zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Beleggingsvertrouwen neemt toe, met dank aan Draghi … ?
 De verbeterde premieregeling inzake doorbeleggen na pensioen
 Integrale Corporate Responsibility strategie is cruciaal
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Nieuw onderhoudsconcept voor bestaande Access-toepassingen
reacties
Apple lanceert iPhone 5 (1) 
Wie is de betere leider? De harde vrouw of de gevoelige man? (2) 
Ik ben mijn inspiratie kwijt. Wat moet ik doen? (1) 
Vier redenen waarom u na een sollicitatiegesprek niets meer hoort (1) 
Europese consument onzeker over economische ontwikkeling (1) 
Printpapier gereed voor drachme (1) 
Vrouwen maken zich meer zorgen over hun financiële toekomst dan mannen (1) 
beurs
AEX index: 439.68 -2.36 %
Stijgers Dalers
BE semicondu 26.31  6 %
Value8 10.23  4.9 %
Ordina 1.32  3.9 %
Gemalto 56.8  -5.1 %
Oci 17.27  -4.9 %
ASMl holding 84.4  -3.8 %
Stevig weekverlies op Beursplein 5
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street sluit lager
meer beurs
top10
Vier redenen waarom u na een sollicitatiegesprek niets meer hoort
Wie is de betere leider? De harde vrouw of de gevoelige man?
Tien manieren om productiever te zijn
Twaalf vragen die krachtige besluiten mogelijk maken
Wat zijn de gevolgen van digitalisering voor personeel en HRM?
Anja Cox uit Helmond is Secretaresse van het Jaar 2016
Digitale transformatie: zeven concrete stappen naar succes
Salarisverhoging? Vraag hier om tijdens uw beoordelingsgesprek
Managementboek van het jaar bekend
'Bedrijven en instellingen worden steeds meer een mediaorganisatie'
meer top 10
vacatures
meer vacatures