zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Succes nieuw product hangt af van 24 voorspellers

5 november 2001 - In totaal zijn er vierentwintig factoren die bepalen of een nieuwe product een succes wordt. Dat blijkt uit een meta-onderzoek, oftewel een onderzoek naar onderzoeken naar het succes van nieuwe producten.

Er werden veertig wetenschappelijke onderzoeken onderzocht.



Dat resulteerde in een set van 24 voorspellers van de performance van nieuwe producten. Tien voorspellers zijn het meest van invloed:

  • Productvoordeel
  • Product voorziet in klantenbehoeften
  • technologische geavanceerdheid van het product
  • Timing om de markt te betreden
  • onderzoeks- en ontwikkelingsresources
  • Vaardigheid om productenlanceringen voor te bereiden
  • Marketingvaardigheid van het bedrijf
  • Vaardigheid in het gebruik van technologie
  • Vaardigheid om productlanceringen uit te voeren
  • Marktpotentieel

    Meer hierover vindt u op Marketing Online.

  •  
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10