zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven kunnen fraude terugdringen bij zekerheid over klantidentiteit

Online fraude blijft wereldwijd een groot probleem

1 februari 2018 - Zes op de tien bedrijven ervaren hetzelfde of meer verlies als gevolg van fraude in vergelijking met een jaar geleden. Dat blijkt uit het Global Fraud and Identity Report van Experian.

Dit rapport beschrijft wereldwijde fraudetrends en laat zien dat bij de meeste bedrijven – 72 procent – fraude een groeiend probleem is.
 
Identiteit klanten
Het onderzoek laat zien dat bedrijven meer inspanningen moeten doen om de identiteit van hun klanten vast te stellen om fraude tegen te gaan. Bij de meeste bedrijven staat verdenking centraal bij fraudedetectie; bij een dergelijk proces is er meer focus op detectie dan op toestemming en zekerheid over de identiteit. 71 procent van de bedrijven bevestigt dan ook dat ze meer transacties tegenhouden dan goed voor ze is. Dit zorgt niet alleen voor een verlies in omzet, maar is ook slecht voor de lifetime value van een klant. De respondenten zijn het erover eens dat de omzet zou toenemen als ze nauwkeuriger zouden zijn in het bepalen van de identiteit van een klant en zo minder transacties zouden tegenhouden. 84 procent zegt dat de noodzaak van het terugdringen van frauderisico’s verminderd kan worden als ze zeker zouden zijn van de identiteit van hun klanten.
 
Belang van vertrouwen
Nu bedrijven werken aan digitale transformatie, erkennen ze het belang van vertrouwen bij zakendoen en de behoefte aan technologie die daarbij kan helpen. "Of het nu gaat om onze bankzaken of om online shoppen, het feit dat we als persoon herkend worden door degene met wie we zaken doen, is al heel lang een gegeven dat we als positief ervaren", zegt Kathleen Peters, Senior Vice President Global Fraud and Identity van Experian. "Herkenning stimuleert vertrouwen en dat zorgt voor een veilig en beschermd gevoel. Vertrouwen is de valuta binnen digital commerce. En technologie kan dat mogelijk maken."
 
Herkenning versus privacy
Het onderzoek wijst uit dat consumenten het belangrijk vinden om herkend te worden en dat ze tegelijkertijd van hun bank of online retailer verwachten dat die er alles aan doet om hun gegevens en transacties te beschermen. Bijna zeven op de tien consumenten zijn positief over beveiligingsprotocollen, omdat die hen een veilig gevoel geven. Dat betekent echter niet dat ze van teveel drempels en ongemak houden. De meest effectieve strategieën voor fraudedetectie en identiteitsbepaling bieden veiligheid zonder verstoring van de klantervaring.
 
Slimme fraudeurs
"Fraude ontwikkelt zich continu en fraudeurs worden steeds slimmer. Goede fraudedetectie vereist verschillende strategieën, waaronder betere klantherkenning," aldus Peters. "Kort gezegd: hoe beter u uw klant herkent, hoe beter u fraude herkent."
 
Overige bevindingen
Experian ondervroeg voor dit onderzoek meer dan 5.500 consumenten en 500 managers in elf markten op verschillende plekken in de wereld. Overige bevindingen zijn:
 
 

  • een op de vier consumenten stopte met een transactie, omdat het instellen van een nieuw account te veel informatie vereiste;
  • 35 procent van de consumenten zou meer online transacties uitvoeren als er minder beveiligingsdrempels zouden zijn;
  • slechts 40 procent van de bedrijven is ‘zeer overtuigd’ van hun vermogen om fraude te detecteren;
  • 52 procent van de bedrijven gebruikt nog wachtwoorden voor fraudedetectie en -protectie;
  • 75 procent van de bedrijven is geïnteresseerd in geavanceerdere fraudedetectiemethodes die geen impact hebben op de digitale klantervaring.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
 Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
 Goed management boost de productiviteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Managers spelen cruciale rol bij beveiliging
 Cybercriminaliteit meest opkomende vorm van fraude voor bedrijfsleven
 Nauwelijks fraude bij internetbankieren
 Financiële instellingen herkennen frauduleuze transacties vaak niet
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Vijf trends op de arbeidsmarkt voor banking & financial services
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Slecht weer grootste oorzaak van baaldag voor Nederlanders
Zijn telematica- en ritsystemen in auto’s wel privacyproof?
Goed management boost de productiviteit
Vier thema's die de M&A markt in 2018 domineren
meer top 10
vacatures
meer vacatures