zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Waarom tevreden klanten niet loyaal zijn

heer L Raedts   |    |  5 mei 2006
Reactie: Ik ben het er grotendeels mee eens. Wat echter onderbelicht is is dat loyale klanten lang niet altijd tevreden zijn. Het focus wordt vaak gelegd op niet-loyale klanten, terwijl er ook veel klanten ontevreden zijn en toch klant blijven.
Vaak omdat er geen alternatief is of omdat het overstappen te moeilijk is of lijkt (bank, telco, energiebedrijf).
Het focussen op loyaliteit biedt dan een schijnveiligheid. Deze klanten kunnen zich negatief uitlaten over de dienstverlening (beperken aanwas nieuwe klanten) of churnen wanneer ze daar de kans toe krijgen.
 

Grote bedrijven ontevreden over huisadvocaat

M.G.P. Kornblum   |    |  5 mei 2006
Reactie: Deze en accountantskantoren kijken alleen maar naar voor hen declareerbare uren.
Daar draait het in hun organisaties om. Er ontbreekt ''hart'' voor de relatie en de inzet om voor een klant ''door het vuur'' te gaan. Dat kan ook vaak niet omdat er met zo min mogelijke man/vrouwkracht zo veel mogelijk uren geschreven moeten worden. Dat telt voor de eigen carriere.
 

Waarom tevreden klanten niet loyaal zijn

L.H. Kemner   |    |  5 mei 2006
Reactie: In grote lijnen wel eens met de inhoud van dit artikel. Tegelijkertijd vind ik het een schimmig gebied. Want hoe bepaal je of een klant tevreden is of zeer tevreden? Als een zwangere vrouw een dikkere buik heeft dan een andere zwangere vrouw is ze daarom zeer zwanger? Consultants e.a. slaan m.i. wel eens door bij het aanboren van nieuwe invalshoeken om zaken proberen te doorgronden en te analyseren. Aan het eind van het verhaal blijkt het vaak slechts een spel om de knikkers te zijn en minder op, hoe belangrijk ook, service-verlening. Als een concurrent hetzelfde product kan leveren, onder dezelfde condities maar wel goedkoper stapt men in de meeste gevallen over. Simpelweg omdat de meesten nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
 

Slecht relatiebestand kost bedrijfsleven miljoenen

Ruth Bloemen   |    |  4 mei 2006
Reactie: Geachte,

Ik ben een laatste jaar marketing studente. Ik ben momenteel bezig met mijn stage.
Ik ben op zoek naar alle informatie m.b.t. klantenbinding.
Kan u mij meer informatie geven over het onderzoek wat jullie hebben uitgevoerd?
Of kan u mij in contact brengen met iemand die hier meer over weet?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten

Ruth Bloemen
 

Gratis e-book leert managers om effectief te schrijven

vmaas   |    |  4 mei 2006
Reactie: Dit is nu echt iets wat ik als manager zou uitbesteden b.v. (als de bedrijfsgrootte het toelaat) aan een directieassistent/directiesecretaris

Hiervoor worden (mits het budget dit toelaat) meestal juristen gebruikt omdat juridische zaken bij het vastleggen van teksten (al is zijn het maar de notulen van een vergadering) zeer belangrijk is.

Communicatieburo's spelen meer een rol bij marketing-activiteiten.

 

Managementmodellen werken niet (Artikel)

vmaas   |    |  4 mei 2006
Reactie: Ik ben het er niet mee eens. Managen is resultaten halen en hiervoor leiding geven aan al je medewerkers. Als dat er veel zijn, dus veel werken en goed delegeren.

Een leidinggevende draagt niet voor niets (ook wettelijk gezien) de volledige verantwoordelijkheid voor al zijn ondergeschikten.

 

'Quarterlifecrisis is meer dan een modegril'

Hans Ras   |    |  4 mei 2006
Reactie: Dat een ''quarterlifecrisis'' zou komen, was niet zozeer de vraag ''of'' maar ''wanneer. De ouders van deze generatie zijn vaak mensen van tijdens of ''net na de oorlog. Zij hebben over het algemeen het devies: onze kinderen moeten het beter hebben dan wij het ooit zelf hebben gehad. De norm in onze maatschappij is daarom: succes hebben, resultaten boeken. Deze groep is tijdens schoolopleidingen erop getest wat ze goed zouden moeten kunnen en daaraan gekoppeld een niveau (ofwel: je zult succesvol worden of je zult het moeten doen met het niveau wat je hebt). In heel onze vorming is het mensgerichte, wat is mijn innerlijke behoefte, wat doe ik graag, nauwelijks centraal komen te staan: je moest namelijk iemand worden! Wat zie je nu dus gebeuren: deze innerlijke behoefte is dusdanig sterk, dat mensen nu pas kunnen gaan nadenken wat succes voor zichzelf betekent en niet: wat is succes als maatschappelijke norm. In mijn optiek worden mensen pas echt gelukkig als wordt ingezien dat in onze taak- en resultaatgerichte maatschappij de mens is die het klaarspeelt. Wat heb je er voor nodig: waardering voor de unieke kwaliteiten en innerlijke behoefte van het individu. In ons dagelijks werk is dit een steeds terugkerend thema.
Hans Ras
www.rastc.nl
 

Managementmodellen werken niet (Artikel)

heer Aart Jan Zwartscholten   |    |  4 mei 2006
Reactie: Een (management)model is, net als deze stelling, een vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid die je dwingt om waarnemingen op een bepaalde manier te duiden.
Een (management)model verschaft derhalve inzicht in en begrip van de ongrijpbare 'werkelijkheid' en geeft daarmee direct de beperkingen aan van het beďnvloeden van die werkelijkheid.
Managementmodellen werken derhalve net zo goed als deze stelling.
 

