zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betere dienstverlening belangrijker dan groene ict

2 januari 2008 - Betere dienstverlening is een van de belangrijkste prioriteiten van ict-bedrijven in 2008. De groene hype en de mogelijkheden van Web 2.0 worden minder belangrijk geacht. Dat is de uitkomst van onderzoek door Ziff Davis.

De CIO's zien het verbeteren van klanttevredenheid door betere dienstverlening als de grootste prioriteit voor het komende jaar (35 procent). Het verbeteren van bedrijfsprocessen komt op de tweede plaats (34 procent) en een bijdrage leveren aan nieuwe bedrijfsstrategieën is volgens 31 procent van de respondenten de belangrijkste uitdaging voor 2008. 



Technische verbeteringen
Uit de antwoorden komt naar voren dat business intelligence een belangrijk middel is om de beoogde verbetering van de dienstverlening te bereiken. Bijna dertig procent van de respondenten noemt de integratie van data en systemen als de belangrijkste technologische verbeteringen die moet bijdragen aan de bedrijfsstrategie voor 2008. ‘Disaster recovery' (data herstel) en bedrijfscontinuïteit (business continuity) staan ook hoog op de prioriteitenlijst van technologieën die een bijdrage moeten leveren aan de bedrijfsdoelen voor het komende jaar. 

Energiekosten

Groene ict blijft een belangrijk onderwerp maar het wordt volgens de onderzoekers overschaduwd door de nadruk op betere dienstverlening. "Zolang energiekosten blijven toenemen en aangezien de ict-industrie een grootverbruiker van energie is, ligt daar de noodzaak om energie te besparen. Daarbij is het belangrijk dat er niet wordt ingeboet op het serviceniveau."


Bron: Computable
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Teamgeest belangrijker dan IT-kennis
 Tien trends in de ICT voor 2008
 ICT-problemen kosten halve dag per maand
 Ontevredenheid over ICT naar recordhoogte
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10