zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Negen mythes over privévliegtuigen ontmaskerd

24 september 2008 - Lijkt niets ter wereld u zo geweldig als rondvliegen in een privéjet? Misschien is het niet eens zo'n gekke optie om uw status als topmanager te bevestigen. Management Team haalde namelijk negen mythes over privévliegtuigen onderuit.

1. Een privévliegtuig is onbetaalbaar


De tijdwinst die u behaalt met een eigen vliegtuig te bestellen vertaalt zich in meer efficiency en geld. Voor een uur vliegen met een privéjet betaalt u net zoveel en soms nog minder dan voor een Business Class ticket. 

2. Een privévliegtuig is onveilig

Kleine zakenjets moeten aan dezelfde strenge normen voldoen als elk ander vliegtuig. De piloten ondergaan dezelfde opleiding als piloten bij grote luchtvaartmaatschappijen. 

3. Een privévliegtuig is milieuonvriendelijk

Een privévlucht wordt beter afgestemd op het aantal passagiers en zit dus vaak voller dan lijvluchten. Door vanaf kleine luchthavens te vliegen, hoeven privévliegtuigen vaak geen lange afstanden te overbruggen naar de startbaan en hoeven ze niet lang te wachten op toestemming om op te stijgen. 

4. Een privévliegtuig is alleen geschikt voor korte reizen

Veel kleine zakenjets kunnen met gemak de oceaan overvliegen. 

5. Een privévliegtuig is krap

Krap is een relatief begrip. In de kleinste jets zitten inderdaad geen uitgebreide keuken, luxueus toilet of breedbeeldtelevisie. 

6. Voor een privévliegtuig heeft u geen reisdocumenten nodig

Voor deze vluchten gelden dezelfde regels als voor reguliere lijnvluchten. Wel zijn de rijen bij het inchecken en bij de veiligheidscontrole veel korter. 

7. Een privéjet is klein

Een charterbroker stemt het toestel op uw wensen af. In theorie kan het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, de Airbus A380, ingehuurd worden. 

8. In een privévliegtuig is er geen stewardess

Hoe graag u ook zelf met een bordje snacks wilt rondgaan, cabinebemanning is verplicht op vliegtuigen vanaf het midsize segment. 

9. Een privévliegtuig biedt vrijheid

Hoewel u meer vrijheid heeft dan in een regulier vliegtuig, dient u zich toch aan bepaalde regels te houden. Zo is het niet toegestaan om aan boord te roken of elektronische apparatuur te gebruiken die de systemen van het vliegtuig kunnen verstoren.


Bron: MICE Travel, Management Team
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenman vliegt liever niet
 Nog steeds meer zakenreizen dan goed is voor het milieu
 Zakenreis kan veel goedkoper
 Helft managers vindt zakenreis zinloos
 
 
reacties
 
Andre Seijbel  |   | 
24-09-2008
 | 
18:53 uur
Helaas toch enkele onjuistheden; vanuit mijn ervaring met private jets en als oprichter van het eerste instituut ter wereld voor opleidingen van private flight attendants:

1/ vliegen met een private jet is ALTIJD duurder dan een businessclass ticket, maar wordt soms ''verdedigbaar'' als men met een groep vliegt en dus een maximale bezetting aan boord genereerd.

2/ In de regel zijn private jets veiliger, omdat deze normaliter minder oud zijn, en aanzienlijk minder vlieguren maken dan lijndiensten.

3/Helaas blijft het natuurlijk minder milieu vriendelijk om met z'n drieen te vliegen dan met 200 man, daar doet tien minuten extra taxieen weinig aan af.

5/ Afhankelijk van het type. Ik heb zelf in een Boeing 737 mogen zitten die omgebouwd was voor vervoer van 18 personen, inclusief douches, badkamers en een dinerkamer die thuis niet zou misstaan.

6/ Reisdocumenten niet, maar uiteraard wel een paspoort en eventueel een visum.

8/ Tot 19 personen is het geen verplichting om een stewardess aan boord te hebben, maar gezien de geringe extra kosten en de extra service uiteraard een must!

9/Afhankelijk van de eigenaar kan er wel degelijk aan boord gerookt worden, er kan worden gebeld en soms is zelfs internet en een fax aanwezig. Er zijn zelfs eigenaren die om te kunnen roken een eigen jet aanschaffen.....

Stoppen lijkt dan toch moeilijker dan een cheque uit te schrijven van €30.000.000,- en een jaarlijke ''donatie'' van € 2,5 mln.

Dat zijn dan toch dure sigaren....

Andre Seijbel, directeur Swan Heights
Institute for Private Flight Attendants
Stefaan Ghijs  |   | 
8-01-2018
 | 
18:32 uur
Dat een privé jet niet altijd duurder hoeft te zijn in vergelijking met een business class ticket bewijzen air taxi's.
Luchttaxi's vliegen over het algemeen met een uniek en kleiner, daarom ook kosten gunstiger vliegtuig. Ze positioneren deze strategisch door Europa heen en kunnen zodoende het aantal reposities verkleinen. Reposities zijn de verplaatsingen van het privé vliegtuig om de klant op een bepaalde locatie op te pikken.

Zodoende dalen de kosten voor de klant en kunnen privé vliegtuigen voor beduidend lagere kosten dan een privéjet aangeboden worden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10