zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Smartphone en wifi kunnen mensen ziek maken (1) 
Cyber Security is voor CFO's belangrijk, maar nog geen hoogste prioriteit (1) 
Hoe ga ik om met ongrijpbaar gedrag van een medewerker? (4) 
Top tien meest gastvrije landen volgens Nederlandse reizigers (1) 
Bedrijfsgrootte beïnvloedt gedrag kantoormedewerkers jegens schoonmaakpersoneel (1) 
De tien taalfouten waardoor uw cv direct de prullenbak ingaat (18) 
Hoe weet ik of ik wel of geen echte manager ben? (1) 
beurs
AEX index: 391.86 2.42 %
Stijgers Dalers
Imtech 0.03  50 %
Arcelor mitt 2.85  8.8 %
Doc data 0.94  8.1 %
Amsterdam co 21.13  -2.9 %
Tomtom 7.13  -2.5 %
Lucasbols 18.4  -2.1 %
Vertrouwenscrisis drukt stempel op Damrak
Marshall Wace vergroot shortpositie Fugro verder
Marshall Wace verkleint shortpositie TomTom
meer beurs
top10
Grote rol Social Media in de strijd van zorgverzekeraars
Jouw boekhouding voor een maatpak: zo ruil je zakelijk zonder gedoe
Snelst groeiende en krimpende beroepen van 2015
Werknemer snakt naar zelfstandigheid
Smartphone en wifi kunnen mensen ziek maken
Hoe zorgt u voor een innovatieve bedrijfscultuur?
Manager zijn wordt gezien als lastige opgave
Vertrek topperformers baart Nederlandse CFO’s zorgen
Instroom opleidingen Zorg en Welzijn te laag voor toekomstige vraag personeel
IoT nog niet doorgedrongen tot vacatures IT-specialisten
meer top 10
vacatures
meer vacatures