zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland gelooft in dronebezorging (1) 
De Chinese yuan: minder mysterieus (1) 
Digitale reclame verovert nu ook de straat  (1) 
40 procent Nederlanders wil dat burger meebeslist over wetenschap (1) 
IT overschat gebruik zakelijke software (1) 
Is er nog toekomst voor HR? (2) 
Belachelijk eenvoudige methode voor meer omzet (9) 
beurs
AEX index: 445.96 0.59 %
Stijgers Dalers
SBM offshore 10.65  4.3 %
Nutreco 47  3.9 %
Arcadis 22.4  3.4 %
Imtech 0.07  -12.5 %
Fagron 20.14  -5.9 %
Brill kon 23.82  -4.3 %
Damrak krabbelt op na volatiele week
`Herstel stemming beleggers in augustus`
Source Holdings verkleint belang in AMG stevig
meer beurs
top10
Is er nog toekomst voor HR?
Belachelijk eenvoudige methode voor meer omzet
De regie bij de patiënt
Orkaan Katrina tien jaar later: lessen voor het bedrijfsleven en nieuwe risico’s
Drie van de tien Nederlanders vertrouwt zorgverzekeraars niet
40 procent Nederlanders wil dat burger meebeslist over wetenschap
Digitale werkplek laat nog even op zich wachten
Dilemma: innovatie of optimalisatie van de dienstverlening?
Inspirerende vergaderingen, hoe organiseert u die?
Italianen halen neus op voor korting op mode
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures