zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier punten voor succesvolle interactie met uw klanten

1 juli 2008 - Geslaagde ondernemingen hebben door de jaren heen verschillende stadia doorlopen. Eerst stond het product centraal, vervolgens de salesmethode, daarna de marktgerichtheid en nu is het toverwoord 'interaction orientation'.

Oftewel: op basis van gelijkwaardigheid communiceren met de consument en de informatie die dit oplevert gebruiken om de klantrelaties voortdurend te verbeteren. 



Vier punten
Deze benadering verschilt op vier punten van de vorige, zo stelt Marketing Online:
• De individuele klant en niet ‘de markt’ is onderwerp van analyse.
• Marketingactiviteiten worden niet voor maar met de klant ondernomen.
• Relaties tussen klanten zijn van strategisch belang.
• De (financiële) toegevoegde waarde van marketingacties speelt duidelijk mee. 

Positieve effecten

Positieve effecten van interactieoriëntatie: u trekt de meest profijtelijke klanten aan en weet ze vast te houden, het klantenbestand wordt een hoogwaardige bron van kennis en u ontwikkelt het vermogen om van tevoren in te schatten wat de klant wil.


Bron: Journal of Marketing, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 In twaalf stappen naar een interactieve toekomst
 Vijf actiepunten voor de marketeer
 Drie strategische thema’s voor de marketeer
 Nieuwe generatie vereist omslag in marketingaanpak
 Hoe ziet marketing er in 2020 uit? Tien visies
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10