zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Adverteerders nog huiverig voor vergelijkende reclame

7 juli 2005 - Vergelijkende reclame wil in Europa niet echt van de grond komen. Adverteerders komen liever niet te agressief over en houden zich er daarom verre van. Dat biedt kansen voor merken die wél het lef hebben zich tegen de concurrent af te zetten.

Tarieven vergelijken


Autoverhuurbedrijf Budget trok onlangs in Duitsland de aandacht met een advertentie waarin de eigen tarieven werden vergeleken met die van twee andere verhuurders. Onnodig te zeggen dat Budget er beter vanaf kwam dan de concurrenten. Het was een elementair voorbeeld van vergelijkende reclame, maar toch trok het in de Duitse vakpers veel aandacht. Dat bewijst eens te meer dat onze oosterburen nog steeds niet gewend zijn aan deze vorm van reclame.

Braak terrein
Hoe komt dat adverteerders zich niet of nauwelijks aan vergelijkende reclame wagen? Een van de redenen is dat ze niet schreeuwerig over willen komen. Daarnaast wordt het als een teken van zwakte gezien om je merk op te bouwen over de rug van de concurrentie. Het zou beter zijn van je eigen kracht uit te gaan. Legitieme argumenten, maar ze leiden er wel toe dat reclamemakers én consumenten nauwelijks ervaring opdoen met vergelijkende reclame. Dat betekent dat er voor merken die het aandurven de concurrentie op de hak te nemen, een terrein braak ligt.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10