zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Criminaliteit loont in reclame

5 mei 2002 - In reclame-uitingen kan misdaad lonend zijn. Dat stelt het Britse Headlight Vision. Het reclamebureau vindt dat grote bedrijven als EMI, Nike en Nokia hun producten aantrekkelijker kunnen maken door ze een `crimineel tintje` te geven.

Headlight Vision stelt dat bedrijven moeten inspelen op de `opwinding` die door illegaal gedrag wordt veroorzaakt.

Ontoelaatbaar gedrag
Het bureau benadrukt dat het niet de bedoeling is om ontoelaatbaar gedrag te bevorderen. Het gaat er alleen om dat de communicatie met bepaalde groepen veel effectiever is als je inzicht hebt in wat die groepen aanspreekt en motiveert. Zo blijken jongeren beroemdheden met een strafblad, zolas Eminem en Mike Tyson, als cultfiguren te beschouwen.

Kritiek
Sommige deskundigen uiten kritiek op de trend waarbij bedrijven zich associeren met crimineel gedrag. Zij vinden het maatschappelijk onverantwoord en geloven ook niet dat consumenten erdoor verleid worden een product te kopen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
 Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
 2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Comcast benadert 21st Century Fox voor deal
VNC geeft aandelen uit ter financiering overnames
Opnieuw recordresultaten Applied Materials
meer beurs
top10
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
Veiligheidsrisico's papieren data onderschat bij invoering AVG
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
De Week van de Belegger: belegt u al?
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Mannelijke mantelzorgers vaker ondersteund dan vrouwelijke
meer top 10
vacatures
meer vacatures