zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Naadloze aansluiting marketing en commerce ontbreekt

19 juli 2017 - Slechts een procent van de organisaties heeft een naadloze aansluiting van marketing en commerce processen. Dit houdt de gemoederen van marketeers flink bezig.

Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek onder senior marketeers door SAP Hybris, in samenwerking met het CMO Council. De meerderheid (52 procent) zit midden in de transitie naar een naadloze aansluiting van alle processen en heeft dit nu slechts gedeeltelijk voor elkaar. Ongeveer een kwart (23 procent) heeft moeite met het leggen van de verbindingen tussen beide processen. Dit wordt uiteengezet in het CMO Review van SAP Hybris over veranderingen in het digitale landschap.
 
Tevreden marketeer
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat 21 procent van de marketeers al behoorlijk tevreden is. Zij gaven aan dat de processen in de meeste gevallen met elkaar corresponderen. De processen rondom customer relationships lijken het beste voor elkaar. Ruim de helft van de marketeers (59 procent) zegt dat zij met de processen rondom customer relationships op de goede weg zijn.
 
Tooling
Tooling biedt mogelijkheden om businessprocessen binnen de organisatie te stroomlijnen. De grootste voordelen van de inzet van technologie is volgens marketeers het realtime anticiperen op klantgedrag en het bevorderen van de engagement door de gehele customer journey. Gezien de aansluiting van processen voor verbetering vatbaar is, is het niet verwonderlijk dat marketeers nu nog kansen zien op het gebied van efficiënt gebruik van marketing en commerce technologie. De marketeers laten zich kritisch uit over de efficiëntie van de tijd die marketing-, commerce-, en IT-teams spenderen aan het managen hiervan. Een merendeel van de marketeers (71 procent) vindt dat de tijdsindeling efficiënter ingedeeld moet worden.
 
Customer journey
"De customer journey verandert mee met de digitale economie. Je ziet dat de aloude modellen rondom de customer journey, zoals het AIDA-model, inmiddels relevantie verliezen door de digitale transformatie," vertelt Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris. "Iedere klant verwacht nu een persoonlijke benadering gedurende de gehele customer journey. Om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen is het essentieel dat bedrijven zorgen dat de marketing en commerce processen volledig gestroomlijnd zijn en goed met elkaar corresponderen. De vergaarde data is pas van waarde als uw organisatie in staat is deze data om te zetten in actie."
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Driekwart merken is dupe van inbreuk
 Aantal ict-vacatures sterk gestegen
  De derde digitaliseringsfase: vernieuwingen die ons te wachten staan
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Betere samenwerking marketing en sales bovenaan wensenlijst
 Vijf Account Based Marketing-valkuilen om te vermijden
 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 'Merken bieden nog geen consistente ervaring'
 
 
reacties
 
Isaac Theo Materna  |   | 
19-07-2017
 | 
13:54 uur
Het artikel is een kennelijke sponsored mededeling van SAP Hybris. Wat een verzameling algemeniteiten zonder specifiek te worden.

Let op
''Iedere klant verwacht nu een persoonlijke benadering gedurende de gehele customer journey. Om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen is het essentieel dat bedrijven zorgen dat de marketing en commerce processen volledig gestroomlijnd zijn en goed met elkaar corresponderen. De vergaarde data is pas van waarde als uw organisatie in staat is deze data om te zetten in actie.''

Hoe dan? Ja, bel SAP voor een afspraak.

Beste redactie, ik vind dat boven dit soort platitudes een ''Sponsored by ...'' dient te staan. Dit is een vorm van redactioneel gemakzuchtige publicity voor een adverteerder, Managers Online onwaardig. We zijn niet gèk!

Groet van
Isaac

PS Weet je wat Hybris betekent?
Wikipedia: Hybris is het Oudgriekse woord voor overdreven trots, hoogmoed, overmoed, grootheidswaanzin, brutaliteit, onbeschaamdheid met name tegenover de Griekse goden en/of de goddelijke wereldorde.

Zou SAP dat zelf niet weten?
I

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Vakantieganger hamstert voor autoreis  (1) 
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiënten
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
Millennials geven topmanagement nieuwe betekenis
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Business interruption en cyber-incidenten grootste risico’s voor bedrijven
Beveiligingsprofessionals verliezen 40 uur per maand door inefficiënte systemen
5G-wensenlijst consument schetst actieplan voor operators
meer top 10
vacatures
meer vacatures