zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 - 612 345 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
Vergroot de invloed van HR op strategische organisatiebesluiten! Download de brochure HR-Strateeg.
reacties
Lean voor veel organisaties op lange termijn een lastige klus  (1) 
Snel weer aan de slag na uw burnout? (4) 
Sterke daling verkoop kleding en schoenen in Nederland (1) 
Wat te doen als iedereen langs elkaar heen werkt? (1) 
Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars (1) 
Vijf manieren om disproportioneel klagen positief te pareren: word wakker! (6) 
Vrouwelijke millennial wint strijd om leiderschap (1) 
beurs
AEX index: 384.40 -0.69 %
Stijgers Dalers
Ordina 1.3  12.1 %
Fugro 21.41  6.6 %
BAM groep ko 2  6.4 %
Ballast neda 2.45  -3.5 %
Oranjewoud a 5.33  -0.9 %
Value8 10.8  -0.8 %
Texas Instruments boekt enorme winstgroei
Apple boekt recordomzet
Beursupdate: AEX op Wall Street
meer beurs
top10
Vier principes die uw oordeel kunnen kleuren
Google maakt meest actieve internetgemeenten bekend
Vijf manieren om disproportioneel klagen positief te pareren: word wakker!
Vrouwelijke millennial wint strijd om leiderschap
Een wereld te winnen met ‘projectinformatie in optima forma’
Jongeren: vrij reizen of leaseauto even belangrijk als goed pensioen
Meer kansen voor interim-managers
Slimme technologie leidt tot doorbraken in alle economische sectoren
'Grootste hack ooit' vraagt om geïntegreerde aanpak
Nederlander solliciteerde volop in 2014
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures