zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Groei APK-volume zet door tot 2018
 Specialisten vormen één loket tegen bedrijfsfraude
 Availability gap is drempel voor digitale transformatie
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De top-5 Checklists van Brisk Magazine
- Checklist SWOT
- Checklist Assertiviteit
- Checklist Vergaderen
- Checklist Effectief Tijdbeheer
- Checklist Beslissingen nemen
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Nederlandse bedrijven en overheidsorganisaties laten miljoenen liggen
reacties
Samenwerking met MKB niet vanzelfsprekend, vooral niet voor universiteiten (1) 
'Lunch op werkvloer ondermaats' (2) 
Eén op de acht Nederlanders staat rood (1) 
Kwart werkend Nederland sport nooit  (1) 
'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk' (5) 
LinkedIn doorbreekt grens van 500 miljoen leden  (1) 
Zo komt u van uw nare gewoontes af (2) 
beurs
AEX index: 521.13 -0.15 %
Stijgers Dalers
Stern groep 24.5  4.5 %
Nutreco 47  3.9 %
BE semicondu 47.96  3.5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Gemalto 51.42  -7.2 %
KAS bank 10.9  -3.6 %
Beleggersvertrouwen blijft hoog en stabiel - ING BeleggersBarometer
Inverko klaar om uit eigen as te herrijzen
Timber meldt eerste belang in Avantium
meer beurs
top10
'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk'
Managers: laat uw assistant zich niet achter u verschuilen!
Samenwerking met MKB niet vanzelfsprekend, vooral niet voor universiteiten
Bedrijven nog nooit zo slecht voorbereid op risico’s
Waarom zou u zich ontwikkelen?
LinkedIn doorbreekt grens van 500 miljoen leden
Eén op de acht Nederlanders staat rood
Zo komt u van uw nare gewoontes af
Woningfinanciering kan voor meer mensen toegankelijk én verantwoord
Koningsdag: toeristen het land in, Nederlanders eruit
meer top 10
vacatures
meer vacatures