zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Negatief vergelijkende reclame werkt bij pessimisten

16 mei 2007 - Menig brand manager worstelt met de vraag hoe hij/ zij de onderscheidende kenmerken van zijn/ haar merk over het voetlicht kan brengen. In Nederland wordt daarbij nog niet zo vaak vergelijkende reclame ingezet. Nieuw onderzoek toont aan dat vergelijkende reclame bepaalde groepen kan aanspreken, maar ook afstoten.

 Lees verder...   1 reactie
 

Vertrouwen cruciaal voor succesvol leiderschap

16 mei 2007 - Vertrouwen is van invloed op het bedrijfsresultaat, vertrouwen moet deel uitmaken van de procedures van een organisatie, vertrouwen is essentieel voor innovatie, vertrouwen is kapitaal (leiders moeten het opbouwen voordat ze het kunnen uitgeven), en ten slotte: vertrouwen is steeds belangrijker voor succes maar ook steeds moeilijker te handhaven voor leiders.

 Lees verder...   3 reacties
 

Mobiele mogelijkheden voorwaarde om mensen te behouden

16 mei 2007 - Volgens recent onderzoek van Microsoft is het geven van mogelijkheden om mobiel te werken een belangrijk middel om de medewerkers te behouden. Bedrijven die een flexibele werkpolitiek bieden hebben niet alleen een sterkere aantrekkingskracht, zij genieten ook een betere retentie.

 Lees verder...   Reageer
 

Nederlandse marketeers geen benul van guerrillamarketing

15 mei 2007 - Welke marketeer heeft zijn mond er niet vol van. Maar weet hij eigenlijk wel waarover hij het heeft? Want veel kennis over het onderwerp bestaat in ons land niet. In zijn boek 'Guerrillamarketing; nieuwe sluiproutes naar het hart van je klant' hoopt journalist Cor Hospes het een en ander te verduidelijken: de voordelen, valkuilen en voorwaarden van guerrillamarketing.

 Lees verder...   2 reacties
 

Meerderheid filerijders overweegt andere baan.

15 mei 2007 - Uit onderzoek van vacaturesite MegaJobs blijkt een groeiende ergernis over het toenemend fileleed waarvan nu al de helft van alle werkenden dagelijks last ondervindt. Inmiddels is zelfs één op de drie werknemers tenminste een uur of vaak nog langer onderweg naar het werk.

 Lees verder...   5 reacties
 

Online carrièrenetwerk verslaat overige wervingsmedia

15 mei 2007 - Netwerking is en blijft een belangrijk element bij het verwerven van een nieuwe baan. Ook de online sociale netwerken beginnen een steeds belangrijker rol te spelen als rekruteringskanaal. De zogenaamde business specifieke sociale netwerken staan in de belangstelling bij zowel werkgevers als werkzoekers.

 Lees verder...   2 reacties
 

Reputatieschade op nummer 1 in risico top-10 multinationals

14 mei 2007 - Reputatieschade is volgens multinationals momenteel het grootste bedrijfsrisico. Desondanks zegt meer dan de helft niet goed voorbereid te zijn op dit risico (52 procent). Dat blijkt uit de 'Aon's Global Risk Management Survey 2007', een enquête onder Chief Financial Officers, risicomanagers en financiële managers van 320 organisaties in 29 landen.

 Lees verder...   2 reacties
 

Bedrijven kiezen onbegrijpelijke bedrijfsnamen

14 mei 2007 - Nederlanders hebben geen idee wat er achter allerlei nieuwe bedrijfsnamen schuilgaat. Dat blijkt uit onderzoek van Flycatcher naar aanleiding van de publicatie van het boek 'De bedrijfsnamenfabriek' van Erwin Wijman, dat op 16 mei verschijnt bij Nieuw Amsterdam Uitgevers.

 Lees verder...   3 reacties
 

Intrinsieke motivatie leidt tot betere prestaties

14 mei 2007 - Intrinsiek gemotiveerde mensen vinden bepaalde taken interessant en leuk om te doen en presteren vaak beter dan extrinsiek gemotiveerden. In de bachelorthese Hoe kan intrinsieke motivatie gestimuleerd worden? van Ruben van Lent, student Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit van Amsterdam, wordt gekeken hoe intrinsieke motivatie gestimuleerd kan worden.

