zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Hoe laat je je onderneming groeien?
Succesvolle ondernemers weten dat zaken doen begint met het schudden van een hand, maar dan begint het pas. Hoe zorg je er voor dat je handen blijft schudden? Lees daarvoor ons e-boek vol met tips and tricks.
Lees verder
Laat uw online reputatie nooit aan het toeval over
reacties
LinkedIn niet ideaal om hoger management te werven (1) 
De prijs van een woning daalt steeds sneller (1) 
Familie meest betrouwbaar bij inwinnen financieel advies (1) 
Werven ongeschikte medewerker kan bedrijven duur komen te staan (1) 
Werkplek eist 175. 000 slachtoffers per jaar (1) 
Arbo heeft zelfs bij werknemers slecht imago (1) 
Hoe zorg ik dat ik mezelf aan mijn planning hou? (2) 
beurs
AEX index: 485.73 -0.13 %
Stijgers Dalers
Imtech 5.08  4.3 %
Beter bed 20.15  2 %
BE semicondu 30.09  2 %
Arcelor mitt 8.81  -4.2 %
Heijmans 12.26  -3.5 %
USG people 12.44  -3.3 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street sluit licht hoger na speech Yellen
Wall Street koerst licht hoger in aanloop naar Yellen
meer beurs
top10
LinkedIn niet ideaal om hoger management te werven
Speelt u op de bal of op de man?
Relatie manager - medewerker onder druk
Topman ING krijgt 28 procent salarisverhoging
Werven ongeschikte medewerker kan bedrijven duur komen te staan
Betalen met uw mobiel, hoe werkt dat?
Genomineerden Leaseauto van het Jaar 2015 bekend
Ego’s in teams
Nederlands bedrijfsleven zet in 2015 fors in op big data
Bonte Vrouwen: vrouwen op weg naar de top
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures