zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Smiley in zakelijke e-mail niet slim

21 augustus 2017 - Een emoji in de vorm van een smiley in werkgerelateerde e-mails kan een negatieve invloed hebben. Ook kan de smiley het doel van het delen van informatie ondermijnen. 

Dat blijkt uit een onderzoek van de Israëlische Ben-Gurion Universiteit (BGU), zo meldt Nu.nl.
Hoewel een lachende emoji een echte glimlach zou moeten nabootsen, heeft een smiley volgens de onderzoekers in een e-mail op de werkvloer soms juist een negatief effect. 

E-mails
Voor het onderzoek, waarbij de wetenschappers samenwerkten met de Universiteit van Haifa en de Universiteit van Amsterdam, werd een serie experimenten uitgevoerd met in totaal 549 deelnemers uit 29 landen. Hierin werd proefpersonen gevraagd om zakelijke e-mails te lezen van een voor hen onbekende afzender. In sommige van die mails stonden smileys. De afzenders van de e-mails werden daardoor niet als 'warmer' beoordeeld. Ook hadden de lachende emoji's een negatief effect op het overbrengen van het gevoel van bekwaamheid. 

Foto's
In een ander experiment van dit onderzoek werd een smiley in een e-mail vergeleken met een foto waarop iemand neutraal keek of juist glimlachte. Bij een foto werd een glimlachende afzender als meer competent en vriendelijk beoordeeld dan een afzender met een neutrale blik.


Bron: Nu.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kleine occasions blijven populair
 Slechts veertien procent bedrijfsleven heeft gedefinieerde IoT-strategie
 'Een beetje integer'
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Wie worden dit jaar beloond voor het beste werk in e-mailmarketing?
 Het Nationale E-maildieet: een week lang afkicken van e-mail
 Zakelijke e-mails vol spelfouten
 Digitale communicatie: handig maar niet altijd slim
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
Hoe krijgen mijn engineers betere sociale vaardigheden? (2) 
Leaserijders wisselen minder vaak van auto (1) 
Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media  (1) 
Succes en doorgroei minst belangrijke factoren voor werkgeluk (1) 
Goede managers zijn ook in de misdaad schaars (1) 
Een andere kijk op Lichaamstaal (1) 
Mijn medewerkers zijn afgunstig op mijn vrijheid. Wat te doen? (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Fugro 12.06  5.5 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Fagron 11.44  -2.4 %
Air france - 12.9  -2.1 %
Consumententak Pfizer in belangstelling Reckitt Benckiser - media
Cijferseizoen komt op stoom
Lange termijn bepalend voor toekomstig monetair beleid - Draghi
meer beurs
top10
Projectmanagement: het kan er nog wel even bij!
Meer dan een kwart van vacatures staat langer dan 60 dagen open
Talenten willen werken voor hoog presterende organisaties
Het geheim van een geweldige klantenservice
Tips voor een optimale nachtrust
Machine learning is de hype voorbij
Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt
'Versnelde afbouw hypotheekrente toomt prijsstijgingen huizen in'
Datacenters helpen de energietransitie te versnellen
Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media
meer top 10
vacatures
meer vacatures