zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Meer dan 100 checklists voor ondernemers
Op de vernieuwde site van Brisk Magazine vindt u meer dan 100 handige checklists voor ondernemers. Van het oprichten van een BV, het uitvoeren van een marktonderzoek, tot elektronisch factureren. Van de checklist 'functioneringsgesprek' tot het tegengaan van een jetlag. En nog veel meer. Gratis. Meld u nu aan
Lees verder
reacties
Een flexibele wendbare organisatie, hoe bereikt u dat? (1) 
Onder druk wordt alles vloeibaar (behalve in projecten) (2) 
Zes kenmerken van succesvolle zakenvrouwen (1) 
Een derde van de Nederlanders koopt geen kerstcadeaus (1) 
Leer elkaar beter kennen: stimuleer interesse in elkaar (1) 
Minder ICT vacatures in Q2 2014 (1) 
Obama zet in op energie, gezondheidszorg en onderwijs (1) 
beurs
AEX index: 454.46 -1.02 %
Stijgers Dalers
Fugro 19.6  8.7 %
Amsterdam co 20.5  4 %
Doc data 20.22  2.9 %
Brunel inter 14.08  -3.5 %
Corbion 14.4  -2.8 %
ING groep 11.05  -2.3 %
Kasgeld KLM niet naar moederbedrijf
Apple verkoopt recordaantal iPhones
Rode cijfers AT&T
meer beurs
top10
Zes essentiële capaciteiten van topmanagers
Hoe reduceer je stress en voer je gezondheidsmanagement duurzaam in?
Werven en behouden van gekwalificeerde professionals ook in 2015 een uitdaging
Flexibele inhuur van personeel blijft onverminderd populair in 2015
Accountant steeds vaker ogen en oren van de commissaris
Irritaties bij intensief samenwerken
Zo haalt u meer rendement uit uw spaargeld
Zes kenmerken van succesvolle zakenvrouwen
Minder nettoloon door onwetendheid over loonstrook
Technologie vraagt andere rol overheid
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures