zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Woningmarkt beweegt naar herstel
 Zorgen over snelle digitalisering belastingdienst
 Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Recordaantal iPhone verkopen Apple (1) 
Maak bedrijfsprocessen efficiënt met zelfontwikkelde applicaties (1) 
Zorgen over snelle digitalisering belastingdienst (3) 
Een belangrijke les in mensenkennis (2) 
Hoe ga ik om met het grote ego van een medewerker? (2) 
Concurrentievoordelen voor bedrijven door 'het sluiten van de cirkel' (1) 
Geldautomaten wereldwijd getroffen door malware (1) 
beurs
AEX index: 441.66 2.10 %
Stijgers Dalers
Imtech 0.02  100 %
Oci 12.89  5.5 %
KAS bank 9.21  4.5 %
Value8 6.77  -4 %
Ict automati 8.75  -2.8 %
BE semicondu 24.91  -1.4 %
Galapagos kan starten met Fase 3-studie filgotinib
ABN Amro in Stoxx Europe 600
HPE fuseert Enterprise Services met CSC
meer beurs
top10
Flexibel werken twee keer zo belangrijk als bonus
Zelfsturende organisaties blinken uit in leiderschap
De blockchain-revolutie – een internet van vertrouwen
Week van de RI&E: oog voor uw medewerkers
Geldautomaten wereldwijd getroffen door malware
Agri- en food: dé grote aanjager van de Nederlandse export
Cybercriminele organisaties aan het licht gebracht
Kwart verzekeraars biedt ’s avonds geen webcare
Meer grote bedrijven gaan mkb sneller betalen
Een belangrijke les in mensenkennis
meer top 10
vacatures
meer vacatures