zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Het kan! Anders werken in ploegendienst  (1) 
'Meer mensen aan het werk'  (1) 
Tips om productief te blijven tijdens een warme dag op kantoor  (2) 
Meer stroomverbruik tijdens hittegolf (1) 
Stressreductie: het belang van een vitale organisatie (2) 
Record aantal nieuwe banen door buitenlandse investeringen in Nederland (1) 
Toename in aanbouw genomen Amerikaanse woningen (1) 
beurs
AEX index: 467.25 -1.45 %
Stijgers Dalers
Groothandels 41.7  4.3 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 1.59  2.6 %
Beter bed 21.24  -3.9 %
Arcelor mitt 8.43  -3.2 %
Advanced met 7.86  -3.2 %
Update2: Griekse nee-kamp op kop
Beursupdate: rode beurzen voorzien na Grieks nee
Update: Griekse nee-kamp op kop
meer beurs
top10
Tien vragen en antwoorden over de transitievergoeding
Tips om productief te blijven tijdens een warme dag op kantoor
Veranderingen Wet Werk en Zekerheid per 1 juli 2015
De vijf meest inspirerende quotes over innovatie
Stressreductie: het belang van een vitale organisatie
Merendeel IT’ers verwacht dat robots in 2030 het werk doen
Topsector Life Sciences & Health is onmisbaar voor een gezond en welvarend Nederland
Nederlandse marketeer laat commerciële kansen ‘Big Data Marketing’ liggen
Minder gas uit Groningen - toch lagere energierekening
Automatisering personeelsmanagement heeft positief effect op productiviteit
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures