zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk

8 december 2017 - Heeft u weleens een dipje op het werk? Daar heeft iedereen weleens last van. Toch zijn wij als Nederlanders heel productief vergeleken met andere landen wereldwijd.

Volgens Nederlandse managers met wervingsbevoegdheid vervelen werknemers in Nederland zich gemiddeld acht procent van de tijd. Bij een veertigurige werkweek betekent dit dat werknemers drie uur per week niet gefocust zijn op hun werk. Dit blijkt uit onderzoek van Robert Half onder ruim 2700 managers wereldwijd, waarvan 300 Nederlanders.

Terugkerende verveling
Nederland scoort heel goed vergeleken met de andere onderzochte landen. Australiërs spannen de kroon met een percentage van ruim negentien procent. Dit betekent dat zij zich wekelijks bijna één volle werkdag vervelen. Volgens de ondervraagde managers is de grootste reden voor verveling een tekort aan diversiteit in de werkzaamheden. "Terugkomende verveling is vaak een slecht teken," zegt Ricardo van Popering, Senior Business Manager bij Robert Half Nederland. "Het kan voor een werknemer een gevolg zijn van het gevoel dat zijn talent en vaardigheden niet volledig aansluiten op zijn functie."

Hoeveel procent van de werkweek verveelt de gemiddelde werknemer zich?
  Land Verveling tijdens werktijd Australië 19,20 procent Verenigd Koninkrijk 15,08 procent Brazilië 13,48 procent Frankrijk 13,26 procent Zwitserland 13,23 procent Verenigde Arabische Emiraten 12,76 procent België 12,65 procent Duitsland 11,86 procent Chili 11,32 procent Nederland 8,06 procent
Bore-out
Ricardo van Popering: "Werknemers die zich te vaak vervelen kunnen tekenen gaan vertonen van een bore-out. Dit is net zo gevaarlijk als een burn-out. Werkgevers moeten daarom steeds in gedachten houden dat een betrokken werknemer een gelukkige werknemer is, en die zijn natuurlijk een stuk productiever."
Robert Half geeft enkele tips om een bore-out te voorkomen:
 

  • Ga na wat de talenten en ambities van de werknemer zijn. Een werknemer die het gevoel heeft dat hij zich actief kan ontwikkelen is automatisch meer gedreven om te verbeteren.
  • Stel samen carrièredoelen op. Een blik op de toekomst werkt vaak bemoedigend.
  • Laat medewerkers kritisch zijn naar zichzelf. Zijn ze nog gelukkig met wat ze doen? Voelen ze zich gewaardeerd? Wat kan er beter? Elke levensfase stelt namelijk zijn eigen, nieuwe wensen. Een jonge vader heeft andere wensen dan een starter op de arbeidsmarkt.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
 Breng mensen en technologie in balans
 Vier dingen die managers moeten kunnen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Herken de bore-out!
 Hoogopgeleide switcht van baan uit verveling
 Verveling is een bron van creativiteit
 Zes manieren om uw saaie baan weer interessant te maken
 
 
reacties
 
Paul Kiezelsteen  |   | 
8-12-2017
 | 
13:41 uur
Ik denk dat de 'verveelde' werknemer bij zichzelf moet nagaan: Wordt ik voldoende uitgedaagd? Zo niet, wat kan ik daar zelf aan doen? Wellicht zijn er zijtakken binnen het bedrijf waarop je kan solliciteren. Een hele nieuwe expertise aanleren is binnen de bedrijfsmuren soms prima mogelijk! Ga er eens voor om tafel bij een van je leidinggevenden en dan niet met de insteek: 'ik verveel me', maar 'ik wil meer leren'. Dan komt het vast goed!
Ellen  |   | 
8-12-2017
 | 
14:29 uur
Vreemd dat het onderzoek naar hoeveel werknemers zich vervelen, is gedaan onder managers (met wervingsbevoegdheid).

@Paul, tuurlijk, lekker de verantwoordelijkheid neerleggen bij de werknemer, kan de werkgever achterover zitten leunen.
Inderdaad moet de werknemer zelf wel aangeven dat deze zich verveelt (en waarom niet met letterlijk 'ik verveel me'?). De werkgever kan dat tenslotte niet ruiken. Maar het is na het aangeven toch echt een taak van de werkgever, om samen met de werknemer, te kijken naar mogelijkheden.
Fernanda  |   | 
20-12-2017
 | 
18:50 uur
Ik wist niet van dit zeer duidelijke procentuele verschil

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
Een derde wil andere baan of eigen baas worden (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Millennials en 40+: meer overeenkomsten dan verschillen
Vier trends in Alternative Lending
Tien tips om Blue Monday door te komen
Te strakke planning speelt zakelijk Nederland parten
Pensioenfondsen staan er beter voor dan vorig jaar
Consument wil zelf bepalen wat bedrijven doen met data
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Trends die u niet mag missen als recruitmentprofessional
Verbinding legt de basis voor toekomstproof educatie
Mac-gebruiker voelt zich veiliger dan Windows-gebruiker
meer top 10
vacatures
meer vacatures