zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betrokken verkoper essentieel voor merktrouw

24 oktober 2007 - Niet alleen de producten maken een merk groot, maar vooral de mensen die ze verkopen. Een excellente ervaring met een merk is de beste garantie voor klantentrouw. Die ervaring strekt zich uit over alle touch-points waar merk en consument elkaar tegenkomen. De emotionele binding van klanten met een merk hangt echter voor het grootste deel af van de manier waarop het persoonlijke contact verloopt met degenen die dat merk verkopen.

Drie kerncompetenties


Uw medewerkers bouwen dus een relatie op met de klant, en niet de CRM-softwaresystemen, de websites en de advertenties. Het is daarom zaak personeel zó te trainen dat het:
- precies weet waar het merk voor staat en welke plaats het inneemt in de markt
- begrijpt dat effectieve communicatie en ‘waarmaken wat je belooft’ essentieel zijn om klantenloyaliteit op te bouwen
- een duidelijk idee heeft wat het betekent om de merkbelofte op alle touch-points waar te maken. 

Engagement

De extra impuls komt echter van iets wat niet uit het hoofd te leren is: het engagement van de medewerkers. Oftewel de identificatie met het merk, en de creativiteit en inzet om die aan de klant over te brengen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Manager moet verkoperstrouw goed managen
 Tien kenmerken van superverkopers
 Topverkopers moeten vooral goed kunnen luisteren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10