zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fraude kost bedrijven steeds meer geld

18 oktober 2007 - De financiële schade die bedrijven wereldwijd lijden als gevolg van bedrijfsfraude of criminaliteit is in de afgelopen twee jaar met 40 procent gestegen tot 1,7 miljoen euro. Ongeveer de helft van de daders komt uit het bedrijf zelf. Dat blijkt uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers (PWC), zo meldt Zibb.

Vatbaar


"Het wereldwijde totale schadebedrag aan ontdekte diefstallen, verduistering, corruptie en bedrijfsspionage bedraagt ten minste 5,6 miljard euro'", aldus PWC. De studie wijst uit dat vooral grotere ondernemingen vatbaar zijn voor fraude. 

Onderzoek
PWC doet om de twee jaar onderzoek naar de gevolgen van bedrijfsfraude. De studie is verricht onder 5400 bedrijven, waaronder 150 Nederlandse ondernemingen.
In Nederland daalde het gemiddelde directe schadebedrag van 3,95 miljoen euro naar 2,45 miljoen euro. Daarmee blijft Nederland boven het gemiddelde in West-Europa, dat ligt op 2,02 miljoen euro.


Bron: Zibb
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Witteboordencriminaliteit blijft bedrijfsleven tergen
 Fraude vergt sterke regie management
 Witteboordencriminaliteit bij Europese bedrijven neemt toe
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10