zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Coachende lijnmanager stuwt de winst

18 augustus 2009 - In plaats van hun dagen te vullen met papierwerk en vergaderingen, zouden lijnmanagers zich toe moeten (kunnen) leggen op het coachen van hun medewerkers en op het verbeteren van de kwaliteit. Zij kennen immers als geen ander de behoeftes van klanten en personeel.

Toch zijn ze vaak niet meer dan radertjes in het grote geheel, hebben ze weinig tot geen invloed op de beslissingen en hebben ze weinig ruimte voor flexibiliteit en creativiteit. In de meeste bedrijven is de rol van de lijnmanager beperkt tot toezicht houden en informatie van de top doorgeven naar de werkvloer. Hij of zij houdt de boel in de gaten, zorgt dat beleid nageleefd wordt, geeft de productieresultaten door en lost problemen op. Kortom: van de lijnmanager worden geen beslissingen, oordelen of ideeën verwacht. 

Tijd overhouden
Dit systeem leidt echter tot een verminderde productiviteit, minder flexibiliteit en minder winst.  Bedrijven die hun lijnmanagers daarentegen meer verantwoordelijkheid geven, zijn flexibeler, productiever en maken meer winst. Lijnmanagers kunnen in die gevallen meer tijd besteden aan de zaken die voor klanten belangrijk zijn, de visie en strategie van de onderneming beter overdragen en implementeren en houden meer tijd over om hun medewerkers actief te coachen zodat die zich beter kunnen ontwikkelen en presteren.


Bron: Forbes
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
 Werknemer vindt databeveiliging een taak voor de werkgever
 Aantal banen in de crypto-industrie verviervoudigd
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Coach uw team de recessie door
 Coachingsvraag bepaalt rol manager
 Leidinggevende is teveel operationeel bezig
 Lijnmanager steeds vaker ingezet als coach
 
 
reacties
 
Fred J.  |   | 
18-08-2009
 | 
10:57 uur
Is dat werkelijk zo dat die lijnmanagers de behoeften van hun klanten kennen en weten? Zij zijn te druk met vergaderingen en papierwerk en zich zo te profileren naar boven dat zij het echte contact met de vloer kwijt zijn en niet meer weten wat er leeft. Het is tenslotte hun taak om van daaruit de top te adviseren met creatieve ideeën en strategie. Communicatie naar twee kanten is op het ogenblik het grote gebrek.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Toekomstige banen geen sciencefiction
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
meer top 10
vacatures
meer vacatures