zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer onderscheid in reclame voor mannen en vrouwen

25 april 2002 - Fabrikanten maken steeds vaker aparte reclameuitingen voor mannen en vrouwen. Levensmiddelengiganten Mars en Nestle komen beide met reclamecampagnes voor candybars die specifiek op de mannelijke of de vrouwelijke consument gericht zijn.

De nieuwe marketingtactiek gaat uit van het verschil in betekenis van chocolade voor vrouwen en mannen: het verwenproduct tegenover de snack.



FeminiseringM/b>
In Groot-Brittannië `feminiseert` Mars zijn candybars, die het populairst zijn onder mannen. De vrouwelijke Mars is iets kleiner en in reclame staat de vrouw centraal. Candybar Yorkie van Nestle komt met een specifiek op mannen gerichte reclamecampagne. Op de wikkel staat een bordje verboden voor vrouwen en in de reclame staan mannen-onder-elkaar centraal.

Auto's
Candybars zijn niet de enige producten die expliciet mannen of vrouwen aanspreken. Zo richten autofabrikanten zich met modellen als de Fiat Punto en Renault Clio specifiek op vrouwelijke kopers. Vrouwen begeven zich steeds vaker op voorheen mannelijk terrein door een Audi of Saab te rijden, bier te drinken en scheerproducten te gebruiken. Het is de vraag of exclusief op 1 sekse gerichte reclame echter wel effectief is. Juist het mannelijke imago spreekt de vrouwen vaak aan.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Menke Oosterlee  |   | 
13-04-2015
 | 
12:35 uur
Grappig om dit 13 jaar oude bericht terug te lezen. Onderscheid tussen geslacht in de reclamewereld zijn nu aan de orde van de dag en ook producten worden er veelal op aangepast.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10