zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Seks verkoopt niet meer

2 januari 2008 - Seks is een veel gebruikt middel om consumenten te verleiden, maar het credo `sex sells` is op zijn retour. Het Amerikaanse bureau MediaAnalyzer Software & Research onderzocht de werking van erotisch geladen printuitingen.

Uit de resultaten bleek dat bijna 50 procent van de mannen een voorkeur heeft voor dergelijke advertenties. Slechts 9,8 procent wist zich echter een product of merknaam te herinneren. Bij niet-seksuele reclame was dat ongeveer twintig procent. 

Aandacht

Onderzoeker David Zald van de Amerikaanse Vanderbilt University constateert dat informatie die volgt na erotische of gewelddadige beelden, niet wordt opgeslagen. Omdat seks wel de aandacht trekt, is het voor reclamemakers zaak de dosis beperkt te houden, zodat niet alle aandacht wordt opgeslokt door billen en borsten. 

Meer zedelijkheid

Merken moeten bedenken wat zij willen bereiken met een product en seks moet passen in de strategie. Reclamemakers moeten ook rekening houden met een nieuwe feministische golf die in opkomst is. Uit het onderzoek van MediaAnalyzer blijkt dat 58 procent van de vrouwen vindt dat er teveel seks in reclames zit. Ook vrouwen onthouden de boodschap van seksueel getinte reclames slecht: 10,8 procent. Bij niet-seksuele reclames is dat 22,3 procent. Trendwatchers voorspellen een terugkeer naar meer zedelijkheid.


Bron: Clou, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Drie misverstanden over beleggen
 90 procent reclameklachten gaat over e-mail
 Werken in de cloud: hoe worden uw medewerkers maximaal productief?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Banners: geen aandacht, wel effect
 Omslachtige advertenties worden meer gewaardeerd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Test: Slaagt u voor het praktijkdiploma slijmen? (1) 
De duistere kant van nieuwe organisatiemodellen (1) 
Hoe organiseer ik mijn personeel effectiever? (1) 
Slechts helft meest gevraagde functies veilig voor robotisering (5) 
Trainers vertellen soms een broodje aap! (7) 
Nederlander tast minder vaak diep in de bundel voor smartphone (1) 
'Mark Rutte blijft premier' (2) 
beurs
AEX index: 497.63 -0.30 %
Stijgers Dalers
Fugro 15.27  4.9 %
Ordina 1.61  3.9 %
Nutreco 47  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Brunel inter 15.01  -6.1 %
ASM internat 48.84  -2.4 %
Lagere omzet voor Chinese zoekmachine Baidu
Hewlett Packard Enterprise voorziet valutaire tegenwind
Beursupdate: AEX op Wall Street
meer beurs
top10
Arbeidsmarkt niet voorbereid op gig economy
Een arbeidsmarkt met twee gezichten
Contactcenters zijn kweekvijver voor nieuw talent
Duurzame strategieën mobiele apparatuur levert fikse kostenbesparing op
Slechts helft meest gevraagde functies veilig voor robotisering
Politieke partijen blind voor de gevolgen van robotisering
Veel politieke partijen houden afschaffing scholingsaftrek overeind
Informatie voorkomt oplopende zorgkosten, niet marktwerking
'Buitenlandbeleid is gebaseerd op 'n wereld die niet meer bestaat'
LijstTracker: Rutte nog aan kop maar Asscher snelste groeier
meer top 10
vacatures
meer vacatures