zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Jobhoppers vinden eigen baas niet slim

11 juli 2005 - Het is niet altijd zo dat de beste mensen altijd komen bovendrijven. Althans, 68 procent van de werkzoekenden schat zijn eigen capaciteiten hoger in dan die van zijn huidige baas. Dat blijkt uit een onderzoek van werving- en selectiebureau voor sales en marketingpersoneel Cobben & Van Tulder.

 Lees verder...   1 reactie
 

Weg met de marketing-p's

11 juli 2005 - In de traditionele marketingbenadering kijkt een organisatie naar haar klanten, haar wensen en behoeften. Vervolgens probeert ze, met hulp van de magische p's, iets te bieden om aan die wensen en behoeften tegemoet te komen. Maar die aanpak werkt vandaag de dag steeds minder.

 Lees verder...   Reageer
 

Winkelmuziek leidt niet tot meer verkopen

11 juli 2005 - Achtergrondmuziek wordt in winkels dikwijls opgezet om de consument op zijn gemak te stellen en om zodoende de aankopen te vergroten. Maar dat gebeurt maar nauwelijks. Mensen blijven door achtergrondmuziek wel langer in de winkel. En muzak, zoals winkelmuziek ook wel wordt genoemd, blijkt vooral een kalmerend effect te hebben.

 Lees verder...   Reageer
 

Nederlanders zien prestatieloon niet zitten

10 juli 2005 - Nederlandse werknemers zien prestatiebeloning niet zitten. Uit een onderzoek blijkt dat twee op de drie ondervraagden liever een vast salaris ontvangen dan een variabel loon. Dat blijkt uit onderzoek van Blauw Research onder 440 werknemers van 18 jaar en ouder in opdracht van Uitzendconcern Randstad.

 Lees verder...   Reageer
 

Luchtreclame is effectief

10 juli 2005 - Luchtreclamebedrijf A S&S Airservices vliegt voor grote bedrijven als Casema en ABN Amro, maar ook voor kleinere opdrachtgevers als bakkerijen en parketzaken. De teksten bestaan meestal uit zwarte letters van spinnakerdoek op een net, die houtje-touwtje aan elkaar zijn vastgeknoopt. Een duurdere variant zijn de bedrukte full color-doeken, zoals de goudkleurige banier van de Gouden Gids met Katja Schuurman erop.

 Lees verder...   Reageer
 

Rijk geen populaire werkgever meer

10 juli 2005 - Het Rijk heeft veel van zijn populariteit als ideale werkgever verloren. De overheid duikelde in de ranglijst van favoriete werkgevers van plaats zes naar 23. Dat blijkt uit een onderzoek van het onderzoeksbureau Intelligence Group. Het onderzoek onder bijna 7.000 personen bestreek de eerste vijf maanden van dit jaar.

 Lees verder...   Reageer
 

Top-10 meest bewonderde bedrijven

7 juli 2005 - Samen met Fortune heeft de Hay Group voor de achtste keer het jaarlijkse onderzoek gedaan naar welke de meest bewonderde bedrijven zijn. Aan de topmanagers van de 582 grootste bedrijven werd gevraagd andere bedrijven te rangschikken volgens een negental dimensies.

 Lees verder...   Reageer
 

Adverteerders nog huiverig voor vergelijkende reclame

7 juli 2005 - Vergelijkende reclame wil in Europa niet echt van de grond komen. Adverteerders komen liever niet te agressief over en houden zich er daarom verre van. Dat biedt kansen voor merken die wél het lef hebben zich tegen de concurrent af te zetten.

 Lees verder...   Reageer
 

Allochtone werknemers zijn loyaal, gedreven en tevreden

7 juli 2005 - Allochtone werknemers zijn loyaler, positiever, meer tevreden en meer betrokken dan hun autochtone collega`s. Dat blijkt uit een recent onderzoek van arbeidspsychologe Wies Dinsbach van de Vrije Universiteit Amsterdam. Uit het onderzoek blijkt verder dat allochtonen beter op de hoogte zijn van de geschreven en ongeschreven regels van de organisatie.

