zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Efteling het sterkste merk

2 juni 2005 - Voor Nederlanders is de Efteling het sterkste merk. Het attractiepark in Kaatsheuvel laat gerenommeerde namen als het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola achter zich. Dat blijkt uit een uitgebreid merkenonderzoek dat het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam donderdag heeft gepresenteerd.

Het bureau meet sinds 1993 wereldwijd geregeld 34.000 merken op hun merkwaarde en merkbeleving. Voor Nederland gaven begin dit jaar 1500 personen hun mening. De vorige meting dateert uit 2003.

Leuk
De geënquêteerden zijn uitermate positief over het merk Efteling. "Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard." In de Nederlandse top-10 staan onder meer NOS (5e plaats), Rode Kruis (6) Senseo (7), de Olympische Spelen (8), Douwe Egberts (9) en Ikea (10).

Uit de gratie
Young & Rubicam constateerde ook dat bepaalde merken uit de gratie zijn geraakt. Tot die groep behoren onder meer Burger King, EasyJet, het CDA, de Volkskrant, Nationale Nederlanden en Bols. De beste trendmerken zijn volgens de ondervraagde Nederlanders Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Meer dan 100 checklists voor ondernemers
Op de vernieuwde site van Brisk Magazine vindt u meer dan 100 handige checklists voor ondernemers. Van het oprichten van een BV, het uitvoeren van een marktonderzoek, tot elektronisch factureren. Van de checklist 'functioneringsgesprek' tot het tegengaan van een jetlag. En nog veel meer. Gratis. Meld u nu aan
Lees verder
Vergroot de invloed van HR op strategische organisatiebesluiten! Download de brochure HR-Strateeg.
reacties
Herstel economie resulteert in verhoogde druk op mondiale arbeidsmarkten (1) 
Meer kans op baan via vrijwilligerswerk  (1) 
Hoe om te gaan met een vergeetachtige medewerker? (1) 
Hoe handhaaf ik me binnen een politieke organisatie? (4) 
Acht tips voor meer brandveiligheid (1) 
Smartphones en tablets zijn nog geen populaire keukenhulp (1) 
Topwerkgever weet wat millennial beweegt (2) 
beurs
AEX index: 418.18 -0.07 %
Stijgers Dalers
BAM groep ko 2.28  4.6 %
Neways elect 8.39  3.5 %
USG people 9.32  2.4 %
Stern groep 12.8  -1.5 %
Advanced met 6.78  -1 %
Nedap 29.5  -0.8 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street sluit in het rood
Wall Street richting lager slot
meer beurs
top10
Scholingsbudget nu ook voor werkzoekende 50-plusser
Meer kans op baan via vrijwilligerswerk
Werkgevers laten kansen liggen bij preventie ziekteverzuim
Herstel economie resulteert in verhoogde druk op mondiale arbeidsmarkten
Topwerkgever weet wat millennial beweegt
Smartphones en tablets zijn nog geen populaire keukenhulp
Financiële branche ziet moeilijkheden in online samenwerken met ouderen
Oplossing proactief relatiebeheer voor financiële dienstverleners
Gebruikers zélf moeten hoogwaardige informatie beschermen
Voorspel de klant van de toekomst
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures