zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
MBA in één dag - avondseminar (6 nov)
Ben Tiggelaar presenteert de beste inzichten over leiderschap en verandering in 2,5 uur! Een eenmalig seminar voor slechts 199 euro. En u krijgt er ook nog eens gratis de splinternieuwe 'MBA in één dag - Management Classics II CD-box ter waarde van 199 euro bij cadeau. Een uniek aanbod voor een seminar dat u niet wilt missen! 
Lees verder
reacties
Werkdruk kost 35 procent productiviteit (1) 
'Wiebes draait lage bijtelling de nek om' (3) 
Hoe maakt u HR strategisch?  (1) 
Medewerkers lang in dienst hechten minder aan ontwikkeling en opleiding (4) 
Lean voor veel organisaties op lange termijn een lastige klus  (3) 
Snel weer aan de slag na uw burnout? (6) 
Sterke daling verkoop kleding en schoenen in Nederland (1) 
beurs
AEX index: 403.71 0.65 %
Stijgers Dalers
BE semicondu 15.17  8.6 %
Accell group 12.73  4.3 %
Nieuwe steen 3.96  3.7 %
USG people 7.99  -10.6 %
Fugro 11.02  -7.8 %
Imtech 4.35  -5.4 %
TA: technische plaatje AEX flink verbeterd
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street met winst de week uit
meer beurs
top10
Generation Y wil baas die coach en vertrouweling is
Koffie of een dutje? Zo wordt u weer fit!
Tiggelaar doet 'MBA in één dag' nu zelfs in één avond
Te volle inbox? 28 november e-mailloze vrijdag!
Vijf manieren om meer privacy op de werkplek te realiseren
HR-managers slaan alarm
Werkdruk kost 35 procent productiviteit
Eicellen invriezen of talenten ontdooien?
'Wiebes draait lage bijtelling de nek om'
Mobiele apps dreigen legacy van de toekomst te worden
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures