zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

TV in 2020: 50 procent kijkt mobiel

10 oktober 2017 - Ericsson presenteert de achtste editie van zijn jaarlijkse ConsumerLab TV en Media Rapport, waarin de enorme groei van TV- en videokijken en de veranderende manier waarop consumenten content bekijken, worden onderzocht.

Ericsson ConsumerLab voorziet dat on demand kijken onverminderd doorgroeit tot 2020, waarbij uiteindelijk bijna 50 procent van het totaal on demand gekeken wordt. De helft van al het TV- en videokijken gebeurt dan op mobiele schermen (tablets, smartphones en laptops). Dat is een toename van 85 procent ten opzichte van 2010, waarbij de smartphone alleen al verantwoordelijk is voor bijna een kwart (groei van bijna 160 procent sinds 2010). Het gebruik van VR wordt in 2020 - met gebruik door een op de drie consumenten - ook steeds meer mainstream.
 
TV- en videokijken zijn beide in opkomst, maar hoe, wanneer en waar we kijken verandert
Nooit eerder keken we meer TV dan nu: maar liefst 30 uur per week. Bijna zestig procent van de kijkers kijkt het liefst on demand in plaats van lineair, een stijging van 50 procent sinds 2010. Zoals te verwachten kijken jongeren (zestien tot negentien jaar) het meeste content. Zij spenderen 33 uur per week aan het bekijken van content en doen dit vooral op hun mobiele telefoon. Sowieso kijken we veel mobiel; zo’n 70 procent van de consumenten kijkt video’s op hun smartphone.
 
Het vinden van content blijft een uitdaging
Het rapport laat ook zien dat we veel meer dan eerst zoeken naar content, consumenten zijn daar bijna een uur per dag mee bezig (dertien procent meer dan vorig jaar). Het is zelfs zo dat een op de acht consumenten denkt binnenkort te zullen verdwalen in het enorme aanbod. En zes van de tien respondenten geven aan dat het vinden van relevante content bij het aanmelden voor een nieuwe dienst zeer belangrijk voor hen is.
 
Ervaringen zijn belangrijk en VR is te duur
De verwachting is dat een derde van de consumenten tegen 2020 gebruik maakt van VR en deze technologie een belangrijke rol zal innemen bij het kijken van TV en video’s. Daarvoor moet wel wat veranderen. Maar liefst 55 procent van de consumenten vindt VR-brillen nu nog te duur en een derde van de bevraagden zou graag een VR-bundel willen kunnen afsluiten bij hun TV-provider. Tot slot hechten de consumenten veel waarde aan een hoogwaardige, meeslepende kijkervaring.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
 Werknemer vindt databeveiliging een taak voor de werkgever
 Aantal banen in de crypto-industrie verviervoudigd
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier op de tien huishoudens kijken uitgesteld tv
 Manager kan beter geen tv kijken
 Nederlander kijkt 200 uur meer online video
 Over-the-top tv ten koste van lineair tv-kijken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Toekomstige banen geen sciencefiction
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
meer top 10
vacatures
meer vacatures