zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Als kleine organisatie duurzaam ondernemen: vijf tips
 Waar dient u op te letten bij het taxeren van de woning?
 'Ontmoedig geen opleidingen die bedreigd worden door robots'
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Aangeboden: Tesla 85 directieauto (!)
Full options Tesla S85 directiewagen, 2015, 12.500 km, 1e eigenaar. 4% bijtelling en geen wegenbelasting tot 2020. 79.950 euro (64.074 excl. btw). 
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Coolfield BV legt Europese gegevensbescherming uit op RTL7
Veel boekhoudpakketten vatbaar voor gegevensdiefstal
reacties
Leid jongeren op voor niet-bestaande beroepen (3) 
Tijd voor rigoureuze vernieuwing in de transportsector (1) 
Vacature voor prostituee bij arbeidsbureau (2) 
Nul-urencontract: de onbekende valkuil onder arbeidsovereenkomsten (1) 
Hoe ga ik om met een te assertieve medewerker? (1) 
Wat is belangrijker: inhoud of de relatie met medewerkers? (2) 
Belastingdienst controleert ook op de camping (3) 
beurs
AEX index: 519.64 -0.78 %
Stijgers Dalers
Heijmans 8.75  4.4 %
Doc data 0.52  4 %
Nutreco 47  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Telegraaf me 5.25  -8.1 %
Yatra 5.8  -6.5 %
Oververhitting markt nog ver weg - Tepper
Laatste restje bedrijfscijfers en Jackson Hole
Van Oord bouwt offshore windpark Deutsche Bucht
meer beurs
top10
Nederlander krijgt liever schouderklopje dan auto van de zaak
Wegwuiven kritiek houding verzekeraars rondom letselschadezaken is onterecht
Heren: een professionele look begint bij uw sokken
Leid jongeren op voor niet-bestaande beroepen
Campers steeds vaker betrokken bij pech en ongeval
Het ultieme doel van leiderschap?
'Chelsea ownes Mourinho'
Technologie in de hoogste versnelling
Bereikbaarheid in privétijd moet beter beheersbaar zijn
Meeste verzekeraars beleggen in Shell en weigeren actie op klimaat
meer top 10
vacatures
meer vacatures