zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verzekeraar beloont inbraakpreventie

28 juli 2017 - Ruim de helft van verzekeraars die een inboedelverzekering aanbiedt, beloont consumenten die hun woning goed beveiligd hebben. Dit blijkt uit onderzoek van het Inboedelverzekering Informatie Centrum (I.I.C.).

Het informatieplatform voor de inboedelverzekering onderzocht de polisvoorwaarden van 34 verzekeraars. De gemiddelde korting die wordt gegeven is 13,3 procent.


Woningeigenaren zijn verplicht een woonverzekering (voor de opstal) af te sluiten bij aankoop van een woning. Hier gaat doorgaans ook een inboedelverzekering mee gepaard.
 
Lagere premie bij betere beveiliging
Woonconsumenten die hun woning goed hebben beveiligd, krijgen van 58,8 procent van de inboedelverzekeraars; korting op de inboedelverzekering. De gemiddelde korting van deze verzekeraars is 13,3 procent. Volgens analyses van het NIBUD, kost een uitgebreide inboedelverzekering voor een tussenwoning gemiddeld tussen 10,00 en 16,50 euro per maand. Kortingen kunnen oplopen tot twintig procent, waardoor consumenten zomaar 40 euro per jaar kunnen besparen, en tegelijkertijd beter beveiligd zijn.
 
Inbraakwerende maatregelen
Om in aanmerking te komen voor financiële verzekeringsvoordelen, moet men de woning zodanig aanpassen dat het voldoet aan de voorwaarden van het Politie Keurmerk Veilig Wonen (PKVW) of de voorwaarden die bij BORG-certificering horen. De voorwaarden van deze certificeringen lopen uiteen bij verschillende verzekeraars, waarbij het mogelijk is dat verzekeraars afzonderlijke, danwel aanvullende voorwaarden stellen aan korting.
 
Best belonenden verzekeraars
Kortingen op de inboedelverzekering lopen uiteen van vijf tot twintig procent. De meeste onderzochte verzekeraars bieden tien procent korting. Daarnaast bieden zeven verzekeraars een korting van vijftien procent aan. ABN AMRO, Bruns ten Brink en Delta Lloyd bieden het hoogste kortingspercentage (twintig procent) aan consumenten die inbraakwerende maatregelen hebben genomen. Bekijk meer resultaten, inclusief grafische weergave op de informatiepagina van het I.I.C..
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Noodkreet om groei schadelast bij diefstal nieuwe auto's
 Aantal woninginbraken in Nederland neemt af
 Nederlanders onderschatten impact preventie
 Promotie: De precontractuele mededelingsplicht van de verzekeringnemer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10