zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De voordelen van content marketing

15 september 2017 - Mensen worden de hele dag overspoeld door televisiereclames, printcampagnes, internetbanners of advertorials. Door de overvloed aan informatie en reclame wordt het overgrote deel al niet eens meer bewust waargenomen, mede doordat veel niet relevant is.

Maar hoe kunt u dan toch uw doelgroep bereiken? Rick Zuidbroek van Online Marketing Bureau DoubleSmart vertelt op Brisk Magazine meer over de toepassing en de voordelen van content marketing.
 
De kern van content marketing: online vindbaarheid
Mensen die gericht informatie zoeken gebruiken zoekmachines, waarbij Google marktleider is. Zuidbroek: "Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd naar de Engelse afkorting van search engine optimization, en uitgebreide en relevante content zorgen voor een hogere positie in de zoekresultaten, waardoor mensen sneller uw websites vinden en bezoeken." Volgens Zuidbroek heeft dit ook indirect effect op social media, doordat u interactie aangaat en ziet dat u iets te vertellen heeft, en dat voor meer binding met de doelgroep zorgt.
 
Content zorgt voor lead generation
Een andere groot voordeel van content marketing is dat het volgens Zuidbroek een effectieve manier is om leads te genereren. "Wanneer geïnteresseerden u hebben gevonden, kunt u ze aan u binden door call-to-actions. U promoot bijvoorbeeld een e-book dat mensen kunnen lezen nadat ze zich aangemeld hebben en gegevens hebben ingevuld. Na enige tijd kunt u de vergaarde data gebruiken om de lezers te benaderen om het product te reviewen en andere producten aan te bevelen."
 
Klantbinding met behulp van content
Zuidbroek benoemt dat klantrelaties worden opgebouwd door iets van waarde te bieden en de klanten aan u te binden. Content speelt hierbij een belangrijke rol volgens Zuidbroek: "Door regelmatig interessante content te plaatsen, laat u zien dat u wat te vertellen hebt, een autoriteit bent in uw vakgebied en zullen mensen u in de gaten houden. Zo biedt u uw klant niet alleen een product of dienst, maar ook relevante informatie die naadloos aansluit op de behoefte van de klanten." Zuidbroek voegt hieraan toe dat in dit stadium gepersonaliseerde content en storytelling erg belangrijk zijn om de klant aan te blijven spreken, iets dat prima in content verwerkt kan worden.
 
Het uiteindelijke doel: conversie
Volgens Zuidbroek vergt content marketing een lange adem, maar zal, met een juiste content strategie, het resultaat uiteindelijk zichtbaar zijn in de conversie. "Op de lange termijn zal de conversie op uw website constant blijven stijgen. De resultaten zullen misschien niet direct de eerste weken zichtbaar zijn, maar content marketing leidt uiteindelijk wel tot meer, relevant, verkeer op de website. Relevante informatie trekt direct de juiste doelgroep, wat de kans op meer pageviews, likes, downloads en klanten vergroot." 
 
Langdurig effect van content marketing
Content marketing is vooral interessant omdat het langer meegaat dan reclame. Reclamecampagnes of -acties hebben altijd maar een tijdelijk effect op naamsbekendheid, inhoudelijke bekendheid of merkvoorkeur, terwijl content online blijft bestaan en zijn waarde behoudt zolang deze aantrekkelijk, vindbaar en relevant is.
 


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 HR-manager kan burn-out helpen voorkomen
 Solliciteren via smartphone is de belangrijkste recruitmenttrend voor 2018
 Startende bedrijven kunnen minder betalen voor zakelijke rekeningen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Waarom SEO en contentmarketing niet los van elkaar gezien moeten worden.
 E-mailcampagnes met dynamische content en kleine omvang meest effectief
 Vijfstappenplan voor het aanbieden van gepersonaliseerde content
 Dynamische content, personalisatie en segmentatie zorgen voor succesvolle mails
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen  (1) 
Vrouwen besluiten vóór hun zestiende dat ze niet in cybersecurity willen werken (1) 
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost (3) 
Goede vragen stellen is een kunst (2) 
Mobiele professionals steeds meer verslaafd aan Wi-Fi (1) 
Hoe stel in het functoneren van mijn projectleider aan de kaak? (1) 
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk (2) 
beurs
Stijgers Dalers
Groothandels 50.9  5.8 %
Advanced met 39.9  5 %
Nutreco 47  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.25  -6.6 %
Beter bed 13.04  -1.7 %
Nieuwe records op Wall Street
Wall Street richting hoger slot
Olieprijs daalt
meer beurs
top10
Goede vragen stellen is een kunst
Een vijfde van de loonstrookjes klopt niet
HR-verantwoordelijke mkb ligt wakker van behouden werknemers
Veilig bestanden delen: zeven best practices
Lean & Agile: gouden huwelijk of langdurige strijd?
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk
Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen
Werkgevers schieten tekort in strategie rondom gezondheid
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost
meer top 10
vacatures
meer vacatures