zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rabobank aan kop in online oriŽntatie onderzoek Hypotheek

Hoe oriŽnteert u zich op uw nieuwe hypotheek?

30 oktober 2017 - Rabobank.nl zet met een Web Performance Score van 70 de hoogste score neer wanneer 400 consumenten zich online oriënteren op het afsluiten van een hypotheek. ING.nl staat op nummer twee met 69 punten, gevolgd door ABNAMRO.nl (64 punten).

Dit blijkt uit online oriëntatieonderzoek op desktop en smartphone dat in oktober 2017 is uitgevoerd door onderzoeksbureau WUA. ING.nl gaat wat betreft vindbaarheid aan kop met een overall vindbaarheid van 57 procent, op de voet gevolgd door Rabobank.nl (55 procent). ABNAMRO.nl staat qua vindbaarheid op de derde plaats (47 procent). Rabobank.nl scoort in de Eerste Indruk op desktop op alle customer experience thema’s (Look&Feel, Aanbod en Merk) het hoogst. In de Verdiepingsfase scoren Independer.nl en Hypotheek.nl op desktop het hoogst op Look & Feel (beiden 80 punten).

Marktprestaties door de tijd heen
In het vorige onderzoek van maart 2017 was de top drie gelijk, maar had de nummer drie ABNAMRO.nl nog een hogere score dan nu (68 punten versus 64 punten). In het onderzoek van september 2016 stond ABNAMRO.nl nog op de eerste plaats, gevolgd door Raboabank.nl en ING.nl. SNSBank.nl en Hypotheker.nl zijn sinds maart 2017 van plaats gewisseld in de ranking.
Sinds het vorige onderzoek is de vindbaarheid van Rabobank.nl op desktop & smartphone iets toegenomen (52 procent versus 55 procent). Qua vindbaarheid zijn ABNAMRO.nl (58 procent versus 47 procent), SNSBank.nl (46 procent versus 38 procent) en Hypotheek24.nl (negentien procent versus dertien procent) juist gedaald.

Desktop insights uit het onderzoek
 

  • Op desktop hebben de grootbanken de hoogste vindbaarheid (Rabobank.nl: 57 procent, ING.nl: 54 procent, ABNAMRO.nl: 48 procent).
  • Rabobank.nl scoort in de Eerste Indruk op alle customer experience thema’s het hoogst. In de Verdiepingsfase scoren Independer.nl en Hypotheek.nl het hoogst op Look & Feel (beiden 80 punten), net iets hoger dan Rabobank.nl (79 punten). Rabobank.nl heeft hier echter opnieuw de hoogste scores op Aanbod en Merk. Rabobank.nl scoort tevens het hoogst op Totaaloordeel.
  • In zowel de Eerste Indruk als de Verdiepingsfase scoort de nummer 5 SNSBank.nl bovengemiddeld hoog op Merk. 
     
 Smartphone insights uit het onderzoek
 
  • Op smartphone heeft ING.nl de hoogste vindbaarheid (60 procent), gevolgd door Rabobank.nl (53 procent) en ABNAMRO.nl (46 procent). De gemiddelde vindbaarheid ligt op smartphone vier procentpunten hoger dan op desktop.
  • In zowel de Eerste Indruk als in de Verdiepingsfase scoort Rabobank.nl op alle customer experience thema’s het hoogst. Met name in de Eerste Indruk zijn de scores van Rabobank.nl veel hoger dan het gemiddelde. Ook op Totaaloordeel heeft Rabobank.nl de hoogste score (79 punten).
  • In tegenstelling tot op desktop, scoort SNSBank.nl op smartphone juist beneden het gemiddelde op Merk.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Consument stapt over bij slechte digitale dienstverlening
 Hoe leidt u een bedrijfsovername in goede banen?
 Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Geen loonstijging? Dan volgend jaar minder hypotheek
 Hypotheeknormen 2018 - loonstijging zorgt voor hogere leencapaciteit
 Huiseigenaren vinden veel adviseurs niet te vertrouwen
 Online hypotheek berekening vaak onbetrouwbaar voor 55+
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (5) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
ĎState of the Artí uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CVís met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.44  4.8 %
Value8 5.27  4.6 %
Binck 4.25  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.56  -8.8 %
Beter bed 14.36  -3.6 %
HP Inc presteert beter dan verwacht
Hewlett Packard Enterprise boekt hogere resultaten
AkzoNobel en Axalta eindigen fusiegesprekken
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Ronald Doesburg wint Young Captain Award 2017
meer top 10
vacatures
meer vacatures