zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanten willen een ander soort consultant op vijf gebieden

15 april 2004 - Klanten hebben wel behoefte aan consultants, maar verwachten een andere opstelling. Zo vinden klanten de expertise soms tegevallen, luisteren adviseurs slecht en verliezen ze soms hun objectiviteit.

Dat blijkt uit onderzoek van consultancyfirma Capgemini 'The voice of the Custormer'.

Vijf gebieden
Het onderzoek laat zien dat de consultancysector in aanzienlijke mate aan verandering onderhevig blijft, waarbij de verschuivingen nu vooral door de klanten worden afgedwongen. Klanten geven aan van mening te zijn dat de sector met name op vijf gebieden moet veranderen:

1. Expertise
Klanten nemen een terugval van expertise waar onder het niveau van de senior consultant.

2. Communicatie
Klanten hebben de indruk dat consultants meer bezig zijn met vertellen dan met luisteren, en dat dat te maken heeft met een neiging om voorgekookte oplossingen naar voren te brengen.

3. Objectiviteit
Klanten hechten waarde aan het vermogen van een consultant om met een objectieve blik de zaken te bekijken, maar het gebeurt vaak dat consultants zich de cultuur van de klant eigen maken en zo hun objectiviteit verliezen.

4. Realiteitszin
Klanten willen oplossingen die realiseerbaar zijn, terwijl aanbevelingen vaak te optimistisch of complex zijn.

5. Doelen
Kklanten zijn gericht op waarde, consultants op winst.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
 Dekkingsgraad pensioenfondsen stijgt verder
 Toekomstige banen geen sciencefiction
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
meer top 10
vacatures
meer vacatures