zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Laat uitvoering flexibele AOW over aan pensioenfondsen en verzekeraars'
 1 maart: geef minimaal drie complimenten
 LijstTracker: Rutte nog aan kop maar Asscher snelste groeier
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Trainers vertellen soms een broodje aap! (7) 
Nederlander tast minder vaak diep in de bundel voor smartphone (1) 
'Mark Rutte blijft premier' (2) 
Verbindend leiderschap: er zit méér in uw team (4) 
Werken aan een wendbare organisatie waar mensen floreren (2) 
Zakenreiziger is doe-het-zelver (1) 
Trump-rally op financiële markten (1) 
beurs
AEX index: 499.11 0.11 %
Stijgers Dalers
Unilever 44.42  4 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Ordina 1.61  -4.2 %
BE semicondu 33.66  -2.7 %
Tesla verkleint verlies
HP boekt hogere nettowinst
Wall Street blijft dicht bij huis
meer beurs
top10
'Mark Rutte blijft premier'
Arbeidsmarkt niet voorbereid op gig economy
Contactcenters zijn kweekvijver voor nieuw talent
Een arbeidsmarkt met twee gezichten
Diversiteit in bestuurskamer duurt nog minstens twintig jaar
Europese bedrijven doen nog weinig aan social media
Duurzame strategieën mobiele apparatuur levert fikse kostenbesparing op
Nederlander tast minder vaak diep in de bundel voor smartphone
Politieke partijen blind voor de gevolgen van robotisering
Informatie voorkomt oplopende zorgkosten, niet marktwerking
meer top 10
vacatures
meer vacatures