zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Den Bosch duurste hoofdstad voor autoverzekering
 Woningmarkt komt in ademnood
 Pensioenverplichtingen AEX-bedrijven fors gestegen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Behaal uw Post-HBO Bedrijfskunde in uw eigen tempo!
Start met de Leergang Bedrijfskunde: een praktijkgerichte opleiding waarin we bedrijfskundige kennis combineren met persoonlijke ontwikkeling en academische vaardigheden. 
Meer weten, download de brochure.
 
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Het nieuwe online platform voor huur en verhuur kantoorruimtes
reacties
Cloud versus oud (1) 
De leercurve van een medewerker stagneert. Wat nu? (1) 
Zo werk je slim je piekbelasting weg (1) 
SEO meer dan alleen de juiste keywoorden (3) 
Veel onvrede over salaris en manager (2) 
Werkgever faciliteert werknemer niet in thuiswerken (3) 
Ik ben verandermoe. Wat te doen? (2) 
beurs
AEX index: 452.98 -0.24 %
Stijgers Dalers
Yatra 6.25  7.8 %
Delta lloyd 3.25  4.8 %
Nutreco 47  3.9 %
Arcadis 12.08  -12.2 %
TNT express 8.45  -9.5 %
KPN kon 2.94  -4.6 %
Apple verkoopt minder iPhones
Twitter boekt tegenvallende omzet
Wall Street sluit verdeeld
meer beurs
top10
Veel onvrede over salaris en manager
Ontkenning groeiende werkloosheid ouderen
Dé arbeidsmarkt bestaat niet
Acht manieren om millennials te motiveren
Managers zijn de sleutel tot werknemersbetrokkenheid
Mismatch arbeidsmarkt: vraag en aanbod lopen elkaar mis
SEO meer dan alleen de juiste keywoorden
Kerstpakketten: de trends van 2016
Werknemer zeggen nee tegen een baan zonder flexibiliteit
Betere akoestiek op kantoor leidt tot 30 procent minder afleiding en stress
meer top 10
vacatures
meer vacatures