zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Criminaliteit loont in reclame

5 mei 2002 - In reclame-uitingen kan misdaad lonend zijn. Dat stelt het Britse Headlight Vision. Het reclamebureau vindt dat grote bedrijven als EMI, Nike en Nokia hun producten aantrekkelijker kunnen maken door ze een `crimineel tintje` te geven.

Headlight Vision stelt dat bedrijven moeten inspelen op de `opwinding` die door illegaal gedrag wordt veroorzaakt.



Ontoelaatbaar gedrag
Het bureau benadrukt dat het niet de bedoeling is om ontoelaatbaar gedrag te bevorderen. Het gaat er alleen om dat de communicatie met bepaalde groepen veel effectiever is als je inzicht hebt in wat die groepen aanspreekt en motiveert. Zo blijken jongeren beroemdheden met een strafblad, zolas Eminem en Mike Tyson, als cultfiguren te beschouwen.

Kritiek
Sommige deskundigen uiten kritiek op de trend waarbij bedrijven zich associeren met crimineel gedrag. Zij vinden het maatschappelijk onverantwoord en geloven ook niet dat consumenten erdoor verleid worden een product te kopen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10