zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 82 kantoortips voor een positieve en productieve werksfeer
 Amsterdam net buiten top tien duurste Europese steden
 Digitale strategie: kleine veranderingen, beter bedrijfsresultaat
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Amsterdam net buiten top tien duurste Europese steden (1) 
Kwart Nederlanders vindt altijd bereikbaar zijn niet belangrijk (1) 
De digitale transformatie: het einde van bezit  (1) 
Online leren populairste leermethode voor de toekomst (1) 
Hoe kun je een betere leider worden zonder iets te doen? (2) 
Werkomgeving bepalend voor productiviteit en tevredenheid (1) 
Zeven oorzaken waarom timemanagement vaak niet werkt (2) 
beurs
AEX index: 449.86 1.95 %
Stijgers Dalers
Imtech 0.02  100 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
ING groep 9.34  -14.9 %
Arcelor mitt 4.19  -12.9 %
BAM groep ko 3.4  -12.8 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street sluit fors lager na Brexit
Wall Street richting lager slot
meer beurs
top10
Werkomgeving bepalend voor productiviteit en tevredenheid
Managementlessen van generatie Y
Hoe kun je een betere leider worden zonder iets te doen?
Minder fouten op opgeruimde werkvloer
Weinig werkgevers halen het beste uit hun medewerkers
Veel energiepotentieel in Nederland onbenut
Bevorder de bevlogenheid met gerichte interventie
Effectieve preventieve monitoringsoplossing: de negen belangrijkste kenmerken
Topambtenaren overschatten eigen ethisch leiderschap
ICT-organisaties positief over haalbaarheid betere man-vrouwverhouding
meer top 10
vacatures
meer vacatures