zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Consument let meer op duurzaamheid bij aankopen  (1) 
Consument koopt kleding en schoenen vaker op zondag  (1) 
Veel fouten in loonstrook vakantiegeld  (1) 
Transportas richting Duitsland jaagt logistieke vacatures op  (1) 
Tien redenen waarom goede voornemens gedoemd zijn te mislukken (1) 
Topman gaat voor 300. 000 dollar uit eten (1) 
V&D-eigenaar koopt gigantisch huis (1) 
beurs
AEX index: 502.24 -0.25 %
Stijgers Dalers
Galapagos 48.9  6.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Accell group 16.81  2.5 %
Ballast neda 1.52  -11.6 %
Groothandels 37.1  -4.9 %
Neways elect 8.67  -2.6 %
Wall Street sluit hoger
Wall Street stevent af op hoger slot
Unilever geeft obligaties uit
meer beurs
top10
Werkstress en werkplekleren in tijden van herstructurering
Vooral jongeren bezwijken onder de werkstress
Werkdag van de toekomst radicaal anders dan nu
Waarom zou uw bedrijf een Agile Coach nodig hebben?
Cyber Security is voor CFO's belangrijk, maar nog geen hoogste prioriteit
Bedrijven bundelen krachten in streven naar nul ongevallen
IKEA is merk met beste reputatie in Nederland
Charter blijkt effectief instrument voor meer vrouwen aan de top
‘Klant centraal stellen is essentieel voor toekomst reisorganisaties’
Veel fouten in loonstrook vakantiegeld
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures