zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Lagere zorgkosten voor directeuren

Verry van Rossum   |    |  29 april 2006
Reactie: Reactie op P.J. Bodenstaff.
Helaas weer iemand die roept dat de ondernemers te veel verdienen en voordelen hebben zonder dat deze persoon de feiten kent. wat mijnheer Bodenstaff blijkbaar niet weet is dat de ondernemer door het neiuywe zorgstelsel veel meer aan zorgkosten moet betalen dan voorheen. Behalve de premie die recytstreeks aan de zorgvezkeraar moet betalen betaalt hij ook nog eens 4,4 % over zijn inkomen aan de belasting. In veel gevallen betekent dat een verdubbeling van de zorgkosten. Wat deze heer nog meer vergeet is dat de 6,5% die de werknemer moet betalen vaak door de werkgever wordt opgehoest. Ik zou zeggen, hou eens op met dat domme geschreeuw. realiseer u dat de mensen die meer verdienen een belangrijke bijdrage leveren aan de sociale voorzieningen waar u mijnheer Bodenstaff zeker ook gebruik vanzal maken.
 

Outsourcing niet altijd voordeliger

heer André Fikkers   |    |  29 april 2006
Reactie: De afgelopen jaren zijn in vrijwel alle industriële sectoren de aantallen “indirecte” medewerkers dramatisch gedaald. Dit had vaak tot gevolg dat Engineering Afdelingen en Technische Diensten sterk zijn ingekrompen. De resterende medewerkers hebben er vaak al meer dan een dagtaak aan om de bestaande productieprocessen in stand te houden. Het realiseren van verbeteringen en innovaties is - op eigen kracht - een bijna onmogelijke opgave geworden. Deze “braindrain” leidt tot kritische situaties.
Om de geschetste problemen op te lossen biedt FIKTECH in nauwe samenwerking met Pronergi en Huicom, meerdere diensten aan. Dit gebeurt onder de projectnaam ''KEVANTI!'' = Kennis Avanti. Wij hebben ruime ervaring en uitgebreide knowhow van werkwijze en ontwerp in de petrochemische industrie en de milieutechnologie opgebouwd. Kennis van het raakvlak tussen overheid en industrie, trainen en opleiden van medewerkers en het schrijven van documentatie. U kunt gebruik maken van onze proceskennis en ervaring, verworven bij meerdere multinationals, in een verscheidenheid aan functies op het gebied van organisatie en ICT. De unieke combinatie van competenties maakt dat KEVANTI! als geen ander in staat is om structuur te geven aan uw bedrijfsinformatie. De kunde op dit gebied garandeert dat ook het óverdragen van de gewenste kennis bij ons in goede handen is.
 

Medewerkers moeten weer familiegevoel krijgen (Artikel)

heer Jeroen Zwagerman   |    |  29 april 2006
Reactie: Ik heb werkelijk waar nog niet een zinnige opmerking gezien.
 

Een bijzonder moment voor timemanagement

Jan Maasland   |    |  29 april 2006
Reactie: @ Davïd: Beste David, wat bedoel je precies met 'reglementen'? En wat is de tvt-regeling?
 

Lagere zorgkosten voor directeuren

Jan Maasland   |    |  29 april 2006
Reactie: @ P. J. Bodenstaff: Ik geloof inderdaad dat aardig wat mensen door het nieuwe zorgstelsel meer moeten betalen. Naar mijn gevoel hebben alleen gezinnen met kinderen veel mazzel. Ondernemers en groot-aandeelhouders (verwart u groot vooral niet met rijk) zijn altijd de pineut. Met het progressieve belastingstelsel, met de btw, met het zorgstelsel.
 

Hoe om te gaan met mijn eigenwijze collega?

heer JTH Ouendag   |    |  28 april 2006
Reactie: Misschien is de vragensteller ook nog geholpen met een concrete aanwijzing voor wat betreft de manier waarop je de collega kunt aanspreken. Het is mijn ervaring dat dat erg nauw luistert. In dit geval is het, denk ik, erg belangrijk om een 'ik-boodschap' te geven. Deze bestaat uit vier stappen:
1. Situatie: ik heb het gevoel dat je regelmatig aangeeft dat je het beter weet
2. Effect: bij mij ontstaat dan de indruk dat je mijn bijdrage niet serieus neemt
3. Emotie: ik vind dat vervelend
4. Voorstel: ik wil je vragen om daar rekening mee te houden
Als je dezelfde inhoud overbrengt via een 'jij-boodschap' is de kans veel groter dat de ander zich aangevallen voelt en defensief reageert. De 'ik-boodschap' voelt vaak kwetsbaar (reageert de ander niet met ''nou, en?''), maar is moeilijker te negeren.

Succes!
 