 Lees verder...   4 reacties
 

Sociale verantwoordelijkheid leidt tot motivatie

11 mei 2007 - Werknemers die tevreden zijn met de sociale en milieutechnische verantwoordelijkheid die hun onderneming neemt, zijn positiever, meer betrokken en productiever dan degenen die werken voor minder verantwoordelijke werkgevers. Uit onderzoek van Sirota Survey Intelligence blijkt dat een sociale verantwoordelijkheid van bedrijven grote invloed heeft op de werkhouding van werknemers.

 Lees verder...   2 reacties
 

Vijf vooroordelen over duobanen – en waarom ze niet waar zijn

11 mei 2007 - Duobanen zijn niet populair bij managers: ze worden afgedaan als te duur en moeilijk te leiden. Managers beroepen zich echter veel te snel op vijf hardnekkige vooroordelen om verder maar niet over de optie na te hoeven denken. Die vooroordelen worden echter onderuitgehaald door Stephen Miller, manager van de Society of Human Resource Management en Kelly Watson, oprichter van Career Partners.

 Lees verder...   16 reacties
 

Digitaal persoon positiever beoordeeld dan geschreven tekst

10 mei 2007 - Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van digitale personen op websites. Digitale personen zijn op mensen lijkende figuren die zaken uitleggen en advies geven en worden bestuurd door geavanceerde computerprogramma's. Hierdoor krijgen ze steeds meer 'echte' menselijke kenmerken.

 Lees verder...   3 reacties
 

Generatiekloof is een fabeltje

10 mei 2007 - Wie het heeft over verschillen op de werkplek, heeft het al snel over verschillen tussen de babyboomer-manager, de rechtlijnige generatie X'er en de onbegrijpelijke generatie Y'er. Volgens Jennifer Deal, wetenschappelijk onderzoekster bij het Center for Creative Leadership, is het echter een mythe dat oudere en jongere werknemers er totaal andere waarden op nahouden.

 Lees verder...   4 reacties
 

Manager zoekt antwoorden bij helderziende

10 mei 2007 - Het harde zakenleven lijkt in eerste instantie moeilijk verenigbaar met de 'softe' spirituele wereld van helderzienden en waarzeggers. Toch vinden meer managers de weg naar deze spirituele coaches, op zoek naar bevestiging.

 Lees verder...   2 reacties
 
< vorige 718 719 720 721 1001 volgende >
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
Het Nederlandse Saleduck verovert de Europese online consumentenmarkt
Aantal NAS-problemen aanzienlijk gestegen door tropische hitte
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Elf tips om uw werkervaring op te nemen in uw cv (1) 
Automatisering personeelsmanagement heeft positief effect op productiviteit (1) 
RvC heeft behoefte aan visionair en ‘domme’ vragensteller’ (1) 
Nederland in top tien van landen met de beste reputatie van de wereld  (1) 
Amsterdam minst veilige studiestad, Nijmegen de veiligste  (1) 
Steeds meer organisaties aan de slag met Participatiewet (1) 
Onderzoek wijst uit: Sinterklaas is een vrouw  (1) 
beurs
AEX index: 495.17 1.20 %
Stijgers Dalers
Nieuwe steen 4.04  9.2 %
Oci 30.41  5.3 %
Imtech 2.82  4.4 %
Amsterdam co 23.36  -2.7 %
Fugro 19.45  -2 %
Ict automati 6.87  -1.9 %
Wall Street maakt pas op de plaats
Wall Street op weg naar neutraal slot
Beursblik: verdere groei industriële productie
meer beurs
top10
Investering in Internet of Things leidt tot omzetstijging
Leasen kan zomaar een stuk onvoordeliger worden
Meeste waterdrinkers weten niet dat zes glazen per dag optimaal gezond zijn
‘Verzekeren tegen cyberrisico's geen overbodige luxe’
Nederlander krijgt 65 berichten per dag via WhatsApp
Zes tips voor een gelikte presentatie
Werknemer meldt zich ruim een week per jaar ziek
Muzieksmaak verraadt manier van denken
Marketingmythe ontkracht: seks en geweld verkopen niet
40 procent meer ICT vacatures in provincie Groningen
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures