zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

TV in 2020: 50 procent kijkt mobiel

10 oktober 2017 - Ericsson presenteert de achtste editie van zijn jaarlijkse ConsumerLab TV en Media Rapport, waarin de enorme groei van TV- en videokijken en de veranderende manier waarop consumenten content bekijken, worden onderzocht.

Ericsson ConsumerLab voorziet dat on demand kijken onverminderd doorgroeit tot 2020, waarbij uiteindelijk bijna 50 procent van het totaal on demand gekeken wordt. De helft van al het TV- en videokijken gebeurt dan op mobiele schermen (tablets, smartphones en laptops). Dat is een toename van 85 procent ten opzichte van 2010, waarbij de smartphone alleen al verantwoordelijk is voor bijna een kwart (groei van bijna 160 procent sinds 2010). Het gebruik van VR wordt in 2020 - met gebruik door een op de drie consumenten - ook steeds meer mainstream.
 
TV- en videokijken zijn beide in opkomst, maar hoe, wanneer en waar we kijken verandert
Nooit eerder keken we meer TV dan nu: maar liefst 30 uur per week. Bijna zestig procent van de kijkers kijkt het liefst on demand in plaats van lineair, een stijging van 50 procent sinds 2010. Zoals te verwachten kijken jongeren (zestien tot negentien jaar) het meeste content. Zij spenderen 33 uur per week aan het bekijken van content en doen dit vooral op hun mobiele telefoon. Sowieso kijken we veel mobiel; zo’n 70 procent van de consumenten kijkt video’s op hun smartphone.
 
Het vinden van content blijft een uitdaging
Het rapport laat ook zien dat we veel meer dan eerst zoeken naar content, consumenten zijn daar bijna een uur per dag mee bezig (dertien procent meer dan vorig jaar). Het is zelfs zo dat een op de acht consumenten denkt binnenkort te zullen verdwalen in het enorme aanbod. En zes van de tien respondenten geven aan dat het vinden van relevante content bij het aanmelden voor een nieuwe dienst zeer belangrijk voor hen is.
 
Ervaringen zijn belangrijk en VR is te duur
De verwachting is dat een derde van de consumenten tegen 2020 gebruik maakt van VR en deze technologie een belangrijke rol zal innemen bij het kijken van TV en video’s. Daarvoor moet wel wat veranderen. Maar liefst 55 procent van de consumenten vindt VR-brillen nu nog te duur en een derde van de bevraagden zou graag een VR-bundel willen kunnen afsluiten bij hun TV-provider. Tot slot hechten de consumenten veel waarde aan een hoogwaardige, meeslepende kijkervaring.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
 Beveiligingsprofessionals verliezen 40 uur per maand door inefficiŽnte systemen
 Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiŽnten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier op de tien huishoudens kijken uitgesteld tv
 Manager kan beter geen tv kijken
 Nederlander kijkt 200 uur meer online video
 Over-the-top tv ten koste van lineair tv-kijken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
Een derde wil andere baan of eigen baas worden (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Vier dingen die managers moeten kunnen
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Gerichte aanvallen op radar industriŽle organisaties
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Euforie over economische groei in Nederland vlakt af
meer top 10
vacatures
meer vacatures