zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Meer dan 100 checklists voor ondernemers
Op de vernieuwde site van Brisk Magazine vindt u meer dan 100 handige checklists voor ondernemers. Van het oprichten van een BV, het uitvoeren van een marktonderzoek, tot elektronisch factureren. Van de checklist 'functioneringsgesprek' tot het tegengaan van een jetlag. En nog veel meer. Gratis. Meld u nu aan
Lees verder
Binnen een maand van uw burnout af? Dat kan! Dankzij Frijters Mindtuning. Ontdek deze revolutionaire methode nu.
Assertiviteit en zelfvertrouwen
reacties
Nederlanders wisselen massaal van zorgverzekering (1) 
Minder vraag naar bouw & infraspecialisten  (1) 
Nederlander verwacht dit jaar 730 miljoen te besteden via mobiel (1) 
Complimenteer uw team naar de top (1) 
Secretaressedag: zin of onzin? (6) 
Helft Nederlandse managers ziet zichzelf niet als coach (1) 
Bescherm uw werkgeversmerk: wijs verantwoord af (1) 
beurs
AEX index: 396.76 0.19 %
Stijgers Dalers
Imtech 1.49  8 %
Doc data 18.3  6.4 %
Cryo-save gr 1.69  3.7 %
AKZO nobel 53.55  -5.8 %
Vopak 41.09  -2.4 %
Philips kon 24.93  -1.5 %
Dividendvoorstel Corio goedgekeurd
Wall Street sluit verdeeld in aanloop naar lang weekeinde
Eef Bos nieuwe CFO TenCate
meer beurs
top10
Waarom positief zijn soms negatief uitpakt
Secretaressedag: zin of onzin?
Complimenteer uw team naar de top
Helft Nederlandse managers ziet zichzelf niet als coach
30 procent van de Nederlanders aan de slag om zomerfit te worden
Zes trends die erom vragen digitale middelen te omarmen
Wiskunde nodig om arbeidsmarkt te redden
Bescherm uw werkgeversmerk: wijs verantwoord af
Vraag naar hoogopgeleide technici flink in de lift
Hogeropgeleiden bulken van vertrouwen in arbeidsmarkt
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures