zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Aan welke van de zeven social media-zonden maakt u zich schuldig?

28 augustus 2017 - De tijd dat likes en reacties gecategoriseerd konden worden als ‘fake internet points’ is anno 2017 definitief voorbij. Hordes social influencers verdienen inmiddels een dikke boterham met de berichten die zij plaatsen op verschillende social media.
 

Gekeken naar hoe belangrijk social media is (geworden) om klanten te bereiken en te binden, is het logisch dat elke like en interactie geld waard is en dat de mate van respons op social media een belangrijke graadmeter is voor het succes van een marketingstrategie. Echter, helaas begrijpt nog niet elke organisatie hoe ze dat nu precies aan moeten pakken, likes omzetten in klinkende munt. Volgens Joris Schoonis, Area Vice President Salesforce Marketing Cloud, maken zij zich schuldig aan één of meerdere social media-zonden.
 
U gebruikt één post voor alle kanalen
"Wanneer u zich er makkelijk vanaf maakt en één post doorplaatst op verschillende platforms, bent u niet goed bezig. Elk social media platform heeft namelijk zijn eigen taal," aldus Schoonis. Twitter is voor korte berichten en wordt o.a. gebruikt voor nieuws of webcare. Op Snapchat wordt gecommuniceerd met (grappige) foto’s en korte filmpjes die vanzelf weer verdwijnen. Facebook is voor vrienden en (vage) kennissen en op Instagram houdt u de wereld op de hoogte van wat u bezighoudt via beeld en korte filmpjes. LinkedIn (Pulse) is een zakelijk platform waar u prima langere berichten op kunt plaatsen met een wat serieuzere toon. "De zondaar die dit niet erkent zal zijn klanten enkel ergeren en storen in plaats van informeren en enthousiasmeren."
 
Lees verder op Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier tips voor uw sollicitatie via social media
 Nederlandse bedrijven op social media: 300. 000 excuses in halfjaar tijd
 Slordig informatiebeleid is troef in de Cloud en op social media
 Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot
 
 
reacties
 
Jurrit  |   | 
28-08-2017
 | 
22:53 uur
Dit is helemaal waar, en ook wel terecht toch? Iemand krijgt niet ineens tien duizenden volgers op een social medium, daar moet je veel voor doen.

Mag wat mij betreft best beloond worden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Weekwinst voor Amsterdamse beurs
Uitgelicht: krabbel voor Value8
Uitgelicht: strategie Arcadis goed ontvangen
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
De zwarte kant van Black Friday
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures