zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Houd ook uw slechte klanten in ere

2 juni 2008 - In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, doen bedrijven er onverstandig aan om zich van slechte klanten te ontdoen. Het dumpen van zogenaamde ‘low-valueklanten’ kan de winstgevendheid van een onderneming zelfs verlagen.

Dit blijkt uit de studie `Customer value-based management: competitive implications` van de Wharton School, zo schrijft MD Weekly



Verwarring
Alleen in branches zonder concurrentie, is het lozen van slechte klanten een optie, aldus de onderzoekers. Het afstoten van slechte klanten of het upgraden tot high-valueklanten wordt immers snel opgepikt door de concurrentie die dan zijn pogingen zal intensiveren om klanten weg te kapen. In plaats daarvan moeten bedrijven de kwaliteit van de high-valueklanten verder trachten te verbeteren en tegelijkertijd de low-valueklanten vasthouden en andere, goedkopere manieren vinden om die te bedienen. Kosten kunnen bijvoorbeeld gedrukt worden door deze klanten te stimuleren geautomatiseerde telefonische of web-based dienstverlening te gebruiken. En retentie geschiedt bijvoorbeeld door middel van minimale kortingen. Het belangrijkste is daarbij om de concurrentie in verwarring te houden over wie de goede en wie de slechte klanten zijn.


Bron: Management Executive, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor een betere klantenservice
 Selfservice verhoogt efficiency en omzet
 Vier goede redenen om klanten te dumpen
 Bereken of u werkt met ambassadeurs of saboteurs
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10