zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Meer dan 100 checklists voor ondernemers
Op de vernieuwde site van Brisk Magazine vindt u meer dan 100 handige checklists voor ondernemers. Van het oprichten van een BV, het uitvoeren van een marktonderzoek, tot elektronisch factureren. Van de checklist 'functioneringsgesprek' tot het tegengaan van een jetlag. En nog veel meer. Gratis. Meld u nu aan
Lees verder
Vergroot de invloed van HR op strategische organisatiebesluiten! Download de brochure HR-Strateeg.
reacties
HR-managers veel minder enthousiast over flexwerken dan werknemers (1) 
Participatiesamenleving kost burger geld  (1) 
Snel zijn, maar rustig doen. . .  (5) 
Hoe om te gaan met een depressieve medewerker? (2) 
De positieve business case met 702010 (2) 
Nederland blijvend in top tien meest concurrerende economieën  (1) 
70 procent bedrijven doet aan direct marketing (1) 
beurs
AEX index: 422.05 1.01 %
Stijgers Dalers
ING groep 11.95  5.8 %
BAM groep ko 2.32  5 %
Ballast neda 3.56  3.2 %
Fugro 24.22  -3.5 %
Air france - 8.06  -2.5 %
Aperam 25.93  -2.5 %
TA: technische plaatje AEX verbetert sterk
AEX viert uitkomst Schots referendum met jaarrecord
Koers Alibaba maakt enorme sprong omhoog
meer beurs
top10
De schoenen van de manager: do’s en don’ts
Studenten ontwikkelen dating-app voor werkzoekenden en werkgevers
Snel zijn, maar rustig doen. . .
Verbeter mijn focus…Doe het NU. . .
Privacy op de werkvloer ver te zoeken - om gestoord van te worden!
Wat leren we van het hacken van Sony en Apple?
Managers kiezen voor eigen ondernemerschap in plaats van vaste aanstelling
Interim: rennend beginnen, vliegend verder
IT-professional miskent de cloud
Vier tips om de kloof tussen HR en lijnmanagement te dichten
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures