zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top-10 meest bewonderde bedrijven

7 juli 2005 - Samen met Fortune heeft de Hay Group voor de achtste keer het jaarlijkse onderzoek gedaan naar welke de meest bewonderde bedrijven zijn. Aan de topmanagers van de 582 grootste bedrijven werd gevraagd andere bedrijven te rangschikken volgens een negental dimensies.

Deze dimensies zijn innovatie, het ontwikkelen van talent, financiële gezondheid, sociale verantwoordelijkheid, kwaliteit van het management, gebruik van corporate assets, langetermijninvesteringen, internationaal ondernemen en de kwaliteit van de producten en diensten.



Top-10
De eerste tien bedrijven op de ranglijst zijn:

1. Toyota
2. BMW
3. Sony
4. Honda
5. BP
6. Nestlé
7. Nokia
8. L'Oréal
9. Samsung
10. HSBC Holdings.

Innovatieve ondernemingen, aldus de onderzoekers, hebben geduld met ideeën die niet meteen geld opleveren. Ze trekken de investeringen in die ideeën niet te snel terug. Ze zijn ook niet bang fouten toe te geven, misstappen worden diepgaand bestudeerd.

Nederlandse bedrijven
De leidende Nederlandse bedrijven in hun sectoren zijn: ABN Amro, Air-France KLM, Akzo Nobel, Corus, Fortis, Gasunie, Heineken, ING, Ahold en Shell.


Bron: Sigma Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10