zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Weinig organisaties nemen signalen User Experience altijd al serieus

9 november 2017 - Slechts vijftien procent van de organisaties geeft aan signalen op het gebied van User Experience altijd serieus te nemen. Zij streven naar 100 procent tevreden gebruikers.

39 procent geeft aan pas actie te ondernemen wanneer er meerdere signalen zijn. Voor 29 procent is een verbinding met de business van belang om aan de slag te gaan met signalen op dit gebied. Wel geeft 77 procent aan de User Experience als belangrijk focuspunt te hebben opgenomen in de totale IT-strategie en zestien procent zegt dit in de toekomst te gaan doen. Dit blijkt uit onderzoek van de VNSG, Vereniging Nederlandstalige SAP gebruikers, onder ruim 100 SAP-gebruikers.



Weinig feedback
Opvallend is dat er weinig feedback vanuit de business wordt gevraagd op het gebied van de User Experience. Slechts twintig procent vraagt maandelijks of vaker om feedback, tegenover 47 procent jaarlijks en zeventien procent zelfs nooit. Desalniettemin wordt het belang van een goede User Experience wel ingezien (94 procent). Feedback vanuit de business kan handvatten bieden voor het verbeteren van de User Experience. Deze verbetering wordt door ruim de helft gezien als een quick win voor de IT-afdeling.

Ultieme gebruikerservaring
Rob van der Marck, Directeur van de VNSG: "Een ultieme gebruikerservaring is cruciaal bij zakelijke interacties. Gebruikers verwachten een intuïtieve, anticiperende gebruikerservaring, die op welke device dan ook plaatsvindt. Het is dan ook een belangrijk onderwerp onder onze leden. De VNSG heeft een focusgroep gericht op User Experience, waarin frisse en nieuwe inzichten worden verkregen. Leden brengen hun eigen deskundigheid in, aangevuld door regelmatige deelname van consultants en gastsprekers aan de bijeenkomsten. Hierdoor verhogen we het kennisniveau van onze leden, waardoor we beter feedback kunnen geven over de User Experience richting SAP."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ik zie ik zie wat jij niet ziet… de end user experience
 IT-complexiteit en performanceproblemen belemmeren digitale transformatie
 Waarom gebruikerservaring een belangrijk onderdeel vormt van uw mobiliteitsstrategie
 Consument is bereid meer te betalen voor betere gebruikerservaring
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10