 Lees verder...   Reageer
 

RSM in top-drie Duitse MBA-ranglijst

4 juli 2005 - In de deze week verschenen ranglijst van Europese MBA-programma's in het Duitse blad Karriere, staat RSM Erasmus University in de top 3. De business school van Erasmus Universiteit Rotterdam wordt alleen voorafgegaan door het Zwitserse IMD en het Franse Insead.

 Lees verder...   Reageer
 

Leiders herken je aan de glimlach

4 juli 2005 - Leiders onderscheiden zich van anderen door twee eigenschappen: ze volgen hun hart en werken met hun ziel; ze doen wat ze moeten doen en nemen de situatie zoals die is. Echte leiders doen het natuurlijk, simpelweg omdat ze iets willen creeren en van betekenis willen zijn voor hun omgeving.

 Lees verder...   Reageer
 

Eigen bedrijf beginnen gemakkelijker voor WW'ers

4 juli 2005 - Werklozen krijgen meer mogelijkheden om met behoud van hun uitkering een eigen bedrijf te beginnen. Zo heeft staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken vrijdag aan de Tweede Kamer geschreven dat WW'ers in de opstartfase van hun bedrijf ook hun eerste orders in de wacht moeten kunnen slepen.

 Lees verder...   1 reactie
 

Banenverlies door lagelonenlanden beperkt

4 juli 2005 - De vrees voor banenverlies in de industrielanden als gevolg van opkomende markten waaronder China en India, is misplaatst. Slechts een fractie van het verlies aan arbeidsplaatsen in het Westen is direct het gevolg van globalisering, de vrije stroom van handel en kapitaal over de grenzen heen.

 Lees verder...   Reageer
 

Reclame van mannen raakt vrouwen niet

4 juli 2005 - Reclame voor vrouwen is een vak apart. Daarom krijgt het Vlaamse communicatiebureau Fe een researchafdeling die speciaal gericht is op vrouwenreclame. Fe kent alleen maar vrouwelijke medewerkers en werd vijf jaar geleden opgericht uit irritatie met het feit dat er in reclames te weinig rekening wordt gehouden met vrouwen.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 718 719 720 721 912 volgende >
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 - 612 345 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
'Kwetsbare groep' vindt cash nog altijd het handigst (2) 
De 10 eigenschappen die u werkelijk authentiek maken.  (2) 
Gemiddelde spaarsaldo hoger dan ooit (1) 
Langere rentevaste periode verdubbeld in populariteit (1) 
Werkgevers: crisis te midden van crisis zeer slecht (1) 
Economische crisis treft vooral hoog opgeleiden (1) 
Vijftien veel gemaakte lichaamstaalfouten (2) 
beurs
AEX index: 407.96 0.16 %
Stijgers Dalers
BE semicondu 12.76  4.3 %
Royal dutch 30.95  2.9 %
Telegraaf me 6.98  1.9 %
Imtech 0.65  -18.8 %
Randstad 35.27  -4.9 %
USG people 10.27  -3.8 %
Wall Street sluit verdeeld na Fed-besluit
Beursupdate: AEX op Wall Street
Unibail verkoopt zes Franse winkelcentra
meer beurs
top10
Vier manieren om uw veranderverhaal te verspreiden
Vijftien veel gemaakte lichaamstaalfouten
'Kwetsbare groep' vindt cash nog altijd het handigst
Driedaagse werkweek perfect om ouderen aan het werk te houden
De 10 eigenschappen die u werkelijk authentiek maken.
Minder ICT vacatures in Q2 2014
Banenverlies financiële sector verwacht
Drie tips om u te wapenen tegen ransomware
Economie eurozone groeit harder
Hoe kan ik als teamleider zelf iets doen tegen werkdruk bij mijn medewerkers?
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures