zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Nieuw onderhoudsconcept voor bestaande Access-toepassingen

21 april 2016 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Mr. Access heeft een nieuw onderhoudsconcept voor bestaande Access-toepassingen geïntroduceerd. Mr. Access bouwt sinds 1993 maatwerksoftware in Microsoft Access. Tot voor kort leverde het bedrijf uit Nijverdal uitsluitend onderhoud en support op door haar gebouwde toepassingen. Met ingang van 1 april 2016 neemt het bedrijf echter ook bestaande, door anderen gebouwde Access-toepassingen in onderhoud. Met dit nieuwe onderhoudsconcept kunnen ook bedrijven die geen door Mr. Access gebouwd Access-systeem hebben zich toch vergewissen van snelle en deskundige ondersteuning in geval van vragen en problemen. Ook voor het doorontwikkelen van hun applicatie kunnen bedrijven vanaf nu bij de experts van Mr. Access terecht.

Een waarborg voor continuïteit
Gerwin Berentschot, directeur/eigenaar van Mr. Access: "Er worden in het Nederlandse bedrijfsleven ontzettend veel Microsoft Access-toepassingen gebruikt. In haast elk bedrijf is er wel minstens één te vinden. Vaak zijn het onmisbare applicaties die op maat werden gemaakt door bijvoorbeeld een medewerker of een ZZP-er. Maar onderhoud en support ervan zijn vaak niet goed geregeld. Vraag jezelf als bedrijf eens af wat er gebeurt als er een probleem optreedt met je Access-applicatie. Kun je dan iemand bellen om het probleem snel voor je op te lossen? En wat als de applicatie moet worden aangepast of uitgebreid, heb je dan snel iemand beschikbaar die dat voor je kan doen? Meestal is het antwoord op deze vragen: nee. Bijvoorbeeld omdat degene die de Access-toepassing voor je heeft ontwikkeld niet meer bij je bedrijf werkt, geen tijd meer voor je heeft, kennis mist om bepaalde functionaliteit te realiseren, of noem maar op. Voor dat soort situaties is onze onderhouds- en supportconcept echt een uitkomst. Het is een waarborg voor onbezorgd werken en continuïteit van je Access-applicatie en dús van je bedrijfsprocessen."

Strippenkaartsysteem
Mr. Access levert haar onderhouds- en supportdiensten op basis van een strippenkaartsysteem. Gerwin Berentschot legt uit: "Als een klant ons belt, dan moeten we vaak direct in actie komen. Dat kan niet als we eerst een heel inkooptraject door moeten ploeteren voordat we aan de slag kunnen. Daarom schaft de klant die zijn Access-database bij ons in onderhoud wil brengen vooraf een strippenkaart aan. Heeft hij ons nodig, dan is een telefoontje naar één van onze Access-deskundigen genoeg. De tijd die wij vervolgens besteden aan het verzoek van de klant boeken we af op de strippenkaart. De klant heeft zo rechtstreeks toegang tot onze Access-specialisten, die ook nog eens direct voor hem aan de slag kunnen." Daarnaast beperkt het strippenkaartsysteem de administratieve rompslomp. Gerwin: "Met het strippenkaartsysteem voorkomen we een stroom van kleine inkoopordertjes, factuurtjes, bijbehorende betalingshandelingen en boekingen in onze administatie en die van onze klanten. Wel zo handig. Voor ons, maar zeker ook voor onze klanten."

Ervaren ontwikkelaars
In antwoord op de vraag of het niet verschrikkelijk moeilijk is om een door een ander gebouwd systeem in onderhoud te nemen en door te ontwikkelen, antwoordt Gerwin: "Ja en nee, in die zin dat je niet iedereen er zomaar aan kunt zetten. Je moet immers kunnen doorgronden wat degene voor jou in elkaar heeft gezet. Dat vereist dat je mijlenver boven de stof staat. Daarom hebben wij voor onze onderhouds- en supporttak onze meest ervaren Access-ontwikkelaars vrijgemaakt. Ontwikkelaars die Access kennen als hun broekzak."

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Toekomstige banen geen sciencefiction
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
meer top 10
vacatures
meer vacatures