zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Seks verkoopt niet meer

2 januari 2008 - Seks is een veel gebruikt middel om consumenten te verleiden, maar het credo `sex sells` is op zijn retour. Het Amerikaanse bureau MediaAnalyzer Software & Research onderzocht de werking van erotisch geladen printuitingen.

Uit de resultaten bleek dat bijna 50 procent van de mannen een voorkeur heeft voor dergelijke advertenties. Slechts 9,8 procent wist zich echter een product of merknaam te herinneren. Bij niet-seksuele reclame was dat ongeveer twintig procent. 

Aandacht

Onderzoeker David Zald van de Amerikaanse Vanderbilt University constateert dat informatie die volgt na erotische of gewelddadige beelden, niet wordt opgeslagen. Omdat seks wel de aandacht trekt, is het voor reclamemakers zaak de dosis beperkt te houden, zodat niet alle aandacht wordt opgeslokt door billen en borsten. 

Meer zedelijkheid

Merken moeten bedenken wat zij willen bereiken met een product en seks moet passen in de strategie. Reclamemakers moeten ook rekening houden met een nieuwe feministische golf die in opkomst is. Uit het onderzoek van MediaAnalyzer blijkt dat 58 procent van de vrouwen vindt dat er teveel seks in reclames zit. Ook vrouwen onthouden de boodschap van seksueel getinte reclames slecht: 10,8 procent. Bij niet-seksuele reclames is dat 22,3 procent. Trendwatchers voorspellen een terugkeer naar meer zedelijkheid.


Bron: Clou, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vraag naar Netwerkbeheerders stijgt met 32,8 procent
 Waarom anoniem solliciteren werkt
 Nederland loopt miljarden mis door thuiszittende 55-plussers
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Banners: geen aandacht, wel effect
 Omslachtige advertenties worden meer gewaardeerd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Naadloze aansluiting marketing en commerce ontbreekt (1) 
De kwetsbaarheid van de recruiter en de sollicitant in beeld (3) 
Polestar voert XC60 op naar 421 pk (1) 
Consumptiehuishoudens daalt in december door energie (1) 
Digitale Detox: de tien beste vakantiebestemmingen om onbereikbaar te zijn (1) 
Vier kledingtips voor sollicitatiegesprekken (3) 
Waarom krijg ik geen waardering voor mijn resultaten? (1) 
beurs
AEX index: 522.22 -0.77 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Galapagos 70.22  3.7 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Accell group 26.25  -8.9 %
Air france - 11.61  -6.1 %
Capital One in trek na sterke kwartaalcijfers
EBay onderuit na kwartaalcijfers
Microsoft boekt meer winst
meer beurs
top10
De kwetsbaarheid van de recruiter en de sollicitant in beeld
Strategische personeelsplanning verdwijnt van actielijst HR
Vrouwen besparen fanatieker dan mannen
IT-complexiteit en performanceproblemen belemmeren digitale transformatie
'Vaderschapsverlof mogelijke oplossing voor doorbreken glazen plafond'
Naadloze aansluiting marketing en commerce ontbreekt
Nederland loopt miljarden mis door thuiszittende 55-plussers
Nederlands burn-out interventieprogramma internationaal genomineerd
Zomerse persoonlijke APK voorkomt burn-out
Digitale tools zijn de remedie in nepnieuws epidemie
meer top 10
vacatures
meer vacatures