zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leiders herken je aan de glimlach

4 juli 2005 - Leiders onderscheiden zich van anderen door twee eigenschappen: ze volgen hun hart en werken met hun ziel; ze doen wat ze moeten doen en nemen de situatie zoals die is. Echte leiders doen het natuurlijk, simpelweg omdat ze iets willen creeren en van betekenis willen zijn voor hun omgeving.

Opener


Voor het bereiken van volgende generaties duurzame economische groei werken de oude manieren niet meer. Besturing moet opener, simpeler en leiderschap moet authentieker. Leiden moet niet uit macht, maar uit de combinatie van 'kracht' en `zacht`. Dat is een moeilijk te imiteren eigenschap omdat die te maken heeft met vertrouwen en intuitie.

Glimlach
Dat schrijft Peter de Bruin in Het Financieele Dagblad.Het is interessant hoe je leiders herkent, want ze komen niet van een school. Het antwoord is dat je die ziet; je voelt als je met een leider te maken hebt. Mensen met een bijzondere gave zijn aanwijsbaar. Mensen willen bij hen zijn; je herkent ze aan de glimlach. Deze leiders zijn nodig om het systeem om te gooien.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10