zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen onthouden vooral blote buitenreclame beter

14 augustus 2001 - Mannen hebben een beter gehuegen voor buitenreclames van bier en auto's dan vrouwen. Dit geldt des te meer als de reclame-uitingengen bijna-blote afbeeldingen bevatten.

Dat blijkt uit de zogenaamde Plakatbarometer van het Duitse Contrast AG.

Het Duitse marktonderzoeksbureau beschikt over een databank met 40.000 interviews aangaande de lange termijnwerking van postercampagnes. Het herinneren va campagnes blijkt sterk samen te hangen met de mobiliteit van de respondent. Immers: hoe mobieler iemand is, hoe hoger het aantal contactmomenten.

Oudere respondenten herinneren zich minder vaak het motief van een campagne, maar als zij zich die wel herinneren, blijft het ook langer hangen. Bier, auto’s en bloot blijken een hogere herinneringsscore te hebben bij het mannelijk deel van de geďnterviewden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
 Breng mensen en technologie in balans
 Vier dingen die managers moeten kunnen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
Een derde wil andere baan of eigen baas worden (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Millennials en 40+: meer overeenkomsten dan verschillen
Vier trends in Alternative Lending
Tien tips om Blue Monday door te komen
Te strakke planning speelt zakelijk Nederland parten
Pensioenfondsen staan er beter voor dan vorig jaar
Consument wil zelf bepalen wat bedrijven doen met data
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Trends die u niet mag missen als recruitmentprofessional
Verbinding legt de basis voor toekomstproof educatie
Mac-gebruiker voelt zich veiliger dan Windows-gebruiker
meer top 10
vacatures
meer vacatures