zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Massaproducten nu ook slachtoffer van merkvervalsing

18 april 2005 - Merkvervalsing krijgt steeds meer aandacht. Recentelijk kwam naar voren dat er in de EU in 2003 voor ongeveer een miljard euro aan namaakgoederen in beslag is genomen. Het namaken van goederen is niet nieuw, maar een trend is wel dat vervalsers zich steeds meer toeleggen op het namaken van goedkopere massaproducten.

De voornaamste reden daarvoor is waarschijnlijk dat de pakkans met valse dure merken te groot is geworden.



Sterke drank
Na de grote parfum- en horlogemerken is nu ook de voedingsmiddelenindustrie slachtoffer. Met name sterke drank wordt illegaal nagemaakt. In 2003 werden er in Nederland 11.000 flessen illegale wodka in beslag genomen. Om dit tegen te gaan is de Europese regelgeving op 1 juli 2004 aangescherpt. Er wordt ook door vele organisaties gestreden tegen piraterij. Te denken valt aan de Global Business Leaders Alliance Against Counterfeiting (GBLAAC), de European Brands Association (AIM), de stichting Namaak Bestrijding (SNB-react) en TM Eye.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10