zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Veel medewerkers vinden werk niet zinvol
 Toezichthouder keurt nog te vaak eigen vlees
 Crimineel verdienmodel: winstmarge DDoS-aanval loopt op
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De top-5 Checklists van Brisk Magazine
- Checklist SWOT
- Checklist Assertiviteit
- Checklist Vergaderen
- Checklist Effectief Tijdbeheer
- Checklist Beslissingen nemen
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Optimisme op de Nederlandse arbeidsmarkt (1) 
Nederlander vindt wijk belangrijker dan woning (1) 
'Verdere hervormingen woningmarkt noodzakelijk'  (1) 
Beyond the Hype: B2B-marketing Trendrapport 2017 (3) 
De grootste security-bedreigingen voor 2017 (1) 
Winnaar B2B Marketing Award 2017 bekend (1) 
Economie bloeit op, maar werknemers bozer dan ooit (1) 
beurs
AEX index: 511.53 -0.21 %
Stijgers Dalers
ASM internat 52.09  4.6 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Aegon 4.87  -5.3 %
Sligro food 34.65  -2.9 %
Vertrouwen onder beleggers neemt verder toe
Schlumberger en Weatherford starten joint venture
Allianz verkleint belang in Basic-Fit
meer beurs
top10
Economie bloeit op, maar werknemers bozer dan ooit
Kwart werkend Nederland sport nooit
Optimisme op de Nederlandse arbeidsmarkt
'Zorg dat werknemers collega's worden in plaats van concurrenten'
Leeftijd belemmert carrière het meest
Nederlander vindt wijk belangrijker dan woning
Winnaar B2B Marketing Award 2017 bekend
Zullen managers dan toch uitsterven?
De grootste security-bedreigingen voor 2017
Hybrid Cloud Model domineert
meer top 10
vacatures
meer vacatures