zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Luchtreclame is effectief

10 juli 2005 - Luchtreclamebedrijf A S&S Airservices vliegt voor grote bedrijven als Casema en ABN Amro, maar ook voor kleinere opdrachtgevers als bakkerijen en parketzaken. De teksten bestaan meestal uit zwarte letters van spinnakerdoek op een net, die houtje-touwtje aan elkaar zijn vastgeknoopt. Een duurdere variant zijn de bedrukte full color-doeken, zoals de goudkleurige banier van de Gouden Gids met Katja Schuurman erop.

Opkijken


De impact van luchtreclame is groot. Het is nooit officieel onderzocht, maar volgens de website van Aero Noord in Hoogeveen kijkt 98 procent van de mensen op straat of strand omhoog als er een reclamevliegtuigje overvliegt en herinnert 82 procent zich na 3 uur de tekst op de banier nog. 'Je kunt mij niet wegzappen', zegt Janet Rooijers van concurrent Goldstone in de Volkskrant.

Het rijk alleen
Volgens Bob Fennis, universitair hoofddocent consumentengedrag, komt daar bij dat mensen zich op een stranddag lekker voelen en niets te doen hebben. Als er een reclamevliegtuigje langsvliegt, wordt er gekeken en wie kijkt, blijft kijken tot de tekst gelezen is. De merknaam die achter het vliegtuigje hangt, kan later vereenzelvigd worden met het fijne strandgevoel. Een ander voordeel is volgens Fennis dat de adverteerder in de lucht het rijk alleen heeft.


Bron: MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10