zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

TV in 2020: 50 procent kijkt mobiel

10 oktober 2017 - Ericsson presenteert de achtste editie van zijn jaarlijkse ConsumerLab TV en Media Rapport, waarin de enorme groei van TV- en videokijken en de veranderende manier waarop consumenten content bekijken, worden onderzocht.

Ericsson ConsumerLab voorziet dat on demand kijken onverminderd doorgroeit tot 2020, waarbij uiteindelijk bijna 50 procent van het totaal on demand gekeken wordt. De helft van al het TV- en videokijken gebeurt dan op mobiele schermen (tablets, smartphones en laptops). Dat is een toename van 85 procent ten opzichte van 2010, waarbij de smartphone alleen al verantwoordelijk is voor bijna een kwart (groei van bijna 160 procent sinds 2010). Het gebruik van VR wordt in 2020 - met gebruik door een op de drie consumenten - ook steeds meer mainstream.
 
TV- en videokijken zijn beide in opkomst, maar hoe, wanneer en waar we kijken verandert
Nooit eerder keken we meer TV dan nu: maar liefst 30 uur per week. Bijna zestig procent van de kijkers kijkt het liefst on demand in plaats van lineair, een stijging van 50 procent sinds 2010. Zoals te verwachten kijken jongeren (zestien tot negentien jaar) het meeste content. Zij spenderen 33 uur per week aan het bekijken van content en doen dit vooral op hun mobiele telefoon. Sowieso kijken we veel mobiel; zo’n 70 procent van de consumenten kijkt video’s op hun smartphone.
 
Het vinden van content blijft een uitdaging
Het rapport laat ook zien dat we veel meer dan eerst zoeken naar content, consumenten zijn daar bijna een uur per dag mee bezig (dertien procent meer dan vorig jaar). Het is zelfs zo dat een op de acht consumenten denkt binnenkort te zullen verdwalen in het enorme aanbod. En zes van de tien respondenten geven aan dat het vinden van relevante content bij het aanmelden voor een nieuwe dienst zeer belangrijk voor hen is.
 
Ervaringen zijn belangrijk en VR is te duur
De verwachting is dat een derde van de consumenten tegen 2020 gebruik maakt van VR en deze technologie een belangrijke rol zal innemen bij het kijken van TV en video’s. Daarvoor moet wel wat veranderen. Maar liefst 55 procent van de consumenten vindt VR-brillen nu nog te duur en een derde van de bevraagden zou graag een VR-bundel willen kunnen afsluiten bij hun TV-provider. Tot slot hechten de consumenten veel waarde aan een hoogwaardige, meeslepende kijkervaring.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
 Biogebaseerde industrieën: Europese groei zit in onze natuur
 Reinventing customer service
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier op de tien huishoudens kijken uitgesteld tv
 Manager kan beter geen tv kijken
 Nederlander kijkt 200 uur meer online video
 Over-the-top tv ten koste van lineair tv-kijken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Altice 7.82  3.4 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.43  -2.3 %
Value8 5.17  -1.9 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures