zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Autobezitter kiest bewust voor duurdere autoverzekering

2 mei 2011 - Een vijfde van de autobezitters heeft zijn auto bewust oververzekerd en betaalt daardoor teveel voor zijn autoverzekering. Op basis van de leeftijd van de auto's volstaat een beperktere dekking. Independer.nl concludeert dat op basis van een analyse van ruim 47.000 vergelijkingen die bezoekers maakten voor een autoverzekering.

 Lees verder...   8 reacties
 

Eerlijke Bankwijzer gaat internationaal

2 mei 2011 - Na Nederland, heeft nu ook Brazilië een banken-vergelijkingssite, waar consumenten kunnen zien hoe hun bank omgaat met ethische onderwerpen als arbeidsrechten en milieu. Vorige week lanceerde de Braziliaanse consumentenorganisatie IDEC het Braziliaanse zusje van de Eerlijke Bankwijzer, de Guia de Bancos Responsaveis.

 Lees verder...   Reageer
 

CEO zit vaker niet dan wel op sociale media

2 mei 2011 - Uit recent onderzoek van MarketingMonday blijkt dat de gemiddelde CEO in zeer beperkte mate gebruik maakt van social media. Slechts 28 procent van de Nederlandse CEO’s van aan de AEX en AMX genoteerde bedrijven, heeft een account op een van de onderzochte platformen.

 Lees verder...   Reageer
 

Peter is de beste naam om de top te bereiken

2 mei 2011 - Peter is wereldwijd de meest voorkomende naam van CEO’s, gevolgd door Bob, Jack, Bruce en Fred. Onder vrouwelijke bestuursvoorzitters is de meest populaire naam Deborah, gevolgd door Sally, Debra, Cynthia en Carolyn. Dat blijkt uit onderzoek van Linkedin, zo weet onder andere Z24.

 Lees verder...   5 reacties
 

Helft allochtone stagiairs vermoedt discriminatie

29 april 2011 - De helft van de allochtone studenten die solliciteert voor een stage heeft het idee dat bedrijven stagiairs selecteren op basis van afkomst. Twintig procent van hen heeft ook daadwerkelijk te maken gehad met discriminatie. Dit blijkt uit de Landelijke Stage Enquête 2011 die werd gehouden door Stagemotor.nl.

 Lees verder...   8 reacties
 

Vijf eigenschappen van super-CEO's

29 april 2011 - Wat kenmerkt uiterst effectieve CEO’s? De Amerikaanse journalist Adam Bryant interviewde meer dan 70 CEO's van 's werelds grootste bedrijven om het antwoord op die vraag te vinden en schreef zijn bevindingen op in het boek 'The Corner Office: Indispensable and Unexpected Lessons From CEOs on How to Lead and Succeed.'

 Lees verder...   Reageer
 

Feedback geven is essentiële vaardigheid voor managers

29 april 2011 - Het geven van direct en eerlijke feedback zou een van de basisvaardigheden van de manager moeten zijn. In de praktijk blijken veel managers echter niet van feedback geven te houden en als ze het doen is dit lang niet altijd effectief.

 Lees verder...   Reageer
 

Nieuwe baan wordt vooral via via gevonden

29 april 2011 - Zeventien procent van de Nederlandse beroepsbevolking die in 2010 aan een (nieuwe) baan is begonnen, geeft aan deze te hebben gevonden via bekenden en/of het eigen netwerk.  Het netwerk wordt gevolgd door het uitzendbureau (elf procent) en open solliciteren (tien procent).

 Lees verder...   1 reactie
 

Meer ICT-budget: blijvende groei of kortstondige opleving?

29 april 2011 - Het ICT-budget lijkt een positieve trend te hebben ingezet. De Ernst & Young ICT Barometer toont dat de 600 ondervraagden een duidelijke stijging verwachten in de ICT-bestedingen voor de komende twaalf maanden. De belangrijkste redenen voor de te verwachte groei van het ICT-budget zijn onder meer een aantrekkende markt en bedrijfsgroei, wat leidt tot meer personeel en dus meer ICT- gebruikers.

 Lees verder...   Reageer
 

Nederlander betaalt beter, mits hij het niet vergeet

28 april 2011 - Het betaalgedrag van de Nederlandse consument is verbeterd en het gemiddelde bedrag van betalingsachterstanden is gedaald. Dat blijkt uit de nieuwste meting van GGN. Na een jaar waarin het betaalgedrag verslechterde en meer consumenten met incassobureaus en deurwaarders te maken kregen, is de financiële situatie van de Nederlandse consument in stabieler vaarwater beland.

 Lees verder...   Reageer
 

Belegger maakt zich weinig zorgen over inflatie

28 april 2011 - Nederlanders verwachten dat de toename van inflatie zich de komende twaalf maanden zal voortzetten maar dit leidt nog niet tot ongerustheid. Dit blijkt uit onderzoek dat Robeco door CentERdata van de Universiteit van Tilburg onder bijna 3.000 Nederlanders liet uitvoeren. Slechts dertien procent van de ondervraagden is bezorgd over de invloed van inflatie op hun beleggingen.

 Lees verder...   Reageer
 

Merkentrouw loopt terug

28 april 2011 - Het European Trusted Brandsonderzoek 2011 van Reader's Digest laat zien dat Nederlanders steeds minder trouw zijn aan merken. Jarenlang voerde Opel in Nederland de lijst aan in de categorie auto's. Dit jaar moet het de koppositie verrassend afstaan aan Toyota. En KPN - al jaren favoriet in de categorie telecomaanbieders - voelt de hete adem van Vodafone en T-Mobile in de nek.

 Lees verder...   Reageer
 

Zeven time management geheimen

28 april 2011 - Volgens onderzoek van Salary.com verspilt de gemiddelde werknemer maar liefst 2,09 uur van zijn werkdag, en daar zijn lunch en pauzes niet bij inbegrepen. Vooral het internet blijkt verleidelijk. Gelukkig zijn er heel veel mensen die zich gespecialiseerd hebben in productiviteit en time management.

 Lees verder...   Reageer
 

Wie de Praatstok heeft mag Praten

28 april 2011 - Praatstokken (talking sticks) worden onder andere gebruikt in 'talking circles' (gemeenschapsbijeenkomsten). Ze vormen een traditionele manier voor inheemse volkeren in Noord-Amerika om problemen op te lossen. Het is een goede en effectieve manier om mensen in staat te stellen in volledige vrijheid te spreken. Ook tijdens uw vergadering! Carla van den Bos van vergaderendoejezo! legt uit.

 Lees verder...   1 reactie
 
< vorige 887 888 889 890 1508 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10