zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Hoeveel is uw bedrijf waard?
Nu de economie weer aantrekt, ontstaat er ook weer meer handel in ondernemingen. Wilt u uw bedrijf verkopen of bent u gewoon benieuwd wat het waard is? Bereken de de waarde van uw bedrijf op Brisk Magazine
Lees verder
reacties
Tien tips om te blijven functioneren tijdens warme dagen (1) 
Een medewerker gaat ongepast gekleed. Wat te doen? (2) 
Hoe één simpele gewoonte voorkomt dat u uw pensioen niet haalt (2) 
Beveiliging 70 procent beheerders kritieke infrastructuur gecompromitteerd (1) 
De vijf aantrekkelijkste aspecten van uw vakantiereis (1) 
Sterke stijging mobiel internet onderweg (1) 
Eén medewerker wil geen achtergrondmuziek op de werkplek. Wat te doen? (3) 
beurs
AEX index: 407.95 1.05 %
Stijgers Dalers
AKZO nobel 54.28  4 %
Ballast neda 4.25  3.2 %
Imtech 0.69  3 %
Corio 36.09  -2.6 %
BAM groep ko 2.05  -1.4 %
Esperite 1.7  -1.2 %
Meer omzet en winst voor Apple
Apple verkoopt meer iPhones en Macs
Omzetstijging Microsoft stuwt winst niet
meer beurs
top10
Het effect van emoties op uw beslissingen
Tien tips om te blijven functioneren tijdens warme dagen
Blaas uw carrière nieuw leven in tijdens uw vakantie
Hoe één simpele gewoonte voorkomt dat u uw pensioen niet haalt
Twaalf tips om met stress om te gaan
Manage talent én functie
Strategische Personeelsplanning: de kritische factor voor duurzaam succes
Vacaturetekst niet altijd begrepen
Nederlanders onderschatten beveiligingsrisico’s van computers
Angst voor ontslag neemt af
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures