zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ideale baas is vooral menselijk

30 december 2008 - De ideale werkgever toont zijn waardering voor de werknemers niet zozeer in ‘klinkende munt’, maar door persoonlijke interesse te tonen. Dat blijkt uit de nominaties op www.mijnbaasverdienteenpluim.nl, een website waarop werknemers hun leidinggevende kunnen nomineren voor de titel ‘(S)He’s the best’ van Pluimen.

Geen flinke bonus of salarisverhoging, maar gemeende betrokkenheid en persoonlijke aandacht. Dat zijn de belangrijkste eigenschappen van de ideale Nederlandse baas, zo blijkt uit de nominaties. ‘Hij is een heel goede baas, heeft niet alleen hart voor de zaak, maar ook hart voor zijn medewerkers’, schrijft een van de inzenders. Een andere: ‘Hij motiveert, enthousiasmeert en stimuleert ons op een oprechte, vriendelijke, zachte en zakelijke manier.’ En: ‘Hij heeft een heel groot oor en hart. Hij is er 100% voor zijn personeel en zet zichzelf altijd op de laatste plaats.’ 



Top vijf

De top vijf van genoemde eigenschappen in de nominaties:
1. Persoonlijke aandacht
2. Betrokken
3. Motiveren
4. Gedreven
5. Eerlijk en oprecht 

Vaker een schouderklopje

Recent onderzoek van Pluimen, uitgevoerd door Ruigrok/NetPanel, toonde aan dat bijna een derde van de werknemers zijn leidinggevende (bijna) nooit laat merken dat diens inspanningen op prijs worden gesteld. Opvallend is dat ruim de helft van diezelfde beroepsbevolking wel vindt dat de baas wat vaker een schouderklopje verdient. Op mijnbaasverdienteenpluim.nl kunnen werknemers hun baas middels een originele motivatie nomineren voor de titel ‘(S)He’s the best’. Dit kan nog tot 31 december 2008. Daarna bekijkt een jury alle inzendingen en kiest de beste en leukste exemplaren als finalisten. Bezoekers van de website kunnen dan van 2 tot en met 16 januari 2009 stemmen op een van de finalisten.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wat voor type baas bent u?
 Motivatie is ver te zoeken dankzij crisis
 Manager mag best gevoelig zijn
 Wissel zes leiderschapsstijlen af voor topresultaten
 
 
reacties
 
henk spiekman  |   | 
30-12-2008
 | 
09:53 uur
alsof vriendelijkheid een verdienste is!
elke werknemer geeft het beste/heeft hart voor de zaak als hij gestuurd en gewaardeerd wordt.
slechts op zorgvuldig geploegde akkers groeit het beste graan! dit is ook de basis voor een menselijke bedrijfscultuur. en laten we nu eindelijk eens stoppen met onzr afrekencultuur, die alleen maar leidt tot demotivatie en angst!
Jos A.M. van Gorkum  |   | 
1-01-2009
 | 
23:11 uur
Ik vraag me hardop af of dat geen fout uitgangspunt is. Begrijp me niet verkeerd: toen mijn schoonvader begin dit jaar slecht lag, was ik blij dat er met me meegeleefd werd. Maar daar heb je m.i. vrienden voor.

Het meeste heb ik toch geleerd van een kerel, die op alle vlakken het uiterste van me vroeg.
Ik heb niemand meer verwenst dan hij, maar onder zijn ''bewind'' heb ik toch de meeste ontwikkeling doorgemaakt.

''Dat heb je fantástisch gedaan'' betekent in mijn ogen ook: ''Ik weet niet ook niet hoe het beter zou moeten''. En dan ben je snel uitgeleerd. Tenzij je echt ervan overtuigd bent, dat het niet beter kán. Maar dan moet je wel heel arrogant zijn.






REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10