zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 - 612 345 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
Zieke flexwerker kan werkgever duur komen te staan  (1) 
Advieskosten tijdens looptijd hypotheek moeten duidelijker  (9) 
‘Bereidstellingsprovisie’ meest onbekende hypotheekterm van Nederland (1) 
Drone fans willen helderheid scheppen voor consumenten  (1) 
Drone bezitters afgestraft ondanks onduidelijke regelgeving (3) 
Zeven redenen waarom u geen authenticiteit moet nastreven (12) 
China wil topsalarissen staatsbedrijven nogmaals indammen (1) 
beurs
AEX index: 415.00 0.19 %
Stijgers Dalers
BAM groep ko 1.91  5 %
Brill kon 24.95  3.5 %
ASMl holding 75.81  3 %
Oci 24.97  -3 %
Neways elect 8.3  -2.9 %
Aperam 23.95  -2.6 %
ING verkoopt opnieuw belang in Voya
Beursupdate: AEX op Wall Street
Gemengde start handelsweek Wall Street
meer beurs
top10
Goede bedoelingen en een verpletterend effect
Werkplek is een gekkenhuis
‘Bereidstellingsprovisie’ meest onbekende hypotheekterm van Nederland
HR-managers werven actief professionals in tweede helft 2014
Drone bezitters afgestraft ondanks onduidelijke regelgeving
Verzuim verder gedaald
Inkomsten tv-reclame blijven stijgen
Hybride cloud meest ideale cloud-vorm
Toenemende support voor mobility en BYOD prioriteit in datacenter
Nederlandse man kiest vaker voor Plug-in Hybride auto
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures