zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Internetbedrijf scoort wél op klantvriendelijkheid

25 september 2008 - Bedrijven zijn niet in staat hun klanten te verrassen en in te spelen op diens wensen. Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat 59 procent van de Nederlandse consumenten niet eens een klantvriendelijk bedrijf kan noemen.

Degenen die wel een bedrijf konden bedenken dat klantvriendelijk is, noemden voornamelijk Albert Heijn, ANWB, Bol.com, C1000, Hema, Ikea, Jumbo, Plus, Rabobank en Wehkamp.nl, zo schrijft Management Team.



Vriendelijk

Overigens is niet het persoonlijke contact, maar het vermogen om de klant snel en efficiënt te bedienen bepalend. Beloftes nakomen, bereikbaar zijn, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor consumenten belangrijke waarden in de beoordeling van klantvriendelijkheid. 

Internetwinkels

Volgens Cris Donze, expert klantmanagement bij MarketResponse, is de opkomst van internetbedrijven kenmerkend voor de tekortkomingen in het fysieke klantcontact. "Consumenten geven aan dat deze organisaties snelheid, overzichtelijkheid, gemak en een goede structuur hoog in het vaandel hebben staan. Aspecten die het keuzeproces vergemakkelijken en de keuzestress verminderen."


Bron: Management Team
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Keurmerk voor klanttevredenheid
 Slordigheid kost kleine ondernemers omzet
 Klantgerichtheid is eigenlijk heel simpel
 De vier C's voor 'klantgerichte oplossingen'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10