zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hokjesmodel als relatiebeheerinstrument

11 november 2001 - 'Stop uw relaties in een hokje' - dat is de titel van een artikel op de dit weekend geheel vernieuwde website M@n@gement. In het artikel betoogt Fred Akkerma dat de contacten die managers onderhouden met relaties systematisch moet worden aangepakt.

Een ingewikkeld softwarepakket is daarbij echter niet nodig, volgens hem. Hij ontwikkelde daarom de relatiematrix.



Volgens Akkerma zijn twee dimensies van belang bij het karakteriseren van een relatie: is het een belangrijke relatie of enerzijds en is de relatie goed anderzijds. Is dat eenmaal geanalyseerd, dan kan de kaartenbak gemakkelijk worden opgedeeld in vier categorieën en strategieën:

1. Goed en belangrijk: koesteren
2. Niet goed en belangrijk: investeren
3. Goed maar niet belangrijk: delegeren
4. Niet goed en niet belangrijk: afschrijven

Het hele artikel is hier te lezen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10