zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven laten waardevolle data links liggen

25 augustus 2017 - Vergaarde data wordt maar mondjesmaat omgezet in acties op het gebied van customer insights en intelligence. De overgrote meerderheid (77 procent) van de bedrijven geeft aan de data voor de helft of minder te benutten.

Dit wordt uiteengezet in het CMO Review van SAP Hybris over veranderingen in het digitale landschap. Hiervoor werd in samenwerking met CMO Council wereldwijd onderzoek gedaan onder senior marketeers. Slechts dertien procent van hen zet driekwart van de vergaarde data om in acties. Tien procent van de marketeers zegt niet op de hoogte te zijn van de stand van zaken van het gebruik van data voor acties in de organisatie.
 
Top drie uitdagingen 
De reden dat marketeers data niet of slechts gedeeltelijk omzetten in acties, komt door de volgende drie uitdagingen:
 

  • De data blijft vastzitten in organisatorische ‘silo’s’, waar marketing geen toegang tot heeft.
  • Er is te veel data om effectief te managen, analyseren en te vertalen naar realtime acties.
  • Organisaties zijn niet flexibel genoeg om de werknemers en processen dusdanig te veranderen dat de data omgezet wordt in inzichten en acties.
  •  
    Data driven
    Ondanks dat data niet volledig wordt benut, wordt de potentiële waarde hiervan niet ondermijnd. Een meerderheid van de marketeers (61 procent) zegt met name veel positieve impact te verwachten op het gebied van engagement en intelligence, gedreven door big data. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan aanbiedingen en aanbevelingen gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.
    "In de huidige digitale economie zien we dat ‘marketing in the moment’ belangrijker is dan ooit," vertelt Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris. "Relevantie bieden aan klanten komt aan op secondes. Iedere digitale interactie met een klant levert data op, waarmee organisaties de beleving nog persoonlijker kunnen maken. En dat is ook precies wat klanten verwachten. Dit betekent dat waardevolle data direct omgezet moet worden naar gepersonaliseerde acties. De effectieve inzet van big data speelt hierin een essentiële rol. Bij toekomstbestendige organisaties is data verzamelen, analyseren en erop anticiperen een continu proces."
     
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Koopkracht blijft achter
     Millennials geven topmanagement nieuwe betekenis
     Haastige spoed is goed - omslag naar nieuwe economie in 2025
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Directe data-uitwisseling Europese organisaties stijgt
     Bijna helft bedrijven is onbekend met GDPR
     Data Science: bestaande discipline in nieuw jasje
     De kracht van data: klanten vinden en binden
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
    reacties
    Vakantieganger hamstert voor autoreis  (1) 
    Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
    Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
    Dat is logisch (1) 
    Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
    Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
    Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
    beurs
    Stijgers Dalers
    Doc data 1.78  87.4 %
    Altice 10.44  10.5 %
    Value8 5.44  5 %
    TNT express 8.45  -9.5 %
    Groothandels 49.3  -3.3 %
    Brill kon 34.6  -1.7 %
    Beursupdate: AEX op Wall Street
    Wall Street overwegend in het groen
    Consumentenkrediet VS groeit harder
    meer beurs
    top10
    Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiënten
    Vier dingen die managers moeten kunnen
    Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
    Niet langer veilig achter de firewall
    Minder kans op armoede met gewone baan
    Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
    Breng mensen en technologie in balans
    Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
    Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
    Business interruption en cyber-incidenten grootste risico’s voor bedrijven
    meer top 10
    vacatures
    meer vacatures