zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wachtstandmuziek bindt of verjaagt klant

24 april 2008 - Wachtstandmuziek verdient meer aandacht van bedrijven. Het is namelijk een belangrijk middel voor direct marketing. Wie geen aandacht besteedt aan deze muziek, kan wel eens te maken krijgen met slecht reagerende klanten.

Dat meldt MD Weekly. Veel bedrijven hebben bij telefoongesprekken muziekjes op de achtergrond terwijl de klant wacht. Het ene bedrijf investeert telkens in andere muziekjes, maar er zijn ook bedrijven die gewoon telkens hetzelfde geluid laten horen. Voor een klant kan dit laatste behoorlijk irritant zijn. 



Afwisseling

Als een bedrijf telkens dezelfde muziek laat horen kan dit bovendien tekenend zijn voor de manier waarop dit bedrijf met de klanten omgaat. Bedrijven zouden dan ook beter op moeten letten als het de wachtstandmuziek betreft. Ze moeten kiezen voor afwisseling zodat de klant ook tevreden is als hij wacht. Bovendien geeft de juiste muziek de klant een beter gevoel over het bedrijf.


Bron: Adforesult, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Muziek stimuleert werknemer
 Winkelmuziek leidt niet tot meer verkopen
 Loyale klant kan meer gekoesterd worden
 Kantoorinrichting heeft grote invloed op imago
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10