zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers vaak kritischer over merk dan klanten

3 december 2008 - Het is zinvol om werknemers te betrekken bij het merkenbeleid van hun bedrijf omdat zij vaak kritischer zijn dan klanten. Klanten krijgen het liefst een fantasieverhaal voorgeschoteld terwijl werknemers door de illusies heenkijken. Zij hebben een veel intiemere band met het merk en eisen niet alleen volstrekte eerlijkheid, maar herkennen ook authenticiteit.

Werkenemers vormen een lastig publiek, dat de werkelijke bedrijfscultuur kent in plaats van de aspiraties van de directie. Werknemers zijn dan ook ideaal om een merk aan de meest gefundeerde kritiek te onderwerpen. Marketeers kunnen bedrijf en merken blijven optimaliseren totdat de werknemers achter de bedrijfscultuur kunnen staan en zich betrokken voelen bij de merken en reclamecampagnes. 



Partners
De typische betrokken werknemer staat ervoor open om nog meer betrokken te raken, voelt zich onderdeel en niet doelwit van marketingcampagnes, is proactief (komt ook ongevraagd met nieuwe ideeën), brengt energie binnen de onderneming, krijgt veel zaken voor elkaar, is trots op het eigen bedrijf en zijn merken en is bereid dat uit te dragen. Werknemers kunnen zo waardevolle partners zijn.


Bron: Admap, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe tijden, nieuwe merkstrategieën
 Helft bedrijven richt merkenbeleid ook op eigen personeel
 Zes factoren die uw merk geloofwaardig maken
 Merkgevoel belangrijker dan populariteit voor werkgeversimago
 Zeven elementen die een merk een ‘belief system’ meegeven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10