zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Ondernemers verspillen veel geld met online adverteren

2 november 2014 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Team Nijhuis start met kennissessies ‘Succesvol online adverteren’ Online adverteren blijkt in 9 van de 10 gevallen een kostenpost in plaats van dat het echt rendement oplevert. Zo blijkt uit de quickscans van Team Nijhuis. Team Nijhuis gaat daarom gratis kennissessies geven over online adverteren. 

De kennissessies starten vanaf 4 november en vinden tweewekelijks plaats in Borne. Tijdens de kennissessies krijgen deelnemers onder andere antwoord op vragen als ‘Wat kan ik bereiken met online adverteren?’ en ‘Hoe kan ik van te voren de resultaten inschatten?’
 
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de kennissessies. De kick off start op 4 november. Er zijn ontbijtsessies én middagsessies. Per sessie is er plaats voor maximaal 10 gasten. 
 
Google AdWords
Team Nijhuis ziet met name dat het vaak mis gaat bij de inzet van Google AdWords, een tool van Google waarmee bedrijven hun producten en diensten kunnen promoten o.a. binnen de zoekresultaten van Google. Uit de quickscans van Team Nijhuis blijkt vaak dat in 9 van de 10 gevallen een Google AdWords account niet rendabel is en dus geld kost. AdWords uitbesteden aan een professionele partij biedt absoluut geen garantie voor succes. Jort Bloem, internet specialist bij Team Nijhuis zegt hierover: "Dat ondernemers meer geld uitgeven dan het oplevert klopt natuurlijk niet. Rendement zou bij online adverteren vanzelfsprekend moeten zijn. En dat willen we graag laten zien tijdens onze kennissessies. Hoog in Google betekent letterlijk een A-locatie’.
 
Oorzaken kostenpost
Volgens Bloem zijn onrendabele Google AdWords campagnes vaak het resultaat van te weinig of geen onderhoud, het niet benutten van (nieuwe) mogelijkheden en te weinig aandacht voor de doelstellingen. "Als je succesvol online wilt adverteren, is het niet alleen belangrijk dat je weet hoe een tool als Google AdWords werkt, maar je moet ook weten hoe je een merk of product in de markt zet. Aan die kennis ontbreekt het vaak," aldus Bloem.
 
Team Nijhuis: Google Succes Story
Team Nijhuis werd in 2013 door Google Nederland uitgeroepen tot 'Google Success Story'. Dit betekent dat Google AdWords campagnes in hun beheer bovengemiddeld goed scoren. Met een gemiddelde prestatiescore van een 9,4 behoort Team Nijhuis tot de top van Nederland. Team Nijhuis is van oorsprong een reclame adviesbureau en is al sinds 1973 diep geworteld in de Twentse grond. Met het klimmen der jaren heeft Team Nijhuis zich ontwikkeld tot een bekend en vertrouwd bureau voor Advertising, Internet en Strategie. Bij Team Nijhuis werken 25 vakspecialisten uiteenlopend van marketingcommunicatie tot grafisch ontwerp en van traditionele media tot zoekmachine marketing

 
 Doorsturen   4 reacties  

 
 
reacties
 
karin peters  |   | 
22-01-2015
 | 
09:07 uur
Succes op het internet? Houd rekening met SEO
Mark  |   | 
17-04-2015
 | 
09:43 uur
Nou, gezien de strategisch geplaatste links met bijbehorende anchorteksten in dit tekstje denk ik dat SEO zeker niet vergeten wordt ;-)
Martin  |   | 
25-02-2016
 | 
13:43 uur
Het zou interessant worden wanneer iedereen perfecte SEO zou hebben.
Zou iedereen er dan wat aan hebben of juist niemand?
Willem  |   | 
4-03-2016
 | 
17:24 uur
@mark
eens!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Altice 7.85  3.8 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Yatra 5.05  -8 %
Doc data 0.43  -2.3 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures