zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketingflops verleden tijd door neurotechnieken

6 juni 2005 - Marketingflops zijn over een tijdje misschien wel verleden tijd. Met de nieuwste neurotechnieken kunnen marketeers werkelijk vaststellen wat consumenten willen, en hun aanbod daarop afstemmen. Er komen steeds meer technieken waarmee gemeten kan worden wat producten of advertenties doen in de hersenpan van consumenten.

Coca cola


Een bekend experiment is dat van de Texaan Read Montague. Hij wilde weten hoe het komt dat Pepsi in 'blinde testen' er altijd beter uit komt dan Coca-Cola, terwijl de uitkomst andersom is zodra consumenten weten om welk merk het gaat. Met een magnetische resonantie-techniek kwam Montague erachter dat Coca-Cola een specifiek gebied in de hersenen activeert (het mediale prefrontale cortexgebied), dat het zelfbeeld van mensen bepaalt. Het merk Coca-Cola zorgt voor de aanmaak van positieve associaties en gevoelens van zelfwaarde.

Niet volmaakt
Neurotechniek is nog lang niet volmaakt. Weliswaar kunnen hersenactiviteiten en -reacties nu goed gemeten kunnen worden, maar nog lang niet altijd is duidelijk waarom die zich voordoen. Neurotechnieken worden, als concrete toepassing binnen marketing, een grote toekomst voorspeld, maar geduld is wel vereist.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10