zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Uzelf overhoren effectievere leerstrategie dan markeren of herhalen
 Flexkrachten krijgen steeds vaker hypotheek
 Online populariteit van Virtual Reality en Augmented Reality stijgt 548 procent
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Organisaties worstelen met werk-privé balans werknemers (1) 
In vijf stappen naar een veilige en duurzame BYOD-strategie (3) 
Opel Ampera-e (1) 
Eerlijk zullen we alles delen? (2) 
Solliciteren 2. 0 (12) 
Developers blijven worstelen met mobiele apps (1) 
Hoe ver ga ik mee in de chaos van anderen? (1) 
beurs
AEX index: 455.82 0.81 %
Stijgers Dalers
Imtech 0.03  50 %
Value8 7.69  6.7 %
Oci 16.48  4.8 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Beter bed 21.27  -4.2 %
KAS bank 7.89  -3 %
Beursupdate: fondsen AEX op Wall Street
Wall Street sluit hoger
Wall Street op koers voor hoger slot
meer beurs
top10
Solliciteren 2. 0
Wat te doen tegen de nieuwe box 3 belasting?
Werknemer heeft voorkeur voor werkgever die zich inzet voor goede doelen
In vijf stappen naar een veilige en duurzame BYOD-strategie
Werk salarisadministrateur wordt stuk complexer
Wordt u straks vervangen door een robot?
Bedrijven zetten steeds vaker zp’ers in
Duurzame inzetbaarheid? Bevlogen medewerkers maken het verschil
Merendeel bedrijven werkt met digitaliseringsstrategie
Eerlijk zullen we alles delen?
meer top 10
vacatures
meer vacatures