zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Seks verkoopt niet meer

2 januari 2008 - Seks is een veel gebruikt middel om consumenten te verleiden, maar het credo `sex sells` is op zijn retour. Het Amerikaanse bureau MediaAnalyzer Software & Research onderzocht de werking van erotisch geladen printuitingen.

Uit de resultaten bleek dat bijna 50 procent van de mannen een voorkeur heeft voor dergelijke advertenties. Slechts 9,8 procent wist zich echter een product of merknaam te herinneren. Bij niet-seksuele reclame was dat ongeveer twintig procent. 

Aandacht

Onderzoeker David Zald van de Amerikaanse Vanderbilt University constateert dat informatie die volgt na erotische of gewelddadige beelden, niet wordt opgeslagen. Omdat seks wel de aandacht trekt, is het voor reclamemakers zaak de dosis beperkt te houden, zodat niet alle aandacht wordt opgeslokt door billen en borsten. 

Meer zedelijkheid

Merken moeten bedenken wat zij willen bereiken met een product en seks moet passen in de strategie. Reclamemakers moeten ook rekening houden met een nieuwe feministische golf die in opkomst is. Uit het onderzoek van MediaAnalyzer blijkt dat 58 procent van de vrouwen vindt dat er teveel seks in reclames zit. Ook vrouwen onthouden de boodschap van seksueel getinte reclames slecht: 10,8 procent. Bij niet-seksuele reclames is dat 22,3 procent. Trendwatchers voorspellen een terugkeer naar meer zedelijkheid.


Bron: Clou, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips
 'Lunch op werkvloer ondermaats'
 Bovengemiddelde groei economie Brainport Eindhoven zet door
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Banners: geen aandacht, wel effect
 Omslachtige advertenties worden meer gewaardeerd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De top-5 Checklists van Brisk Magazine
- Checklist SWOT
- Checklist Assertiviteit
- Checklist Vergaderen
- Checklist Effectief Tijdbeheer
- Checklist Beslissingen nemen
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Nederlandse bedrijven en overheidsorganisaties laten miljoenen liggen
reacties
Eén op de acht Nederlanders staat rood (1) 
Kwart werkend Nederland sport nooit  (1) 
'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk' (4) 
LinkedIn doorbreekt grens van 500 miljoen leden  (1) 
Zo komt u van uw nare gewoontes af (2) 
Presentatietip: Even diep ademhalen voor een presentatie, NIET doen (2) 
Beursblik: Franse verkiezingen startschot voor vers geld naar Europese aandelen (1) 
beurs
AEX index: 524.46 0.08 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Crown van ge 5.42  0.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Heineken verkiest ander distributienetwerk in Brazilie - media
PayPal boekt meer winst op hogere omzet
Beursupdate: AEX op Wall Street
meer beurs
top10
Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?
'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk'
Liever een leuke baan dan een topsalaris
Huishoudens smart in beveiliging en veiligheid
Internetproviders laten consument onnodig risico lopen
Verkiezingen Overheidsmanager geopend
Managers: laat uw assistant zich niet achter u verschuilen!
Bedrijven nog nooit zo slecht voorbereid op risico’s
Zo komt u van uw nare gewoontes af
Verwarring bij de consument rondom Artificial Intelligence
meer top 10
vacatures
meer vacatures