zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten willen helemaal geen persoonlijke benadering

11 januari 2005 - Bijna tweederde van de Nederlandse marketeers denkt ook dat consumenten oordelen dat de relatie tussen bedrijven en klanten persoonlijker moet worden. Hiermee slaan ze de plank volledig mis, want consumenten willen dat helemaal niet.

Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction dat voor het Tijdschrift voor Marketing is uitgevoerd. Consumenten vertrouwen bedrijven op dit gebied kennelijk helemaal niet. Ze vinden dat bedrijven alleen maar eenrichtingsverkeer in marketing bedrijven en dat er zelden sprake is van een dialoog.



Marketeers versus consumenten
In het Tijdschrift voor Marketing worden maandelijks 100 marketeers uit het Motivaction/Zakenpanel gevraagd om voor verschillende onderwerpen te voorspellen wat de houding en mening is van de consument. De consument wordt eveneens ondervraagd, over hetzelfde onderwerp. De voorspellingen van de marketeers worden vervolgens vergeleken met de uitkomst van het onderzoek onder 400 consumenten. Het onderzoek staat in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10