zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Elf tips om uw werkervaring op te nemen in uw cv (2) 
Automatisering personeelsmanagement heeft positief effect op productiviteit (1) 
RvC heeft behoefte aan visionair en ‘domme’ vragensteller’ (1) 
Nederland in top tien van landen met de beste reputatie van de wereld  (2) 
Amsterdam minst veilige studiestad, Nijmegen de veiligste  (1) 
Steeds meer organisaties aan de slag met Participatiewet (1) 
Onderzoek wijst uit: Sinterklaas is een vrouw  (1) 
beurs
AEX index: 500.02 -0.08 %
Stijgers Dalers
Advanced met 8.52  9.8 %
Nutreco 47  3.9 %
Tomtom 10.4  3.7 %
Imtech 2.54  -8.6 %
Fagron 34.31  -5.7 %
Telegraaf me 4.75  -3.7 %
Apple onderuit op licht lager Wall Street
Wall Street stevent af op lager slot
Pfizer mag Hospira overnemen
meer beurs
top10
Elf tips om uw werkervaring op te nemen in uw cv
40 procent meer ICT vacatures in provincie Groningen
Fintech-startups reële bedreiging voor grote banken
Informatiemanager dreigt buiten de boot te vallen
Chinese draak wordt groter met sterke groei in internationale reizen
'Liever 75 jaar en gezond, dan 87 jaar en ongezond’
'DNB toetst beleidsbepalers amateuristisch en misbruikt bevoegdheid'
'Gratis Windows is een noodgreep'
Ambtenaar komt onuitgerust terug van vakantie
Top tien favoriete investeringslanden
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures