zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Hoe laat je je onderneming groeien?
Succesvolle ondernemers weten dat zaken doen begint met het schudden van een hand, maar dan begint het pas. Hoe zorg je er voor dat je handen blijft schudden? Lees daarvoor ons e-boek vol met tips and tricks.
Lees verder
reacties
Lean in een digitaal tijdperk (1) 
Verpakkingen voor e-retail doorspekt met technologische innovaties  (1) 
Chatmedewerker webwinkel scoort een 6,2 op Nederlands (1) 
Hardlopen zeer populair; marathonafstand blijft exclusief  (1) 
Nooit meer bonnetjes kwijt met een gestroomlijnde administratie (1) 
Steeds meer onderscheid in reclame voor mannen en vrouwen (1) 
Vijf soorten feestende medewerkers – plus tips voor deze types (1) 
beurs
AEX index: 495.03 -1.85 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Groothandels 39.66  0.7 %
ASM internat 42.63  0.4 %
Vopak 50.61  -4.9 %
Ahold kon 18.49  -4.5 %
BAM groep ko 3.9  -3.9 %
Onzekerheid zet Damrak lager
Petrobras trekt miljarden aan
`Meer tijd voor onderhandelingen met Griekenland`
meer beurs
top10
Secretaressedag 2015: Dekt de functietitel secretaresse nog wel de lading?
Helft Nederlanders komt niet toe aan vervullen van passie
Werknemers denken niet aan roamingkosten bij telefoon van de zaak
Hardlopen zeer populair; marathonafstand blijft exclusief
Game of Thrones geeft economie in Kroatië, Noord-Ierland en IJsland een boost
Werk en arbeidsmarkt veranderen snel
Lean in een digitaal tijdperk
Vitaal beleid draagt bij aan topprestaties en tevreden klanten
15. 000 vacatures voor programmeurs
Nederlanders willen dat bedrijven de bonuscultuur zichtbaarder aanpakken
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures