zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
MBA in één dag - avondseminar (6 nov)
Ben Tiggelaar presenteert de beste inzichten over leiderschap en verandering in 2,5 uur! Een eenmalig seminar voor slechts 199 euro. En u krijgt er ook nog eens gratis de splinternieuwe 'MBA in één dag - Management Classics II CD-box ter waarde van 199 euro bij cadeau. Een uniek aanbod voor een seminar dat u niet wilt missen! 
Lees verder
Gratis aanwezig zijn bij de opname van tv-webinars van Pieter Frijters: Spreken in het openbaar, Vliegangst, Burn-out en faalangst?
reacties
Medewerkers lang in dienst hechten minder aan ontwikkeling en opleiding (3) 
Lean voor veel organisaties op lange termijn een lastige klus  (3) 
Snel weer aan de slag na uw burnout? (6) 
Sterke daling verkoop kleding en schoenen in Nederland (1) 
Wat te doen als iedereen langs elkaar heen werkt? (1) 
Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars (1) 
Vijf manieren om disproportioneel klagen positief te pareren: word wakker! (8) 
beurs
AEX index: 396.89 0.22 %
Stijgers Dalers
Corbion 12.5  5 %
KPN kon 2.39  3.5 %
BE semicondu 13.78  3.1 %
Ten cate 18.25  -4.3 %
Nieuwe steen 3.82  -3.3 %
Neways elect 7.99  -3.2 %
Fusie Chiquita en Fyffes van de baan
Beursupdate: AEX op Wall Street
Bedrijfscijfers domineren groen Wall Street
meer beurs
top10
Vier principes die uw oordeel kunnen kleuren
Medewerkers lang in dienst hechten minder aan ontwikkeling en opleiding
Snel weer aan de slag na uw burnout?
Wat vertelt een sollicitatiegesprek ons eigenlijk?
Eén op de drie Nederlanders wordt jaarlijks gehunt
Hoe maakt u HR strategisch?
Consumenten zien donkere wolken hangen boven de Europese economie
Vier aanbevelingen om om te gaan met kansen en bedreigingen van sociale media
Lean voor veel organisaties op lange termijn een lastige klus
Overzicht kwijt in een megaproject? Tien tips om dat te voorkomen
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures