zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis is hét moment om te investeren in opleidingen

6 november 2008 - Een van de eerste dingen waarop bezuinigd wordt in slechtere tijden, is het trainingsbudget. Uit recent onderzoek van de Cranfield School of Management blijkt echter – paradoxaal genoeg - dat organisaties juist nu zouden moeten investeren in opleidingen.

De onderzoekers concluderen dat orfganisaties die in hun personeel investeren over het algemeen meer kosten besparen, gemotiveerde medewerkers en minder personeelsverloop hebben. 

Motivatie
Bijna acht van de tien ondervraagde opleidingsmanagers zeggen er meer heil in te zien hun bestaande personeel op te leiden dan extern te gaan werven. Meer dan vier van de tien vinden dat geld uitgeven aan hun bestaande medewerkers meer oplevert dan snijden in de kosten: het verhoogt immers de motivatie en leidt daarmee dus tot minder verloop. De meest succesvolle ondernemingen blijken allemaal een formeel trainingsbeleid te voeren om hun medewerkers continu te ontwikkelen; minder succesvolle ondernemingen biedt trainingen vaker op ad hoc basis aan. 

Geld besparen
Dr Emma Parry, senior onderzoeker van de Cranfield School of Management: "Natuurlijk lijkt het logisch dat het opleidingsbudget als eerste sneuvelt in een recessive, maar uit ons onderzoek blijkt duidelijk dat het ontwikkelen van bestaande medewerkers een hele effectievere methode is om de benodigde vaardigheden in huis te halen en tegelijkertijd geld te besparen dat anders uitgegeven moet worden aan het werven van extern talent."

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
 Breng mensen en technologie in balans
 Vier dingen die managers moeten kunnen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Talent koesteren is belangrijker dan ooit
 Steeds meer geld voor bedrijfsopleidingen
 Bedrijven doen concessies aan vacature-eisen
 Meer investeringen in ontwikkeling dan in salaris
 
 
reacties
 
H Bongers  |   | 
6-11-2008
 | 
08:42 uur
PiT2People laat je in de Experience je sterke punten ontdekken.
Vaak kennen we onze talenten niet, gefixeerd als we zijn op onze zwakheden. Onze talenten slapen en dat is een gemis.

De experience is een interactieve workshop waarin ervaringen worden opgedaan. De essentie van de experience is het op gang brengen van dynamische denkprocessen met begrip, acceptatie en respect voor de verschillen in communicatie, samenwerken en vertrouwen in een omgeving waarin je plezier mag hebben. Het uiteindelijke doel is dat deelnemers meer zicht krijgen op individuele talenten. Doe waar je goed in bent en bereik op een creatieve en effectieve manier doelen.

De experience omvat 4 elementen: vertrouwen, communicatie, samenwerken en plezier.
Vertrouwen: Je veilig voelen en jezelf durven laten zien. Vertrouwen hebben in ondersteuning.
Communicatie: Met elkaar werken is met elkaar communiceren. Door te communiceren deel je meningen, overtuigingen en gezichtspunten.
Samenwerken: In de activiteiten werk je als individu in een groep. Er wordt aandacht gegeven aan ieders bijdrage. Samen werken vraagt inzet van iedereen.
Plezier: Het is ongewoon om leren, groeien en ontwikkelen te associëren met plezier. Plezier hebben wordt veelal geassocieerd met amusement, recreatie en populair vermaak.
Het hebben van plezier is belangrijk, als je jezelf vermaakt raak je betrokken, ben je gemotiveerd en heb je aandacht. Het blijkt steeds weer een krachtig element in een programma.

stressballen kopen  |   | 
17-11-2011
 | 
11:14 uur
Te kort door de bocht. Wat als er ad hoc moet worden bezuinigd en de andere posten waar men op zou kunnen bezuinigen, zijn echt niet beschikbaar? Ja, als men kán kiezen, is investeren in personeel altijd beter..

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
Een derde wil andere baan of eigen baas worden (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Millennials en 40+: meer overeenkomsten dan verschillen
Vier trends in Alternative Lending
Tien tips om Blue Monday door te komen
Te strakke planning speelt zakelijk Nederland parten
Pensioenfondsen staan er beter voor dan vorig jaar
Consument wil zelf bepalen wat bedrijven doen met data
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Trends die u niet mag missen als recruitmentprofessional
Verbinding legt de basis voor toekomstproof educatie
Vier dingen die managers moeten kunnen
meer top 10
vacatures
meer vacatures