'Quarterlifecrisis is meer dan een modegril'

a.hustings   |    |  4 mei 2006
Reactie: Geen modeverschijnsel maar een echte existentiele vraag die alles met onze tijdsgeest te maken heeft. Lees het boek 'Doe wat je wilt; leer in 7 stappen jezelf kennen en in vrijheid omgaan met de ander' of kijk op www.doewatjewilt.nl om antwoord op bovenstaande vragen te krijgen.
 

Grote mond over kenniseconomie? Betaal parttimers fulltime!

Peter   |    |  4 mei 2006
Reactie: De specifieke kennis heb je nodig voor de individuele productie, maar stel je ook, gedurende een overeengekomen TIJD beschikbaar. Logisch toch dat dan de beloning verlaagd wordt bij gelijke productie!
Ik ben het er wel mee eens dat de verhouding niet volledig op uurbasis moet zijn maar meer een basisbeloning voor de beschikbare kennis (hier is er ook een goede mogelijkheid voor extra beloning) en een variabel deel voor de tijd waarop deze specifieke kennis beschikbaar is.
Deze methode is transparant en kan gelden voor ieder arbeidscontract. (ook productie!)
 

Grote mond over kenniseconomie? Betaal parttimers fulltime!

Michael   |    |  4 mei 2006
Reactie: Ik mag aannemen dat als je zo productief ben en zoveel know how hebt dat je je in iedergeval tot uiting kwam in de hoogte van het salaris wat je ontvangen hebt .
Zoniet dan kan dit twee dingen betekenen,je maakt een inschattingsfout of werd ondergewaardeerd.
In het laatste geval had ik of een andere baan gezocht of voor mezelf begonnen zodat je je tijd helemaal zelf in kon delen .
Buiten het feit dat het voorgestelde in Nederland(nog)onhaalbaar is .
Daarnaast is in Nederland de werkgever het kind van de rekening als ''hetzelfde werk in een kortere tijd doen''niet zou blijken te werken.Of de medewerker raakt overspannen of het eind resultaat valt tegen en zie de afspraken dan maar terug te draaien.
Dus ik denk dat ,als je minder werkt dit automatisch gevolgen heeft voor het salaris de meest logische oplossing is.


 

Managementmodellen werken niet (Artikel)

Ties de vries   |    |  4 mei 2006
Reactie: Onlangs kwam ik een web-based servised managementmodel tegen dat voldoet aan de kriteria die de gebruiker aan stelt. De aanbieder heeft als primaire doelstelling dat de gebruiker het moet gebruiken en heeft daarvoor borgingen aangebracht. Met het web-based systeem is het mogelijk om een 360 graden feedback te laten plaatsvinden en ook het ambitiegesprek (of hoe we het gesprek maar willen noemen) krijgt op deze wijze de waarde die het verdient. Managementmodellen werken dus alleen als er mee gewerkt wordt en als je dat niet doet dan ligt het niet aan het model maar aan jezelf. Modellen moeten door de organisatie gedragen worden en geen speeltje zijn van een enkeling.
 

'Quarterlifecrisis is meer dan een modegril'

A Stuijt   |    |  4 mei 2006
Reactie: ''Is that all there is, then let's keeps dancing ...'' een jaren zeventig liedje. Leuke golfbeweging hoor, deze nieuwe 'hype'. In de tijd dat mensen gemiddeld niet ouder werden dan 35 was 't inderdaad ''All there is''. Wij mogen het voorrecht genieten dit meerdere malen in óns leven mee te maken. Prachtig!
 

'Uitgebalanceerde' ondernemer behaalt dubbele winst

Wouter Jansen   |    |  3 mei 2006
Reactie: Gezien de bronvermelding van Heliview en SAP zijn de getrokken conclusies subjectief. Dit wordt versterkt door controlerend, delegerend en intervenierend tegen elkaar af te zetten. Appels, peren en pruimen.

Voor wie wil weten wat uberhaupt onder `uitgebalanceerd ondernemerschap` (lees leiderschap) verstaan kan worden zie www.ondernemendmanagement.nl.

Uitgebalanceerd leiderschap zorgt inderdaad voor veel betere resultaten, maar heeft nauwelijks iets te maken met CRM en ERP. Verre van dat zelfs.
 
< vorige 2376 2377 2378 2379 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10