zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Falende IT verhoogt koffieconsumptie

4 mei 2018 - Een derde van de Nederlandse werknemers (36 procent) haalt koffie wanneer IT-applicaties (zoals Office365 programma’s) problemen vertonen. ‘Koffie halen’ komt als populairste actie uit de bus, na eigen pogingen om het probleem op te lossen.

Meer dan de helft (53 procent) gaat namelijk eerst zelf troubleshooten, zoals het opnieuw opstarten van de computer of het draaien van updates. Dit blijkt uit onderzoek van Ymor onder 1.000 Nederlanders.


 
Wat doet Nederland als de IT hapert?
In de top vijf acties van Nederlanders bij haperende IT, staat na het zelf troubleshooten en koffie halen op nummer drie ‘klagen bij de IT-afdeling’ (26 procent). Ook ‘kletsen met collega’s’ is een veel gekozen optie (24 procent) en vijftien procent gaat zuchten, steunen en hopen dat het van korte duur is. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen eerder overgaan op ‘zuchten en steunen’ (twintig procent) dan mannen (twaalf procent).
 
Wat zijn de grootste ergernissen?
De respondenten zijn ook gevraagd naar hun grootste ergernissen als het gaat om niet goed werkende IT. De twee grootste ergernissen zijn de verloren tijd door traagheid en downtime (49 procent) en dat het lang duurt voordat problemen zijn opgelost (33 procent). De derde ergernis is een slechte ondersteuning en bereikbaarheid van de IT-supportafdeling (25 procent). Met zeventien procent vormen zuchtende en steunende collega’s ook een flinke irritatiefactor.
Jeffrey Braam, Managing Director van Ymor: "Veel werknemers zijn voor hun dagelijkse werkzaamheden afhankelijk van Office365 programma’s zoals Outlook, OneDrive en SharePoint. Een optimale werking zorgt voor een hoge productiviteit, maar ook voor medewerkerstevredenheid. Voor bedrijven is het daarom extra belangrijk dat problemen al gesignaleerd worden nog voordat ze impact hebben op gebruikers. En uiteraard dienen ze zo snel mogelijk opgelost te worden. Door inzicht te creëren in de gehele applicatieketen, in plaats van alleen in losse componenten, wordt direct duidelijk waar het probleem zich bevindt en wie verantwoordelijk is. Ook voor Office365 is dit dus belangrijk, om voorgenoemde ergernissen, onnodige kosten en natuurlijk overmatig koffiegebruik, te voorkomen!"

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ICT-infrastructuur bij 85 procent bedrijven niet up-to-date
 Falende ICT zorgt voor kritieke situaties in de zorg
 Nederlander heeft moeite met afstand nemen van technologie
 Grote IT-storingen: slechts bij drie procent is hardware de oorzaak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10