zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ontevredenheid over ICT naar recordhoogte

2 augustus 2007 - Hoewel de ICT-budgetten in het afgelopen jaar als een komeet omhoog zijn geschoten, is de kwaliteit van de dienstverlening sterk afgenomen. Dit blijkt uit de ICT Barometer, het tweemaandelijks onderzoek van Ernst & Young onder 607 directeuren, managers en professionals. Van de respondenten overweegt op dit moment niet minder dan vijftien procent over te stappen naar een andere dienstverlener.

 Lees verder...   1 reactie
 

Manager moet verkoperstrouw goed managen

1 augustus 2007 - Een klant kan trouw zijn aan een product, een merk of een bedrijf - maar ook aan de verkoper. Klantenbinding die gebaseerd is op een persoonlijke relatie tussen koper en verkoper heeft voor- en nadelen. Managers moeten zich op z’n minst bewust zijn van de twee kanten van deze medaille.

 Lees verder...   Reageer
 

Webbedreigingen steeds onzichtbaarder

1 augustus 2007 - Werknemers denken dat ze steeds minder te maken hebben met spam en spyware. Dat is een illusie. De bedreigingen worden steeds minder zichtbaar. Volgens TrendMicro zijn er juist meer webbedreigingen. Dat komt door de toenemende onzichtbaarheid van de steeds geavanceerder wordende gevaren. Dat concludeert de leverancier van antivirussoftware na onderzoek.

 Lees verder...   Reageer
 

Chinese manager blinkt uit in zelfkritiek

1 augustus 2007 - Chinese leiders staan veel meer open voor kritiek dan hun westerse collega’s. Aziatische CEO’s onderscheiden zich nog meer, omdat zij vraagtekens bij hun overtuigingen en eigen bekwaamheid durven te zetten. Een groot sociaal verantwoordelijkheidsgevoel, verfijnde onderhandelingstechnieken en het streven naar harmonie op de lange termijn, zijn de drie kwaliteiten waar de westerse bedrijfstop nog iets van kan leren, zegt Hay Group in haar studie ‘East meets West’.

 Lees verder...   3 reacties
 

Vijf mindsets voor succes

1 augustus 2007 - Managers, zakenmensen en professionals kunnen de toekomst succesvol tegemoet treden als ze de beschikking hebben over vijf mindsets. Dat schrijft MD Weekly naar aanleiding van het nieuwe boek van businessgoeroe Howard Gardner.

 Lees verder...   11 reacties
 

Werknemers werken thuis door

1 augustus 2007 - Veel Nederlanders nemen hun werkzaamheden mee naar huis. Een derde deel doet dit af en toe en een even zo groot gedeelte regelmatig of elke dag. Dit is de belangrijkste uitkomst van een internetonderzoek gehouden onder duizend mensen op Monsterboard.nl. De e-mail wordt thuis gecheckt en bijgewerkt, maar ook ander werk wordt voortgezet.

 Lees verder...   1 reactie
 

Resultaatgericht organiseren goed voor productiviteit

31 juli 2007 - Het effectief en resultaatgericht organiseren van de werkzaamheden van medewerkers verhoogt de arbeidsproductiviteit. Dit stelt MD Weekly naar aanleiding van een bericht in de Gids voor Personeelsmanagement. Dit geldt zeker in vergelijking met arbeidsproductiviteit door competentiegerichte arbeid.

 Lees verder...   Reageer
 

Reclamegeld voor internet bedreigt software-industrie

31 juli 2007 - Internetspelers die abonnementsgeld innen, eenmalig transacties factureren of een bedrag uitgekeerd krijgen in de vorm van een fee, krijgen het steeds moeilijker om te blijven concurreren met advertentiegesponsorde sectorgenoten, die een soortgelijk productaanbod gratis het net opgooien.

 Lees verder...   Reageer
 

Snelle reclamebeelden werken wel/niet

31 juli 2007 - Veel televisiecommercials zitten bol razendsnelle beelden. Hoe meer shots in een tv-commercial te zien zijn, hoe lastiger het verhaal echter te volgen is. Die fast fast editing lijkt dan ook ten koste te gaan van de reclameboodschap.

 Lees verder...   2 reacties
 

Tien manieren om uw klanten tevreden te houden

31 juli 2007 - Tevreden klanten: uw succes hangt ervan af. Het is dus zaak die eenmaal binnengehaalde klanten terug te laten keren. En opnieuw en opnieuw. En dat is niet eens zo moeilijk. Pas onderstaande tips toe en u kunt zich verheugen op een zeer tevreden klantenbestand.

 Lees verder...   1 reactie
 

Manager moet drinkende werknemer voorzichtig aanpakken

31 juli 2007 - Alcoholisme komt overal voor, ook op de werkvloer. Managers doen er echter goed aan om werknemers met een glaasje op omzichtig aan te pakken volgens verslavingszorginstelling De Hoop. Dit meldt Zibb. In een gesprek met Management Team pleit de instelling ervoor om heldere regels en duidelijke afspraken vast te leggen, voor het te laat is.

 Lees verder...   2 reacties
 

Creditcard van de zaak vooral gebruikt voor hotels

30 juli 2007 -  Eén vierde van de uitgaven die door werkgevers worden gedaan met bedrijfskredietkaarten gaat naar hotelkosten, met gemiddeld 250 euro per betaling. Dat blijkt uit onderzoek van BCC Corporate, een Belgische uitgever van creditcards. Dat bedrag is uiteraard niet beperkt tot één enkele overnachting.

 Lees verder...   Reageer
 

Softwareconsultancy steeds duurder

30 juli 2007 - In het eerste kwartaal van 2007 lagen de prijzen in de softwareconsultancy bijna 3,5 procent hoger dan een jaar eerder. Dit is het vierde kwartaal op rij waarin de prijzen in deze bedrijfstak zijn gestegen, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 Lees verder...   2 reacties
 

Tien tips voor een betere relatie met uw baas

30 juli 2007 - Uw baas is toch een van de belangrijkste personen waar u op uw werk mee te maken heeft. Botert het niet tussen u beide, dan kan dat ernstige consequenties voor uw carrière hebben. U hoeft niet elkaars beste vrienden te zijn maar een goede verstandhouding zal u geen windeieren leggen. Kan de relatie met uw meerdere beter? Pas de volgende tips toe.

 Lees verder...   6 reacties
 
< vorige 1213 1214 1215 1216 1508 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10