zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prepaid beller is mannelijke alleenstaande veertiger met Nokia

22 augustus 2017 - 10,2 procent van de mobiele telefoonbezitters betaalt de belkosten vooraf (prepaid). Deze zogenoemde prepaid simkaarten zijn vooral populair onder mannelijke veertigers. 

Dit blijkt uit onderzoek van Geldshop. De adviseur en bemiddelaar in consumptief krediet merkte tevens op dat veel Nederlanders actief proberen te besparen op mobiele telefoonkosten.


 
Abonnement versus Prepaid
Ruim 53 procent van de Nederlanders heeft een één- of meerjarig toestelabonnement. 36,5 procent heeft een sim-only abonnement. Opvallend is het percentage prepaid bellers (10,2 procent). De groep prepaid bellers in Nederland bestaat vooral uit mannen (57,7 procent). De gemiddelde leeftijd van een prepaid beller is 45 jaar en zo’n 46 procent van deze groep veertigers is alleenstaand.
 
Abonnementhouder kiest Samsung, prepaid beller Nokia
Het grootste gedeelte van de Nederlandse mobiele bellers is in het bezit van een Samsung toestel (42,6 procent). 34,9 procent van de smartphonebezitters heeft een iPhone. Verder heeft men ook vaak een Huawei (7,2 procent) of een Sony (5,7 procent).  
De verdeling in toestelmerken ziet er anders uit onder prepaid bellers. Onder prepaid bellers blijft Samsung dominant (46 procent), maar de iPhone blijft achter (achttien procent). Prepaidbellers zijn daarentegen vaker in het bezit van een Nokia (veertien procent).
 
Abonnementhouders besparen actief
Veel Nederlanders proberen actief te besparen op de mobiele telefoon. Zo geeft 65,4 procent van de abonnementhouders aan, te besparen op de kosten van een mobiel door een goedkoper abonnement te nemen. 45,8 procent tracht te besparen door langer door te gaan met de oude telefoon, en een kleine vier procent probeert te besparen door over te stappen op een prepaid constructie.
 
Vergelijken
Ook vergelijken wordt vaak gedaan onder bespaarders met een smartphone. Een ruime meerderheid van 65,6 procent vergelijkt de prijzen bij andere providers bij het naderen van de einddatum van het lopende contract. Zo’n 45,4 procent blijft over het algemeen trouw aan de huidige provider door hier standaard te verlengen.
 
Een overzicht van alle onderzoeksresultaten is te vinden op de onderzoekspagina van Geldshop.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Prepaid kan comeback maken'
 Bijna helft ingeruilde mobiele telefoons is iPhone
 Wi-Fi belangrijker dan seks, chocolade en alcohol
 Deur uit? Telefoon mee!
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10