zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander krijgt liever schouderklopje dan auto van de zaak

15 augustus 2017 - Nederlandse medewerkers ontvangen liever een schouderklopje van hun baas (38 procent) dan een auto van de zaak (elf procent) als het gaat om beloningen.

Toch staat een goed basissalaris met stip bovenaan als meest belangrijke beloning voor de medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Mercer.
 In het onderzoek werd de deelnemers ook gevraagd hoe hun ideale functie eruit ziet. Zo vindt meer dan de helft (54 procent) het belangrijk om zichzelf te kunnen blijven ontwikkelen, bijvoorbeeld door het volgen van een opleiding (43 procent) of intern te rouleren naar een andere afdeling (22 procent). Bartjan Willenborg, Marketing Leader bij Mercer: "Werkgevers staan dagelijks voor de uitdaging om het juiste talent te vinden, maar ook om ze te behouden. Uit ons onderzoek blijkt dat werknemers vooral veel behoefte hebben aan keuzevrijheid, variërend van het aantal verantwoordelijkheden binnen hun functie tot hoe ze beloond worden. Luister als werkgever niet alleen naar deze ideeën, maar durf die ook om te zetten in concrete acties. Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat u werknemers aan u bindt."
 
Wat wil de Nederlandse werknemer nou echt?
Werkervaring opdoen buiten de organisatie (tien procent), meekijken bij andere organisaties (tien procent) of in het buitenland werken (negen procent) blijken niet erg populair onder de Nederlandse werknemer als het gaat om hun loopbaanontwikkeling. Toch wil dit niet zeggen dat werkgevers dit niet moeten aanbieden. "Waar iemand behoefte aan heeft in zijn werk hangt onder andere af van de branche of de grootte van de organisatie waarin ze werkzaam zijn. Maar ook leeftijd is een bepalende factor," geeft Willenborg aan. "Zo blijkt uit het onderzoek dat 37 procent van de achttien- tot 30-jarigen behoefte heeft aan een goede reiskostenvergoeding, terwijl maar een kwart van de 46- tot 65-jarigen dat belangrijk vindt. Zij hebben liever een premievrije pensioenregeling (33 procent). Ga met medewerkers in gesprek en kom erachter waar de behoeften van uw medewerkers liggen. Stem dit af per medewerker. Zo gaan ze elke dag met plezier naar hun werk en voorkomt u dat medewerkers uitvallen of vertrekken naar de concurrent."
 
Top vijf belangrijkste beloningen op het werk:
 

  • Een goed basissalaris
  • Regelmatig een schouderklopje/compliment krijgen
  • Goede reiskostenvergoeding
  • Vrijheid in samenstelling arbeidsvoorwaardenpakket
  • Goed bonusbeleid in aanvulling op mijn basissalaris
  •  
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Wereldwijd 122 records per seconde gestolen in eerste helft 2017
     Hoe ziet de bank van de toekomst er uit?
     Gemiddelde vacaturetekst scoort krappe voldoende
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Collega’s geven meer complimenten dan werkgevers
     Complimenteer uw team naar de top
     Zes tips om toptalent te vinden en te binden
     Zes adviezen om Young professionals aan u te binden
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    Boek een 48-uurs proefrit Nissan E-NV200
    Wilt u 100% elektrisch rijden, kosten besparen en hebt u behoefte aan een veelzijdige laadruimte? Dan is de E-NV200 een perfecte keuze voor u en uw bedrijf. Ervaar nu de 100% elektrische Nissan E-NV200 in 48 uur.
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Team Nijhuis laat ondernemers kennis maken met digitale marketing dankzij gratis online cursus
    reacties
    Meer ouderen na outplacement aan de slag (1) 
    Gaat u op klanten zitten wachten of komt u in actie? (1) 
    Dagjes uit brengen bevolkingsgroepen het best samen (1) 
    Stel uw klant onder alle omstandigheden centraal in drie stappen (1) 
    Drie praktijken waarmee bedrijven hun klanten naar de concurrentie jagen (2) 
    Een mantelzorger in dienst: welke rol speelt de werkgever? (1) 
    IT-management heeft te weinig zicht op mobiel app-gebruik personeel (1) 
    beurs
    Stijgers Dalers
    Postnl 3.35  4.7 %
    Nutreco 47  3.9 %
    Aperam 44.53  3.4 %
    TNT express 8.45  -9.5 %
    Beter bed 15.48  -3.3 %
    USG people 17.2  -1.5 %
    Wall Street hoger gesloten
    Wall Street beweegt richting hoger slot
    Olieprijs hoger gesloten
    meer beurs
    top10
    Mobile app op zijn retour
    Gaat u op klanten zitten wachten of komt u in actie?
    GDPR-compliance en uw organisatie
    Recruiters en kandidaten hebben verschillende percepties van goed cv
    Checklist: Indienen WIA-aanvraag bij het UWV
    Digitale transformatie: zo tackelt u de vijf grootste uitdagingen
    Wie heb ik aan de lijn, hallohallo: een (nep)bedrijfsarts?
    Negen van de tien bedrijven nog niet klaar voor AVG
    Resultaten 2017 State of Cybercrime Report bekend
    Hoe krijgt u superfocus. . . en alle belangrijke dingen ècht gedaan?
    meer top 10
    vacatures
    meer vacatures