Lagere zorgkosten voor directeuren

P. J. Bodenstaff   |    |  28 april 2006
Reactie: Wat geweldig. Een groot aandeelhouder heeft ook vast een lager inkomen dan jan net even boven modaal of een gepensioeneerde. (maar niet heus)
Die Jan net boven modaal en gepensioeneerden) gaan er allemaal sterk op achteruit door dit nieuwe zorgstelsel maar voor hen is geen compensatie mogelijk. Want dan kost het de schatkist ineens wel geld.

Ik dacht in het begin, toen er net sprake was van een nieuw zorgstelsel, waarbij geen verschil meer zou zijn tussen fonds en particulier, dat iedereen in het fonds zou komen.
Dat vond ik echt een geweldig idee.
Maar bij dit zorgstelsel is het best verZORGd de aandeelhouder van de verzekeringsbedrijven. Nu krijgen die ook nog een een extra korting omdat et zo duur is geworden.

Krommer kun je het toch niet bedenken. Of wel soms?
En eh hogervorst.... (vinger in je keel)
Halloooooooooo, het is voor mij en bijna alle werkenden en gepensioneerden ook duurder geworden.
 

Lagere zorgkosten voor directeuren

heer Henk F.S. Vos   |    |  28 april 2006
Reactie: Leve de VVD!!
 

Waarom managementmodellen niet werken

heer Barelds   |    |  28 april 2006
Reactie: Een (wetenschappelijk) model is een instrument om de werkelijkheid mee te kunnen beschrijven en hanteerbaar te maken. Je moet dus eerst bepalen hoe je wilt dat deze werkelijkheid eruit ziet in termen van gewenste doelen en benodigde mensen. Vervolgens stel je vast hoe je dit in de praktijk moet brengen. Daarbij komt er pas een model om de hoek kijken als hulpmiddel om de de complexiteit van de praktijk hanteerbaar te maken. Een model moet dus een hulpmiddel zijn en nooit een doel op zich. Anders streef je een schijnwerkelijkheid na.
 

Amerikaanse werkgevers proberen gezonde levensstijl te bevorderen

Fried Le Poole   |    |  27 april 2006
Reactie: Heel goed dat dit gebeurt. Juist door de vergrijzing moeten werkgevers meer aandacht besteden aan de aspecten van het ouder worden, en dus gezondheid. Ze kunnen daar op de werkvloer veel in verbeteren. Vooral om uitval te voorkomen. Dit in het belang van de werknemer en werkgever.
 

Vrouwelijke managers ervaren stress anders

Edwin Hoek   |    |  27 april 2006
Reactie: Ik ben het geheel met Marjolein eens! Waarschijnlijk zal het wel even duren voordat iedereen zo denkt en ernaar handelt. De hindernissen? ''Wat te denken van cultureel bepaalde overtuigingen vanuit opvoeding, woonomgeving en religie bijvoorbeeld?'' :-)
 

Vrouwelijke managers ervaren stress anders

mevrouw Marjolein Hins   |    |  27 april 2006
Reactie: Edwin noemt al de hormonaal bepaalde factoren, Merle zegt moeite te hebben met het verschil tussen mannen en vrouwen zo te benoemen..... Helemaal eens!
Het artikel belicht een heel interessant fenomeen, echter er zijn meerdere factoren die meespelen in hoe mannen EN vrouwen zich ontwikkelen. Wat te denken van cultureel bepaalde overtuigingen vanuit opvoeding, woonomgeving en religie bijvoorbeeld? Die dingen die we op onbewust niveau doen en 'denken' zonder dat we eigenlijk weten dat we dat doen......
Frank, ik ben blij met jouw artikel! Wat je doet is ons allen bewust maken dat we op biologisch vlak al anders in elkaar zitten als mens (los van al die andere aspecten die ook meespelen) en we zouden moeten leren kijken naar de kwaliteiten van die andere persoon en die waarderen en wellicht ook versterken in onszelf.
Volgens mij kun je dit dan ook gewoon doortrekken naar alle mensen, dus die scheiding man/vrouw eruit halen. Laten we kijken naar de feminine en masculine kanten in ieder van onszelf en die positief benutten en inzetten tijdens ons leven, dus in privé en werk. Dat zou veel energie schelen en een boel opleveren!! Dan kan Merle lekker de kaart blijven lezen en komen zij en haar man voldaan en uitgerust, zonder ruzie, aan op de plek van bestemming en kunnen mannen gewoon parttime gaan werken en voor de kinderen zorgen als hen dat beter ligt zonder dat we zeggen dat ze watjes zijn :-) Frank, dankjewel!!
 

Aantal faillissementen stabiliseert

vmaas60@yahoo.com   |    |  27 april 2006
Reactie: Dit forum is niet bedoelt voor reclame - daar moet u voor betalen.
 

De organisatie bestaat niet (lang leve de organisatie)

vmaas60@yahoo.com   |    |  27 april 2006
Reactie: Dit is gewoon de titel van een boek dat al geschreven is.

Geleuter - niets nieuws.
 
< vorige 2381 2382 2383 2384 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10