zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geŽnquÍteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 - 612 345 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
Veiligheid prioriteit zakenreiziger (1) 
Mannen likken zich omhoog (1) 
Banenverlies financiŽle sector verwacht (2) 
'Kwetsbare groep' vindt cash nog altijd het handigst (3) 
De 10 eigenschappen die u werkelijk authentiek maken.  (9) 
Gemiddelde spaarsaldo hoger dan ooit (1) 
Langere rentevaste periode verdubbeld in populariteit (1) 
beurs
AEX index: 404.29 -0.90 %
Stijgers Dalers
Stern groep 15.34  2.3 %
Ballast neda 3.87  2.1 %
Arcadis 23.75  1.7 %
Arcelor mitt 10.57  -7 %
Exact holdin 29.83  -4.1 %
USG people 9.94  -3.9 %
Tesla boekt stevige omzetstijging
Correctie: Flinke omzetstijging LinkedIn
Flinke omzetstijging LinkedIn
meer beurs
top10
Vier manieren om uw veranderverhaal te verspreiden
'Kwetsbare groep' vindt cash nog altijd het handigst
De 10 eigenschappen die u werkelijk authentiek maken.
Banenverlies financiŽle sector verwacht
Driedaagse werkweek perfect om ouderen aan het werk te houden
Nederlander zou nķ het roer omgooien als hij de kans kreeg
Hoe kan ik als teamleider zelf iets doen tegen werkdruk bij mijn medewerkers?
LinkedIn belangrijkste middel voor arbeidsmarktoriŽntatie wo-studenten
AEX onderuit door zorgwekkende ontwikkelingen
Mobiel talentmanagement, waarom juist nu?
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures
 
opleidingen