zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Integratie PC en telefoon cruciaal voor bedrijfscommunicatie

9 oktober 2008 - Nu werknemers steeds meer informatie uitwisselen via uiteenlopend communicatiemiddelen, zoals gsm's, vaste telefoons, e-mail en IM, wordt het steeds belangrijker deze golf van informatie te verwerken en de verschillende communicatiemethodes efficiënt te gebruiken.

Internationaal onderzoek in opdracht van NEC heeft aangetoond dat een gebrek aan communicatiemiddelen- en vaardigheden organisaties belemmert in optimale bedrijfsvoering. Dat schrijft 6Minutes.be.



Ergernissen

Een aantal factoren speelt hierbij een rol. De belangrijkste hindernis volgens veel organisaties is een gebrek aan communicatieve vaardigheden onder het personeel. Andere ergernissen zijn telefoontjes of e-mails die worden genegeerd of niet worden beantwoord. Ook het herhaaldelijk doorverbinden van klanten, heeft een negatieve invloed op de business. De grootste frustratie is echter het ontbreken van gegevens bij gemiste oproepen. Een ander groot struikelblok is het gebrek aan integratie tussen telefoon en IT-systemen. 41 procent van de ondervraagden is dan ook van mening dat een betere integratie tussen PC en telefoon de communicatie binnen het bedrijf zal verbeteren. 50 procent van de ondervraagden is van mening dat een oproepidentificatie-systeem de communicatie binnen het bedrijf zal verbeteren, 44 procent denkt datzelfde over een waarschuwingsfunctie bij gemiste oproepen.
 
Sneller

Hoewel de respondenten verwachten dat er door nieuwe technologieën zoals Instant Messaging sneller kan worden gecommuniceerd, zijn ze ook bang dat hun klanten hierdoor een snellere reactie verwachten.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ondernemingen draaien op mensen niet op technologie
 Manager bepaalt succes mobiel werken
 Telefoon effectiever dan email bij zakelijk contact
 Online vragen van klanten worden nogal eens genegeerd
 
 
reacties
 
Eva | Communicatie  |   | 
18-01-2012
 | 
10:34 uur
Communicatie is steeds moeilijk geweest. met nu de razend snelle veranderingen en de vele nieuwe mogelijkheden wordt het inderdaad niet gemkkelijker op. Goede communicatie terugvinden in de hoeveelheid ide we dagelijks te verwerken krigen is zeer lastig. Communicatie is aan een wildgroei bezig.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10